Детската градина и важността й за децата

Посещението на детската градина от децата има важни предимства за тяхното развитие. Те не само се научават да бъдат дисциплинирани, но укрепват своите социални и когнитивни умения. Искате ли да научите повече за това? Ако е така, продължавайте да четете!
Детската градина и важността й за децата

Написано от Ana Luzardo

Последна актуализация: 18 октомври, 2022

Значението на детската градина идва от факта, че това е училищно пространство, чиято цел е да насърчава образователната работа и дейности, свързани с растежа и развитието на децата. Средно влизането в тази система става на възраст между 4 и 5 години, въпреки че зависи от психологическите и социални умения на детето и изискванията на всяка страна.

Въпреки че е вярно, че образованието трябва да започне в семейството, учителите са тези, които допълват и укрепват правилните практики за отглеждане на децата и когнитивното, социално и емоционално развитие на детето като цяло в рамките на средата, която го заобикаля. И така, защо е толкова важно децата да посещават тези центрове от ранна възраст?

Децата придобиват социални умения в детската градина

Когато децата започнат да развиват социални умения, те намират не само приятели, но и други видове знания. Взаимодействайки с други деца, те се научават да установяват и следват правила и да вземат решения. Чрез приятелството могат да изпитат страх, гняв, отхвърляне и агресия, наред с други емоции. На свой ред това им помага да разберат кое е подходящо и кое не.

Те започват да виждат какво е социалното позициониране, как работи властта и научават ситуации, в които се изисква различно поведение, кое е справедливо и кое не, и чувството за принадлежност към дадена група. По-специално, в детската градина те се учат да се сравняват с други деца – кои са по-големи, по-бързи или по-умни – и да насърчават изграждането на представа за себе си и самочувствие.

Приятелствата са естествена нужда, която се отразява чрез времето, прекарано в споделяне на дейности. На този етап такива взаимоотношения се основават на приятелство.

Децата учат социални умения в детската градина
Детската градина играе важна роля за развитието на социалните умения на детето.

Значението на детската градина: Децата се учат да бъдат дисциплинирани

Дисциплината играе основна роля в цялостното развитие на децата. Тя не само укрепва техните социални умения и сигурност, но също така им позволява да се адаптират към много ситуации в тяхната среда.

Това е така, защото училището има набор от изрични и имплицитни правила за регулиране на дейността и взаимоотношенията на членовете на общността, която формират.

Според Cubero, в неговата статия „ Дисциплина в класната стая: размишления върху комуникационните процеси “, правилата се въртят около личната безопасност на децата, за да създадат възможност за работа в учебна среда.

Нарушаването на тези правила може да създаде хаос. Затова, като педагогически специалисти, учителите ги учат, че дисциплината е важна за поддържане на хармонията в човешките отношения.

На свой ред в детската градина децата се учат на дисциплина, защото правилата са малко, прости и ясни и са зададени с речник, който е подходящ за интелектуалното ниво на учениците. В допълнение, те се прилагат постоянно чрез поддържащи, превантивни и коригиращи техники.

  • Стратегиите за превенция се стремят да сведат до минимум или да предотвратят проблемите в класната стая и училището.
  • Поддържащите стратегии са стратегии за регулиране на поведението в лицето на поведение, което противоречи на кодекса.
  • Коригиращите стратегии са ресурси за обучение, че има последствия, когато правилата или насоките не се спазват.

В детската градина децата се учат да създават рутина извън дома

Всеки има нужда от рутина. Режимът помага за организирането на живота и предотвратява хаоса. Децата стават по-дисциплинирани и структурирани, въпреки че е препоръчително и да се търси баланс, за да се избегне монотонност и скука.

Престоят през цялото време вкъщи може да причини скука, а децата трябва да изследват околната среда. Един отличен вариант за излизане от вкъщи е да посещават детска градина и да я интегрират в рутината си по следния начин:

  • Събуждане по едно и също време всяка сутрин.
  • Ставане от леглото по едно и също време всяка сутрин.
  • Отиване до банята, обличане, миене на зъбите и напускане на къщата по едно и също време всяка сутрин.
  • Ядене на закуската или обяда по едно и също време.
  • Вземане от детска градина в 16:00 ч
  • Време за игра от 16:00 до 17:00 часа
  • Приготвяне на вечеря в 17:00 и ядене на вечеря в 17:45
  • Време за къпане в 18:30 ч
  • Прекарване на време заедно като семейство в 19:00 часа
  • Гледане на телевизия от 19:30 до 20:00 часа
  • Отиване до банята и лягане в 20:00 часа
  • Заспиване в 20:30.
значението на детската градина
Ходенето на детска градина помага на децата да се научат да поддържат здравословни навици.

Градината поставя неврологичните основи за бъдещото обучение

Неврологията е показала, че няма разделение между логическо-рационално мислене и интуиция и емоция. Всичко това се обединява в детската градина, която изследва когнитивното измерение на изкуството и играта.

Чрез музика, танци, рисуване, театър, поезия и рисуване децата могат да комуникират емоционално с различно съдържание. Детето учи, като играе и действа. За изследователите Мария Муньос и Алехандро Алмонасид: „Играта е примитивен и дълбок език, това е историята на деца, които, потопени в света на възрастните, могат да избягат в един вид освобождаващ и магически катарзис.“

Важността на детската градина е, че тя предлага на децата подход към изкуството във всичките му измерения, който те може би нямат в друг момент от живота си, когато са в етапа на най-голяма пластичност на мозъка си. По-специално това се дължи на атмосферата на истинска и спонтанна свобода, създадена в детската градина, когато децата са изложени на изкуство, творчество и всякакви дейности.

На този етап символната функция достига най-високите си нива на развитие. Соледад Каравака Иниеста предлага „запознаване на децата със света на изкуството“, като същевременно „ им се дава възможност да изразяват, експериментират, правят иновации, създават, играят, чувстват, изненадват, очароват и развиват всички свои способности, както и насърчаване на тяхното самочувствие, памет и концентрация. Накратко, това е да им позволим да изживеят това, което чувстват и да почувстват това, което изпитват.”
Изкуството в детствотое инструмент, който стимулира и засилва въображението и творческия капацитет на децата. Следователно,  трябва да заема място с по-голямо значение като двигател, който движи формирането на бъдещи учени, учители, художници, изследователи и инженери.

Какво трябва да имате предвид, за да изберете добра детска градина?

Има обективни и субективни аспекти от изключително значение, които трябва да се имат предвид при избора на добра детска градина. От обективна гледна точка можете да потърсите препоръки за този образователен център с други хора, на които имате доверие и които имат малки деца.

Трябва също така да оцените мястото и съоръженията, за да избегнете всякакъв вид злополука. Трябва да отговорите на въпроси като следните:

  • Колко безопасно е пространството?
  • Колко голямо е?
  • Отговаря ли на стандартите за безопасност на децата?

Друг важен момент са парите. Колко е месечната такса на мястото? Анализирайте семейния си бюджет и вземете информирано решение. Разбира се, винаги става въпрос за опит да се направи баланс между качество и цена. Освен това се запознайте и с менюто. Колко здравословно е то?

От субективна гледна точка е важно да се запитате: чувствам ли се удобно да оставя детето си тук? Освен това посетете мястото с вашето мъниче, за да прецените впечатленията му и как се чувства, докато се разхожда. Не забравяйте, че вашето дете ще прекарва по-голямата част от деня си там и то трябва да се чувства спокойно в новата среда.

Може да ви заинтересува ...
9 мита за това да имате единствено дете
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
9 мита за това да имате единствено дете

Има редица вярвания относно това да имате единствено дете, които се оказват неверни, въпреки че са широко разпространени.