Какво казват газовете за здравето ви?

· 22.03.2018
Със сигурност сте се сблъсквали с нарушено храносмилане и подуване на стомаха. В днешната статия ще ви разкажем какво казват газовете за здравето ви.

Излишните газове в червата водят до подуването на корема. Бактериите от храната, която консумираме са причината за появата на газовете. Ако не се храните балансирано, не спортувате и не приемате витамини, газовете ще се превърнат във ваш ежедневен проблем.

Сред възможните причини за появата на газовете са и: бързото хранене, поглъщането на много въздух по време на хранене (например при говорене по време на хранене) или поради поглъщането на големи количества храна.

Газовете не представляват заболяване, по-скоро те са предупредителен сигнал, че в храносмилателния ви тракт се случва нещо нередно.

От друга страна причина за газовете може да е консумирането на големи количества захари и целулоза. Тези въглехидрати не се смилат и усвояват лесно. В резултат те преминават в червата и след това биват изхвърлени от организма.

Има и други продукти, водещи до появата на газове: карфиол, леща, стафиди и броколи. При консумацията на такива храни газовете са нещо напълно естествено.

Кога трябва да се тревожите?Газовете водят до болка в корема.

Според медицината газовете не са признак за сериозно заболяване. Но все пак няма да ви навреди да посетите лекаря си.  Особено, ако проблемът стане неконтролируем и засяга ежедневните ви дейности. Според оплакванията ви лекарят ще ви назначи и подходящото лечение.

Прочетете и: 7 причини за появата на газове и подуване на стомаха

Защо имате толкова много газове?

Има определени навици, които водят до отделянето на повече газове от червата. Както вече споменахме сред тях са:

  1. Бързото хранене.
  2. Дъвкането на дъвка.
  3. Смукането на бонбони.
  4. Използването на зъбни протези.

Но наличието на газове може да се отрази и на настроението ви. Защо? Защото когато сте нервни, поглъщате повече въздух, дори да не осъзнавате това.

Тревожни симптомитревожни симптоми от газовете

  • Ако газовете се появяват след приема на определени лекарства.
  • Постоянна, силна коремна болка. Особено ако се касае за по-възрастен човек.
  • Липса на апетит, гадене, повръщане, виене на свят и диария.
  • Запек и отслабване.
  • Промяна цвета на изпражненията.
  • Дискомфорт в при смилане на храната.
  • Усещане за буца в стомаха.
  • Стомашни киселини.

Препоръчваме ви да прочетете: Тази бактерия провокира болка, подуване и диария

Причини

  • Когато не сдъвквате правилно храната, тя трудно достига до червата.
  • След като храната достигне до дебелото черво тя се подлага на действието на безброй бактерии и с нея се извършват редица процеси, които водят до отделянето на газовете.
  • Подсладителите като фруктозата, както и консервантите отнемат повече време докато бъдат смлени и усвоени.
  • Когато организмът не произвежда достатъчно лактаза за разграждане на млечните продукти.
  • Забързаният начин на живот води до стрес и тревожност, които без съмнение се отразяват на работата на храносмилателния тракт. А това по-късно води до отделянето на повече газове.
  • Ако страдате от запек, със сигурност имате газове, които са причинени от блокираните изпражнения.

Превенцияза да се справите с газовете, променете навиците си

Независимо дали се проявяват под формата на хълцане или подуване на стомаха, газовете трябва да бъдат намалени. За целта е важно да промените хранителните си навици. Ето няколко съвета за това:

  • Избягвайте смукането на бонбони.
  • Ограничете консумацията на макаронени изделия до веднъж седмично
  • Яжте узрели плодове, когато можете.
  • Намалете консумацията на сирене и кисело мляко.
  • Ограничете консумацията на домати, моркови и целина.
  • Когато готвите заместете пърженето на храната с печене или варене.
  • Не яжте продукти с високо съдържание на захар.

Кои храни трябва да избягвате

  • Смесването на зеленчуци. Избягвайте консумацията на леща, грах и боб.
  • Има определени зеленчуци, които водят до образуването на газове. Намалете консумацията на: зеле, краставица, салати и броколи.
  • Тестените и зърнените храни също трябва да присъстват рядко в менюто ви.
  • Избягвайте консумацията на млечни продукти. Най-вече на прясно мляко.
  • Избягвайте репичките, картофите и суровия лук.
  • Ограничете консумацията или напълно избягвайте пиенето на газирани напитки.
  • Избягвайте и червеното вино

Лечение на газоветелечение на газовете чрез спорт

Спортуването е много важно за подобряване функционирането на храносмилателния тракт. Така не само ще намалите газовете, но и болката и подуването на стомаха.

Лекарят може да ви предпише добавки с високо съдържание на пробиотици, които ще ви осигурят полезни бактерии. Тези бактерии ще спомогнат храносмилането ви.

Но, ако изпитвате силна болка, която се появява по няколко пъти на ден е най-добре да приемате лекарства против колики. Тези медикаменти действат директно върху чревния тракт и отпускат мускулите на стомаха.

Не се лекувайте сами. Самолечението може да прикрие причината за болката и да възпрепятства необходимото лечение. Когато сами си назначим лечение, може би вярваме, че газовете ни не са причинени от друг сериозен проблем, докато в действителност нещата може да са именно такива.

Първата снимка е предоставена от  © wikiHow.com