Болка в костите: съвети и лечение

12.09.2016
Чаят от джинджифил е отлично болкоуспокояващо средство, което притежава и противовъзпалителни свойства

Болка в костите представлява дискомфорт, който е обичаен за хората в напреднала възраст и се дължи на дефицита на хранителни вещества, износване, счупвания или други травми. Понякога тя се превръща в честа болежка за някои хора и може да се отрази върху състоянието на една или повече кости в тялото.

По принцип болката в костите засяга крайниците – ръцете и краката. Ако страдате от нея, трябва да знаете, че тя е нещо различно от болката в мускулите и ставите. Всъщност тя се среща по-рядко, отколкото болката в ставите, и може да бъде провокирана от редица фактори. Добрата новина е, че е лечима.

Какво причинява болка в костите?

Какво предизвиква болка в костите?

  • Децата и юношите е обичайно да изпитат болка в костите по време на периодите, в които израстват бързо.
  • Много хора се оплакват от болка в костите, когато са болни от настинка или грип.
  • Остеопорозата представлява по-сериозен случай, при който се наблюдава такъв тип болка. Тогава е наложително да се консултирате с лекар, който да назначи лечение. В този случай костите страдат от недостатъчно подхранване, деминерализация и са чупливи.
  • Може да става дума за остеомиелит или инфекция на костите.
  • Бъбречно заболяване.
  • Недохранване.
  • Хемороиди или проблеми с матката.
  • Менопауза, която води до отслабване на костите и повишава риска от остеопороза.
  • Рак на костите.
  • Счупване.
  • Остеоартрит или артрит.
  • Левкемия.
  • Анемия.

Съвети за лечение на болка в костите

Независимо каква е причината, съществуват няколко принципни съвета, които помагат за облекчаване на проблема и подобряване на качеството на живот.

Хранете се по-здравословно

Първото нещо, което трябва да направите, е да обърнете внимание на хранителното си меню и да се уверите, че то е здравословно и съдържа всички жизненоважни хранителни вещества. Постарайте се възможно най-много да елиминирате мазнините с животински произход от менюто и да консумирате пресни и задушени зеленчуци. Избягвайте захарта и рафинираната захар, които деминерализират тялото и крадат калция от костите.

Прочетете и: 3 здравословни начини да сготвите пилешки гърди

Борете се със запека

Запек

Запекът може също така да провокира неприятна болка в костите. Ако случаят е такъв, важно е да направите нещо, за да се преборите с проблема и да прочистите червата. Опитайте с консумацията на плодови смутита и папая в частност.

Почивайте си

Пълноценната почивка е ключова за лечението и предпазването от болка в костите. Желателно е да спите по 8 часа нощем и да избягвате физическо изтощение, когато страдате от това неразположение.

Вижте още: Как да тренираме отново след дълга почивка

Приемайте хранителни добавки

Ако се оплаквате от болка в костите или друг подобен проблем, повишете консумацията на калций и витамини А, D и С. Това може да стане чрез прием на хранителни добавки или обогатяване на менюто с храни, които ги съдържат. В списъка с полезни храни са цитрусовите плодове, морковите, целината, бадемите, семената чиа, рибата и др. Всички те ще допринесат за справяне с проблема и следва да присъстват редовно на трапезата.

Практикувайте релаксиращи техники

Йога

Стресът е пряко свързан с болката в костите. Важно е да отделяте редовно време за почивка. Можете да заложите на изпитани релаксиращи техники, които спомагат за справянето с негативните емоции.

Натурални средства за лечение на болка в костите

В допълнение към гореописаните съвети, съществуват няколко натурални средства, които ефикасно се справят с болката в костите.

Специален диетичен режим

Ако болката е провокирана от инфекция, артрит, тежък грип или затлъстяване, може да преминете на специален диетичен режим за 2 дни, който ще се справи с проблема. Той изисква да консумирате само ананас и грозде със семената им и да започвате всеки ден с 2 супени лъжици зехтин екстра върджин. Препоръчително е също така да консумирате доволно количество вода. След изминаването на втория ден е добре да минете на здравословна диета, която включва пресни зеленчуци, кафяв ориз, риба, семена чиа, бирена мая и растителни млека.

Джинджифилов чай

Джинджифилов чай

Джинджифилът представлява отлично болкоуспокояващо средство, което притежава и противовъзпалителни свойства. Именно поради това той може да редуцира болката в костите. Този корен подобрява здравето на ставите и стимулира елиминирането на токсините, възпрепятствайки негативното им въздействие върху здравето на човека. За целта е необходимо да кипнете чаша вода и сложите в нея чаена лъжица рендосан джинджифил. Запарете за 5 минути. Консумирайте напитката 3 пъти дневно.

Коприва

Това растение притежава диуретични свойства, които са полезни, когато искате да изведете от ставите задържаните течности. Именно те могат да провокират болка в костите. Пригответе чай от изсушена коприва и го консумирайте 3 пъти дневно.

Сок за намаляване на болката в костите

Този сок ще помогне за редуциране на болката в костите, тъй като съдържа калций, витамини А, В, С и Е, магнезий и калий.

Съставки:

  • 8 ягоди
  • 2 супени лъжици портокалов сок
  • 2/3 чаша обогатено соево мляко

Начин на приготовление:

Измийте ягодите и ги сложете в блендера, заедно с другите съставки. Разбъркайте добре и консумирайте без да прецеждате.