Да намалим високото ниво на лошия холестерол (LDL)

· 13.03.2016
Обезателно включете в менюто си ябълки, ленено семе и суров чесън

Човешкото тяло съдържа два типа холестерол: добър и лош. Добрият холестерол, познат още като HDL, представлява тип мазнина, който подпомага процеса на прочистване на артериите и подобрява функционирането на сърдечно-съдовата система. От друга страна, трябва да имаме предвид и лошия холестерол (LDL) в човешкото тяло, който представлява вид мазнина, която се натрупва по стените на артериите и след време води до блокирането им, както и до лошо кръвообращение.

Макар холестеролът да се произвежда от черния дроб, доказано е, че между 20% и 30% от съдържанието му в човешкото тяло идва от консумираните храни. Точно поради това е препоръчително да избягвате храните, богати на лош холестерол. В допълнение към вече споменатия факт, можете да следвате няколко ефикасни съвета, които водят до понижаване на нивото му и го поддържат в здравословни норми.

Повишете приема на витамини в борбата с лошия холестерол

zdravoslovni plodove i zelenchutsi

Приемът на достатъчно витамини С, Е и В е ключов за поддържането на здрави артерии и предпазване от натрупването на лошия холестерол в тялото.
Тези важни витамини понижават нивото на лошия холестерол и предпазват човека от нездравословни последици.

  • Храни, богати на витамин С: Този витамин възпрепятства холестерола от отлагането му по стените на кръвоносните съдове. Сред храните, които съдържат високи дози витамин С, са:
  • Лимони
  • Портокали
  • Грейпфрут
  • Мандарини
  • Киви
  • Храни, богати на витамин Е: Този витамин подпомага процеса на извеждане на лошия холестерол от кръвообращението. Храните, съдържащи този витамин, са:
  • Ленено семе
  • Слънчогледови семки
  • Пшеничен зародиш
  • Храни, богати на витамини В-комплекс: Витамините В6 и В3 предпазват черния дроб от високото ниво на лошия холестерол.

Ограничете консумацията на яйца

Едно яйце съдържа 275 мг. холестерол. В този ред на мисли, умерената консумация на яйца не излага здравето на риск от повишаване на нивото на лошия холестерол. Всъщност, за да избегнете влошаване на здравословното състояние, препоръчително е да консумирате белтъците и да избягвате жълтъците (именно в тях се съдържа холестеролът).

Избягвайте наситените мазнини

fast fud

Важно е да редуцирате консумацията на наситени мазнини, защото те също са богати на холестерол. Тези мазнини се съдържат в говеждото и свинското месо, маслото, сирената, пълномасленото мляко и хидрогенираните мазнини. Като алтернатива препоръчваме консумацията на повече риба, домашни птици, растителни храни и зехтин.

Избягвайте затлъстяването и наднорменото тегло

Затлъстяването и наднорменото тегло са проблеми, които значително влияят върху здравето на човека по много начини. Те могат да доведат до завишен риск от сърдечно-съдови заболявания и са тясно свързани с високото ниво на лошия холестерол. Ако сте затлъстели или страдате от наднормено тегло, важно е да се консултирате с нутриционист. Той ще помогне, като състави диетичен план, който ще доведе до свалянето на излишните килограми.

Избягвайте вредните навици

pushene

Воденето на заседнал начин на живот, неумерената консумация на алкохол и употребата на тютюн са сред основните нездравословни навици, които водят до повишаване на нивото на лошия холестерол. Важно е да ги избягвате и да привикнете към по-здравословен начин на живот.

Консумирайте суров чесън

Консумацията на суров чесън представляват отличен начин за справяне с проблем като високо ниво на лошия холестерол. Чесънът съдържа антиоксиданти и други важни вещества, които прочистват кръвоносните съдове, стимулират еластичността им и възпрепятстват отлагането на холестерола по стените на артериите. Консумирайте по 1 скилидка чесън на празен стомах – тя е напълно достатъчна като профилактично средство срещу високото ниво на лошия холестерол.

Консумирайте ленено семе

leneno seme 1

Лененото семе е богат източник на омега-3 мастни киселини, които подпомагат прочистването на артериите. Консумацията на шепа ленено семе всеки ден възпрепятства натрупването на холестерола по стените на артериите и блокирането им. Можете да добавяте ленено семе към ежедневно приготвяните салати, смутита и десерти.

Ябълки

Благодарение на високото съдържание на пектин ябълките са идеално средство за понижаване на нивото на лошия холестерол. Пектинът прочиства артериите и предпазва от последващо полепване на холестерола по стените.

Патладжанена вода с ленено масло

patladzhan

Патладжанената вода представлява природно средство за отслабване и намаляване на нивото на лошия холестерол в организма. Необходими са 2 супени лъжици ленено масло и 1 среден по размер патладжан, който предварително сте нарязали на филийки. Кипнете малко вода и потопете съставките в нея за 20 минути. Оставете сместа да престои. Добавете малко лимонов сок. Съветваме да консумирате патладжанената вода преди закуска.