Четири съвета за справяне с болката в долната част на гърба

· 21.04.2018
Тези съвети ще ви помогнат да облекчите болката в долната част на гърба в по-леките случаи.Ако изпитвате хронична болка е добре да посетите специалист.

Търсите начини за справяне с болката в долната част на гърба?

Повечето възрастни хора са изпитвали болка в долната част на гърба поне веднъж в живота си.

Тя представлява напрежение в основата на гръбначния стълб и по-точно в областта между кръста и дупето. Това е едно от най-често срещаните оплаквания в света, с изключение на грипа.

Болката в долната част на гърба засяга поравно мъжете и жените, особено тези с уседнал начин на живот, както и тези които са натоварени физически.

При младите хора тази болка най-често е причинена от натоварване в областта на гърба от носене на раници, дългото стоене и седене в неправилни позиции.

Причини за болката в долната част на гърба

Част от причините за този проблем са следните:

Вдигане и носене на тежки предметиПричини за болката в долната част на гърба може да е и напълняването

Когато повдигаме предмети над физическите си възможности, мускулите ни силно се стягат и водят до появата на силна болка в долната част на гърба.

Прочетете и: Колко дълго трябва да ходите, за да отслабнете

Неправилни движения

Болката в долната част на гърба причинена от неправилни движения отшумява, без да е необходимо лечение.

Проблемът е в това, че въпреки че е краткотрайна, тази болка оказва силно въздействие върху тялото.

Инфекция на гръбначния стълб

Заболявания като възпалението на междупрешленните дискове, остеомиелита и абцесите също могат да доведат до появата на тази болка.

Сколиоза

Сколиозата представлява изкривяване на гръбначния стълб в областта на гръбнака, шията или долната част на гърба.

Това заболяване може да се появи във всяка възраст, но симптомите му най-често се появяват с напредване на възрастта.

Хернияхернията и болката в долната част на гърба

Херниите също се считат за вид изкривявания и често водят до появата на болка в долната част на гърба, когато са разместени дисковете в долната част на гръбначния стълб.

В тези случаи дори могат да окажат натиск върху нервите на гръбначния стълб.

  • Единственото професионално решение за това заболяване в по-тежките случаи е извършването на операция.
  • Някои хора се подлагат на физиотерапия, рехабилитация и прием на противовъзпалителни средства без стероидни препарати, за да облекчат болката.

Домашни средства против болката в долната част на гърба

За щастие в по-леките случаи този проблем може да бъде облекчен със следните упражнения и домашни средства:

Препоръчваме ви да прочетете и: Как да облекчите лумбагото по естествен начин

1.Масаж с топка

Тази процедура е лесна.

  • Просто трябва да легнете върху равна повърхност и да поставите малка гумена топка (събираща се в ръката ви) под кръста си.
  • След това бавно придвижвайте топката от едната си страна до другата.
  • За да бъде упражнението по-ефикасно е добре да променяте позицията си и след като свикнете с упражнението.

Това упражнение спомага масажа на дупето, което е изложено на постоянен натиск, тъй като прекарваме много време в седнало положение или пък го натоварваме заради неправилната си стойка.

Това упражнение не само ще ви предпази от появата на болка в долната част на гърба, но и от други мускулни травми.

2.Масаж на долната част на гърба с пръчка Масаж за справяне с болката в долната част на гърба

  1. Първото нещо, което трябва да направите е да намерите достатъчно дълга пръчка, отговаряща на цялата дължина на гърба. Можете да използвате дръжката на метлата или стирката.
  2. Вземете пръчката и я придвижвайте бавно нагоре – надолу по дължината на гърба си.
  3. След това фокусирайте силата си само върху едната страна, преминете бавно към средата на гърба и после – към другата страна.

Това упражнение ще ви помогне да отпуснете мускулите на гърба си. Използва се при лечението на травми в долната част на гърба.

Запомнете, че трябва да правите този масаж бавно. Пръчката се използва за оказване на натиск върху гърба, което не можете да постигнете с ръце.

3.Прясно мляко със зеле

Независимо дали ви се вярва, но зелето може да ви помогне да отпуснете мускулите на гърба си. Съставките му служат като мускулен релаксант.

  • За да използвате зелето за облекчаване на болката в долната част на гърба трябва да го поставите в купа с прясно мляко и да го оставите да се накисне поне 5 минути.
  • Добре почистете долната част на гърба си преди да нанесете сместа, след това поставете зелето върху цялата засегната област и го оставете да подейства 15 минути.
  • След това си направете душ с топла вода, за да се отпуснете.

4.Магданоз със солмагданоз и сол за болката в долната част на гърба

  • Изсипете малко хладна вода в купа и добавете няколко стръкчета магданоз и няколко чаени лъжички сол.
  • Поставете стръкчетата върху засегнатата част от гърба си и ги оставете да подействат 20 минути.
  • Почистете остатъците от магданоза с хавлия и намажете засегната част от гърба с изопропилов спирт, за да я отпуснете.