Излекувайте главоболието и стреса с акупресура

Открийте точката между кутрето и китката и упражнете непрестанен натиск в продължение на 30 секунди; повторете с другата ръка.
Излекувайте главоболието и стреса с акупресура

Написано от Carolina Betancourth

Последна актуализация: 26 август, 2022

Акупресурата представлява една от най-старите алтернативни терапии и се прилага с цел облекчаване на различни проблеми. За да практикувате акупресура, трябва да се научите как да идентифицирате и да работите с акупресурни точки – натрупване на нерви, намиращи се в определена част от тялото, например слепоочията. Можете да упражните натиск върху тези точки, като по този начин ще стимулирате циркулацията на кръвта и ще отпуснете напрегнатите мускули и онези от тях, които провокират болка.

Най-честото главоболие се дължи най-вече на стрес и напрежение. За да облекчите състоянието и да минимизирате ефекта му, ще представим няколко акупресурни техники, които можете лесно да приложите в домашна обстановка.

Как да прилагаме натиск

Когато прилагате натиск върху тези зони от тялото, трябва да сте сигурни, че използвате същата сила от двете страни. Така се постига баланс на енергията.

За да стимулирате една зона, можете да упражните лек натиск, бавен и кръгов масаж или по-силно триене – изборът на техника зависи от типа физическа функция. Натискът може да бъде приложен чрез пръсти, кокалчета, дланта на ръката или палците.

Акупресура срещу главоболието и стреса

Масажирайте слепоочията

Слепоочията се намират от двете страни на главата, на нивото на веждите. За да откриете точното им местонахождение, сложете палците от външната страна на веждите и ги преместете около сантиметър и половина към главата. Щом откриете слепоочията, леко притиснете и помасажирайте по посока на движение на часовниковата стрелка. Можете да правите този масаж в продължение на поне минута, като дишате дълбоко през това време.

Масажирайте до вътрешните ъгли на веждите

Акупресура срещу главоболието и стреса

Тази зона се намира над моста на носа и от вътрешната страна на веждите. Тук ще откриете две акупресурни точки, които могат да ви помогнат да облекчите състояния като главоболието и напрежението. В този случай не препоръчваме да прилагате натиск, тъй като това може да причини дискомфорт. По-добре масажирайте с помощта на показалец в продължение на 30 секунди.

Масажирайте зоната между кутрето и китката

Открийте акупресурната точка между кутрето и китката. Упражнете непрестанен натиск в продължение на 30 секунди. Приложете същия натиск върху точката и на другата ръка. Ще забележите как главоболието, провокирано от напрежение, изчезва.

Масажирайте акупресурна точка за цялостно отпускане

Ако целите пълно отпускане, елиминиране на стреса и главоболието, свийте лявата ръка в юмрук, като поставите палеца върху показалеца. Акупресурната точка се намира точно там, където палецът и показалецът се срещат – над тях и вляво. Приложете натиск в продължение на 30 секунди. Повторете процедурата с другата ръка.

Масажирайте стъпалата

Масажирайте стъпалата

Акупресурните точки по стъпалата са свързани с всеки орган в човешкото тяло. За да ги стимулирате и да облекчите главоболието, упражнете натиск върху зоната между палеца и втория пръст на крака. Използвайте палеца на ръката си. Натиснете с горната му част и задръжте в продължение на 30 секунди до минута. Друг начин да облекчите главоболието и да се справите със стреса е като приложите акупресура върху долната част на стъпалата, зад костта. Задръжте така 30 секунди. Повторете процедурата при другото стъпало.

Масажирайте в основата на черепа

Тази акупресурна точка може да облечки главоболие и да повлияе благоприятно симптомите на настинка. Сложете показалците си в основата на черепа, след това ги раздалечете на разстояние от 2,5 см встрани. Натиск в тази зона води до пълно отпускане. Притискайте едновременно и двете точки и направете нежен масаж в продължение на 30 секунди до минута.

Може да ви заинтересува ...
Опитайте тази японска техника за отпускане
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
Опитайте тази японска техника за отпускане

За да поддържате нормални нивата на стреса, ще ви споделим една проста японска техника за отпускане. Тя възвръща енергийния баланс в тялото.



  • Agarwal A, Ranjan R, Dhiraaj S, et al. Acupressure for prevention of pre-operative anxiety: a prospective, randomised, placebo controlled study. Anaesthesia. 2005; 60: 978-981. https://doi.org/10.1111/j.1365-2044.2005.04332.x
  • Díaz Marín J, Molina Hurtado J. Efectos de un programa de arte – terapia basado en la técnica de acupresión de tapas en el estrés postraumático de socorristas de La Virginia (Colombia). Pereira (Colombia): Universidad Tecnológica de Pereira, 2009.
  • Dols G. Aplicaciones clínicas en los trastornos músculo-esqueléticos. Barcelona, España: Paidotribo, 2002.
  • Lozano López C, Mesa Jiménez J, de la Hoz Aizpurúa J, Pareja Grande J, Fernández de las Peñas C. Eficacia de la terapia manual en el tratamiento de la cefalea tensional. Una revisión sistemática desde el año 2000 hasta el 2013. Neurología. 2016; 31(6): 357-369.
  • Marx S. La salud está en tus manos: Las mejores técnicas de acupresión para sentirte bien. Madrid: EDAF, 2008.
  • Moreno Utkina A. Aplicación de la acupresión en el tratamiento de trastornos y lesiones musculoesqueléticas. Guía de aplicación. Guayaquil: Pontificia Universidad Católica de Ecuador, 2011.
  • Santiago-Vasco M, Béjar-Poveda C.  Metaanálisis sobre los efectos de la acupresión durante el parto. Matronas Prof. 2017; 18(2): 60-67.

Съдържанието на тази публикация е само с информативна цел. По никакъв начин не може да служат за улесняване или заместване на диагнози, лечения или съвети от професионалист. Консултирайте се с доверения си специалист, ако имате съмнения или търсите одобрението му преди да започнете всяка една процедура.