Алкалната диета и защо е толкова модерна?

Ако ще преминавате на алкалната диета, е важно това да става постепенно и да не спирате да консумирате киселинни храни изведнъж. Ако не сте свикнали с това, тялото ви може да пострада.
Алкалната диета и защо е толкова модерна?

Последна актуализация: 21 ноември, 2021

Хипократ e казал: „Нека храната да бъде вашето лекарство, а лекарството да бъде вашата храна.“ Това важи и за алкалната диета – превръщането на вашата диета в приятен начин да излекувате тялото си.

Този план за диета има за цел да намали приема на киселинни храни в полза на повече алкални храни. По този начин можете да регулирате нивото на pH в тялото си и да увеличите максимално силата на органите си.

В тази надпревара между алкални и киселинни храни, победителите трябва да бъдат ядките и всичко зелено. Захарите и мазнините трябва да бъдат напълно забравени.

Регулирайте pH с алкалната диета

Основната философия зад алкалната диета гласи, че когато вашата клетъчна среда е киселинна, тялото може да страда от заболявания и по-лошо здраве. Ако тази среда е по-алкална, тялото ще бъде много по-здраво.

  • Има 15 нива по скалата на рН.
  • Те варират от 0 до 14, а 7 е неутрално. Нивата от 0 до 6 са кисели, а 8 до 14 са алкални.

Поддържането на неутрално ниво на pH е жизненоважно за телесните функции. Нивото на pH директно влияе на кръвното налягане, кръвоносните съдове и метаболитните и дихателните процеси.

Небалансираното човешко тяло

дисбаланс

Когато вашата диета съдържа много киселинни храни, има много възможни последици, за които ще съжалявате в следващите години:

  • Ще абсорбирате минерали и хранителни вещества по-трудно.
  • Вашите клетки ще спрат да произвеждат енергия.
  • Повредените клетки ще загубят способността да се възстановяват.
  • Имунната система ще реагира по-бавно при заболявания.
  • Ще изпитвате умора и ще бъдете по-предразположени към болести.

Обществото насърчава ли ацидозата?

При непрекъснатото бомбардиране с реклами, които рекламират вредни храни хората са по-склонни да ги купуват и консумират.

Животинските продукти постоянно присъстват в рекламите. Месото, пилешкото месо, яйцата, млечните продукти, както и тестените и захарните изделия. Те всъщност са много киселинни. От друга страна, пресните зелени зеленчуци не присъстват много в рекламите.

А алкалната диета регенерира тъканите и намалява възпаленията. Освен това тя дава на тялото всички онези минерали и хранителни вещества, които му липсват.

Ти избираш!

Продукти, които причиняват киселинност

Алкалната диета и позволените храни

Има много храни и продукти, които предизвикват различни заболявания и постепенно увреждат организма. Например много лекарства могат да повишат киселинността.

Някои хора избират подсладители, за да избегнат захарта, но те също могат да причинят вреди, тъй като съдържат изключително високи нива на киселини. Както споменахме, най-киселинните храни като цяло са: месо, зърнени храни , бобови растения, пилешко месо, риба и яйца.

Както можете да видите, изборът да коригирате вашето ниво на pH и да балансирате организма са едно от най-добрите решения, които можете да вземете в живота си.

Поглед върху алкалната част на pH скалата

При алкалната диета трябва да консумирате 80% алкална храна. След като стабилизирате нивата на pH и се почувствате доволни от резултатите, можете да поддържате баланс с 60 на 40 процента.

Най-често срещаните алкални храни са:

  • плодове
  • зеленолистни зеленчуци
  • семена
  • ядки
  • подправки

Четири предимства на алкалната диета

1. Забавя стареенето

Алкалната диета се бори с преждевременното стареене.

Следвайки алкалната диета ще постигнете pH от 7,36, което ще ревитализира клетките. При киселинната диета те се увреждат и това ускорява стареенето.

2. Повече енергия

Хранителните вещества и минералите, които ще получите от алкалната диета, значително ще подобрят функциите на клетките ви.

Това е така, защото минералите като калий, калций, натрий и магнезий са като чиста инжекция с енергия за вашето тяло.

3. По-силна имунна система

Ако тялото ви е киселинно, кръвта ви ще се превърне в идеалния дом за бактерии или вируси, следователно, за болести.

Но ако тялото ви е по-алкално, ще бъдете много по-устойчиви.

4. Идеално телесно тегло

Диета и желано тегло

Въпреки че отслабването не е основната цел на тази диета, тя дава резултати и в тази посока.

След като преминете на алкална диета, бързо ще изгаряте мазнините и дори бихте могли да постигнете идеалното си тяло.

Алкалната диета

  • Започнете постепенно: освобождаването от всички киселинни храни наведнъж ще има отрицателно въздействие. Това трябва да е бавен преход: не забравяйте, че започвате нов начин на живот.
  • 80 на 20 разпределение: Не бързайте да видите резултатите. Не яжте само алкални храни. Подарете си почерпка с нещо, което обичате понякога, няма проблем. Разделете чинията си на 80% алкални храни и 20% киселинни.
Може да ви заинтересува ...
Кетогенната или кето диета: Какво трябва да знаете и нейните рискове
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
Кетогенната или кето диета: Какво трябва да знаете и нейните рискове

Знаете ли какво представлява кетогенната или кето диета? Ние ви съветваме да научите от нашата статия. Вижте и разберете повече.



  • Dapcich V, Salvador Castell G, Ribas Barba L, Pérez Rodrigo C, Aranceta Bartrina J, M. S. L. (2004). Guía de la alimentación saludable. Senc, 105. https://doi.org/10.1016/S1138-0322(09)71742-0
  • OMS. (2015). Alimentación sana. https://doi.org/Nota descriptiva No. 394
  • Reardon, J. (2012). PH y los Alimentos. North Carolina Department of Agriculture and Consumer Services. Retrieved from http://www.ncagr.gov/fooddrug/espanol/PHylosAlimentos.pdf.pdf
  • Blázquez Abellán, G., López-Torres Hidalgo, J. D., Rabanales Sotos, J., López-Torres López, J., & Val Jiménez, C. L. (2016). Alimentación saludable y autopercepción de salud. Atencion Primaria48(8), 535–542. https://doi.org/10.1016/j.aprim.2015.12.001
  • Olivares, S., & Zacarías, I. (2002). Guía de alimentación saludable y necesidades nutricionales del adulto. Instituto de Nutrición y Tecnología de Los Alimentos (INTA), Universidad de Chile, 17–38. Retrieved from http://scholar.google.com/scholar?hl=en&btnG=Search&q=intitle:Gu?a+de+alimentaci?n+saludable+y+necesidades+nutricionales+del+adulto#0