9 здравословни навика, водещи до по-дълъг живот

· 16.02.2016
Правете умствени упражнения, радвайте се на свободното си време и не забравяйте добрата хигиена

Начинът на живот има огромно въздействие върху здравето и това, как остаряваме – както физически, така и психически. Доказано е, че следването на определени здравословни навици, които позволяват продуктивен и пълноценен начин на живот, могат да ни карат да се чувстваме и изглеждаме млади, както и да добавят допълнителни години към времето ни на тази земя.

Стареенето е естествена и неизбежна част от живота. Съществуват някои нездравословни навици, които могат да ускорят този процес и да окажат сериозно въздействие върху здравето, карайки ни да изглеждаме състарени, както и да премахнат няколко години от очакваната продължителност на живота. За щастие съществуват и здравословни навици, които се грижат тялото да бъде и да се чувства младо, което позволява да се наслаждавате на добро здраве през годините. В следващите редове ще изброим някои от тези навици, които могат да помогнат да живеете по-дълъг и здравословен живот.

Хранете се здравословно

Здравословната диета включва умереност и разнообразие. Тялото се нуждае по малко от всичко и всеки източник на храна носи своите ползи. Най-добрият начин да се гарантира, че се храните правилно, е да консумирате храни, добре балансирани във всички съществени елементи и богати на фибри, витамини и минерали. Важно е също да се има предвид, че преяждането уврежда здравето, особено когато прекалявате с мазнини и нездравословна храна.

Практикувайте ежедневно добра хигиена

E_miene-na-ruze2

Знаете, че имате нужда от добра хигиена ежедневно, за да премахнете вредните патогени, които могат да засегнат здравето. Важно е да измивате тялото си добре и да се грижите за всяка от неговите части правилно и в зависимост от нуждите – например най-интимните части на тялото изискват много повече грижи, както и ръцете и устата.

Правете физически упражнения всеки ден

100% е доказано, че физическите упражнения подобряват не само физическото здраве, но и психичното. Технологиите имат голям принос за промяната на начина, по който хората се ангажират физически със света около тях, и затова е важно да поддържате тялото здраво, като се упражнявате редовно – това ще помогне за поддържане на подходящо телесно тегло и предотвратяване на заболяванията. Лесно е да се изгради рутинна практика и дори може да бъде забавно. Изберете стълбите вместо асансьора, отидете да тичате или да плувате, скачайте, танцувайте.

Предотвратявайте злополуки

E_cvetia1

Често тези малки инциденти у дома, които могат да повлияят на здравето, могат да бъдат предотвратени. Избягвайте силно рискови ситуации, потърсете помощ, когато има трудоемка работа за извършване и винаги отделяйте малко време, за да направите оценка на тези домашни или работни задачи, които представляват потенциални опасности.

Избягвайте алкохола и цигарите

Много от младите хора свързват консумацията на алкохол с удоволствието. Когато започнете да пиете в ранна възраст, здравето се излага на риск и често може да предизвика дълготрайни проблеми, които не са лесни за лекуване. Алкохолът е токсично вещество, което може да доведе до пристрастяване. Цигарите са друг лош навик, които засягат много хора в наши дни. Знаем, че тютюнът може да се отрази негативно върху здравето и може, както често се случва, да доведе до смърт. Така че избягвайте тези пороци и вредни навици и вместо това изберете да живеете живот без алкохол и тютюн.

Правете умствени упражнения

E_umstveni-uprajnenia

Точно както тялото, умът също се нуждае да се упражнява, за да е в добро здраве и форма и да се бори с влошаващите процеси на стареенето. Извършването на умствени упражнения е лесно и може да  помогне да подобрите мозъчните си функции. Достатъчно е да се насладите на здравословни навици като четене, пъзели, кръстословици, писане и концентрация или медитация.

Радвайте се на свободното си време

Най-добрият начин да запазите чувството, че сте млади, да поддържате здравето си и да се радвате на добро качество на живот, е да се научите да се наслаждавате на свободното си време, като се ангажирате с дейности, които намирате за забавни и релаксиращи. Прекарвайте време с вашето семейство или приятели, пътувайте, отидете на концерт или просто разтърсете ежедневието си с нещо ново. Това е най-добрият начин да се насладите напълно на живота.

Избягвайте стреса

3-stress

Истината е, че много хора страдат от свързани със стреса заболявания. Всичко – от работата и домашна среда до технологията и толкова много други фактори, които срещате в ежедневието, може да предизвика стрес, тревожност, депресия и десетки други симптоми, които дисбалансират както физически, така и емоционално.

Пийте повече вода

Водата е живот и знаем, че по-голямата част от тялото се състои от вода. Уверете се, че пиете най-малко 2 л. вода на ден, за да се запазите здрави и хидратирани и да придадете на кожата си по-млад вид. Водата има толкова много полезни свойства, от които трябва да се възползвате ежедневно!