Съвети за красиви и здрави стъпала

· 02.08.2018

Желанието да имате красиви и здрави стъпала не е свързано само с естетиката, но и със здравето – така можете да вървите нормално, без да усещате болка и дискомфорт. Освен това краката ви ще изглеждат страхотно във всякакъв тип обувки както и когато сте боси. Запомнете следващите ни съвети, за да се радвате постоянно на красиви и здрави стъпала.

Обувките: Приятели и врагове едновременно

Първото нещо, за което трябва да помислите, са обувките, които носите. Скорошно изследване показа, че жените притежават средно по 20 чифта различни обувки, като от тях носят редовно 5. Моделите, на които се спират дамите, не винаги са съобразени с анатомията на ходилата им. А това предизвиква неприятна болка по време на ходене или носене за по-дълго време. А обувките с високи токчета водят до още по-сериозни проблеми, въпреки че изглеждат толкова красиви и стилни.

Въпреки че дамите си купуват повече обувки, в сравнение с мъжете, нито един от двата пола не обръща достатъчно внимание на грижата за краката и по-точно – на ходилата. Всъщност, стъпалата са една от най-пренебрегваните части на човешкото тяло. А не бива да бъде така, тъй като именно те са тези, които ни помагат да вървим и да стоим прави. За да ви убедим, ще ви дадем елементарен пример – забелязвали ли сте, че маникюрът е по-популярен, отколкото педикюра. По същия начин в наши дни се купуват повече кремове за ръце, лице, крака отколкото за стъпала.

Домашните средства с грижа за стъпалата са изключително ефикасни. Затова трябва да отделяте редовно от времето си и да „глезите“ тази важна част от тялото си:  благодарение на която ходите и се движите.

не е толкова трудно да полагате грижи и да се радвате на красиви и здрави стъпалаСъвети за красиви и здрави стъпала

Съветите ни са интересни и ако ги спазвате стъпалата ви не само ще изглеждат много по-добре, но и ще престанат да ви болят и да ви създават проблеми:

  • Намалете излишните килограми:

    Наднорменото тегло натоварва ходилата и глезените. Натрупаните излишни килограми водят до проблеми със сърдечно-съдовата система, костите и т.н. С всяка своя стъпка, ходилата ви поемат удвоената тежест на тялото ви. Ако добавите и обувки, които не са ви удобни, проблемът се влошава.

  • Купувайте си обувки, които са ви по мярка и отговарят на типа на стъпалото ви:

    Съществуват три типа стъпало: египетско, квадратно и гръцко. Понякога палецът не е най-дългият пръст на крака ви. Това е важен детайл, когато си купувате обувки. Съветваме ви да залагате на кожените обувки и на тези направени от еластични материали, за да може краката ви да дишат. Опитвайте се да сгънете обувката, когато правите своя избор. Ако ви е трудно – не купувайте този модел. Друг показател – пръстите ви трябва да достигат върха на обувката. Препоръчително е и обувката ви да бъде със закопчалка. Добре фиксираният крак в обувката позволява да се избягва излишно търкане. Наличието на каишка е добра идея и поради друга причина – в течение на деня стъпалата леко се подуват, а това означава, че възможността за отпускане на обувката е ключова за вашето удобство и здраве.

  • През зимата и лятото ви съветваме да купувате обувки, които са затворени отпред. Идеята е да освободите пръстите си от постоянните усилия да останат в обувката.

    Уверете се, че обувката е достатъчно свободна за размерите на стъпалата ви. Трябва да можете с лекота да пъхате краката си в обувките. Ако обувката е тясна отпред, тя ще насили стъпалото ви да придобие триъгълна форма отпред, а така ще си навлечете появата на буниони.полагайте ежедневни грижи, ако искате да имате красиви стъпала

  • Хигиена на стъпалата:

    Тя е много важна. Използвайте неутрален сапун, както и пемза за по-твърдите места като петите. Не прибягвайте до продукти с опасни химични вещества, тъй като можете сериозно да увредите стъпалата си. Съветваме ви още да подсушавате добре стъпалата си след баня, за да предотвратите проявата на гъбички. Използвайте овлажняващи кремове особено през лятото, когато обичайната обувка е отворената.

  • Носете подходящите за всеки случай обувки:

    Максималната височина на тока при жените е 5 см, 4 см – за мъжете и 1.3 см – за децата. Добре е токът да бъде широк, а не тънък, тъй като последният не осигурява защита и сигурност срещу падане, докато ходите. Ниските обувки също не са препоръчителни, тъй като предизвикват болка в долната част на ходилата и нарушават кръвообращението. Избирайте обувките си, така че да отговарят на активността ви – ходене, тренировка, отиване на купон и т.н.

  • Носете постоянно чорапи:

    Дори и през лятото. На пазара можете да намерите достатъчно тънки и ефирни чорапи. Можете да ги носите и у дома. Като резултат ще избегнете появата на мазоли, наранявания на петите, потене в обувките, с което трудно можете да се справите. Препоръчваме ви памучните, а не синтетичните материи, защото последните карат краката да се потят още повече.ако искате да имате красиви стъпала трябва да бъдете постоянни и търпеливи в грижата си за тях

  • Режете ноктите си в права линия:

    Така ще предотвратите появата на врастнали нокти – един често срещан проблем, особено ако активно спортувате или ходите много. Врастналите нокти са изключително болезнени. За да разрешите проблема с врастването на ноктите в кожата, потапяйте краката си в съд с подсолена вода за 15 минути два пъти дневно, докато проблемът отшуми. След това изрежете ноктите си в права линия и не позволявайте повторно появяване на проблема.

  • Защитете стъпалата си на обществени места като плувните басейни или съблекалните.

    Никога не ходете боси на обществено място, тъй като така лесно можете да се заразите с гъбички и други заразни болести. Освен това съществува риск да увредите стъпалата си. Ако обичате да сваляте обувките си, когато се прибирате у дома след работа, не махайте и чорапите.

  • Глезете стъпалата си веднъж седмично.

    Това е отличен начин да започнете почивните дни. В петък вечер, докато гледате телевизия след вечеря, потопете краката си в подходящ съд с вода. Добавете към водата избрано от вас етерично масло и малко сол. Оставете краката си в приготвената смес за 20 минути и след това ги подсушете добре – първо с хавлия, а след това постойте за кратко боси. Масажът също е добра идея. Помолете половинката си за това или масажирайте сами стъпалата си след баня. Винаги използвайте масло или хидратиращ крем. Започнете нанасянето на продукта от петите към пръстите на краката.

Снимките са предоставени от D Sharon Pruitt, Pedro Ribeiro Simoes, Kristine Full, Sharona Gott и Andrea Rinaldi.

м