7 съвета за подобряване на самооценката ви

· 27.05.2018
Поставете си ясни цели и не се приемайте твърде насериозно

Стараете ли се много във всичко, което правите, но все още не се чувствате достатъчно добри? Смятате ли, че бихте били по-добър, ако сте по-висок, по-нисък, по-слаб и т.н.? Самооценката ви е прекалено ниска?

Може би причината, поради която не сте доволни от себе си няма нищо общо с физическия облик или материални притежания. Смятали ли сте някога, че може да имате изкривена представа за себе си?

Истината е, че много от споменатите по-горе неща са свързани повече с възприятието, което имате за себе си, отколкото с действителните дефекти.

Въпреки че е вярно, че загубата на няколко килограма може да помогне, липсата на любов към себе си не позволява на никого да е щастлив наистина.

Вашият собствен образ е как виждате себе си. Тази перспектива пряко засяга живота във всички аспекти: емоционално, физически, финансово, социално, на работното място и т.н.

„Кой съм аз?“ и „Кой искам да бъда?“-това са въпроси, на които не можем да отговорим просто.

Днес ще ви дадем няколко съвета за подобряване на самооценката ви.

Свържете се с тялото си

самооценката ви ще се подобри, ако се вслушате в себе си

Упражнявайте се, движете се, дишайте и осъзнайте кой сте всъщност, за да подобрите своето собствено изображение. Правенето на йога упражнения може да помогне да се свържете с физическото си тяло.

Разбирането на усещанията, които чувствате, как реагирате на ситуации е част от това, че сте напълно наясно кой сте.

Дори ако не искате или не можете да ходите на йога, може да започнете сами. Идете на разходка и се концентрирайте само върху себе си. Забравете всичко навън и почувствайте как кожата ви се затопля от слънцето или как гърдите ви се движат докато издишвате.

Обърнете внимание на усещането, което вашите дрехи правят върху кожата ви, и осъзнайте физическата си страна и как тя е свързана с ума.

Самоанализирайте се

Това е необходимо упражнение за откриване на силните и слаби страни във всеки един. Анализирайте ги на работа и в личния си живот.

Как реагирате на всяка ситуация, в която попадате?

Самоанализът ви позволява да вземате решения, които укрепват самооценката ви. Реагирате ли както бихте искали? Какво бихте променили? Защо не ви харесва това, което считате за слабост?

След като получите отговорите на тези въпроси, ще можете да решите кои стъпки да предприемете. Когато осъзнаете, че не сте реагирали, както бихте искали, може да погледнете към тази реакция и да я промените.

Малко по малко и с практиката ще можете да станете човека, който наистина искате да бъдете.

Не слушайте света; слушайте себе си

подобряване на самооценката ви чрез вслушване във вътрешния глас

Човешките същества изглежда имат натрапчива нужда да угодят на другите, дори ако това не води до щастието, от което имат нужда. Външният свят уврежда вашите вътрешни мисли.

Когато не успеете да угодите на обществото, това може да ви накара да се чувствате по-зле. Неприемането от другите води до влошаване на самооценката ви.

Трябва да се научите да филтрирате външните мнения. Спрете да слушате критика и не позволявайте на хората да ви карат да се чувствате зле. Важно е да научите как да ставате по-добри всеки ден и да сте автентични.

Най-ефективният начин да направите това е да се опознаете и да обичате себе си точно такъв, какъвто сте.

Поставете си ясни цели

Щом разберете кой сте и какво не искате в живота, е време да преминете към следващата фаза: да станете този, който искате да бъдете. Трудно е и трябва да положите много усилия.

Не забравяйте, че вашите цели трябва да бъдат:

  • Точни. Колкото по-специфични сте, когато определяте какво искате, толкова по-лесно ще го получите.
  • Реалисти. Кога искате да постигнете тази цел? Определянето на точна дата ще ви помогне да превърнете целта в приоритет. Когато чувствате, че се състезавате срещу часовника, по-малко вероятно е да отложите.

Това са две много прости понятия, но имат невероятен ефект върху собствения ви имидж, защото ви напомнят, че сте в състояние да направите това, което решите да направите. Това ви дава увереност.

Създайте си навици

Направете списък с навици, които ви правят или ще ви направят щастливи. Някои може да са прости неща, които ви помагат да изглеждате по-добре физически, други могат да бъдат психически подхранващи.

Ето няколко примера:

Нова прическа на всеки 6 месеца,

Запишете целите, които сте изпълнили,

Изгответе списък с цели,

Създавайте нови навици често,

Създайте папка за вдъхновяващи неща,

Изберете снимки на този, който искате да бъдете.

Не се отказвайте

Животът е пълен с предизвикателства, неуспехи и трудни времена. Да им дадете повече власт, отколкото заслужават, изобщо няма да ви помогне.

Вместо да се чувствате обезсърчени от това, което не сте постигнали или не сте могли да направите, изберете друго предизвикателство.

Важно е да не се опитвате да правите твърде много. Когато ви казваме да не се отказвате, просто искаме да разберете, че трябва да избягвате песимизма, но и да имате реалистична представа за света.

Ако не сте завършили маратона успешно, другата година може би ще успеете с повече тренировки.

Научете се да се смеете на себе си

И накрая, последният съвет за подобряване на самооценката ви е да не се вземате твърде сериозно. Научете се да виждате вашите неуспехи, грешки и слабости с повече чувство за хумор.

Това ще ви позволи да видите живота си и кой сте по съвсем нов начин.

В края на краищата не можете да го изживеете, като се фокусирате върху лошите неща през цялото време.