7 натурални средства, контролиращи хипертонията

· 26.10.2016
Пригответе смути от лимон и шепа магданоз и пийте сутрин преди закуска

Консумирането на храни, които съдържат диуретични свойства се препоръчва за премахване на течности и излишния натрий, свързани с хипертонията.

Високото кръвно налягане, или хипертония е един от най-често срещаните сърдечно-съдови проблеми в света. То е известно също като „тихият убиец“ поради начина, по който се проявява в тялото.

Според информацията, оповестена от Американската сърдечна асоциация, един на всеки 3-ма възрастни страда от високо кръвно налягане. Това означава, че най-малко 1/3 от населението на света е засегната.

Този висок процент е дал повод за предупреждение в света, особено поради факта, че много хора не осъзнават рисковете, и не го лекуват по подходящ начин.

В отговор на това, основните здравни заведения постоянно насърчават здравословните навици на живот, опитвайки се да предоставят всякакъв вид информация относно тази тема.

Вземането предвид на рисковете от високо кръвно налягане е една от основните мерки за започване на контролиране на хипертонията и за лекуването й. Затова добре е да знаем как да понижим кръвното налягане естествено и как да избегнем зависимост от фармацевтичните лекарства.

Сурови бадеми

bademi

Шепа сурови бадеми всеки ден може да помогне за контролиране на кръвното налягане, благодарение на съдържанието си на основни Омега-3 мастни киселини. Те намаляват нивата на холестерола и подобряват сърдечната функция.

Те са богат източник на мазнини и калории, но това не означава, че ще напълнеете. В действителност мазнината, която се съдържа в бадемите се счита за добра. Тя може да помогне за увеличаване на мускулната маса.

Кокосова вода

Тя е вкусна, освежаваща и идеална за хидратиране през горещите дни, когато хората обикновено губят повече течност.

Съдържа добро количество калий, електролити и други хранителни вещества, които биха могли да помогнат за намаляване на кръвното налягане.

В едно проучване, публикувано в медицинския журнал Уист Индиян е установено, че пиенето на кокосова вода може да помогне за регулирането на кръвното налягане, както когато е прекалено високо, така и когато е твърде ниско.

До 71% от пациентите, които са имали високо кръвно налягане и пият кокосова вода виждат, че кръвното налягане спада, и до 29% от тези с ниско кръвно налягане забелязват, че се регулира.

Овесени ядки

oveseni yadki

Ценени заради високото им съдържание на фибри и есенциални хранителни вещества, овесените ядки са друг природен лек, който може да намали кръвното налягане.

Едно проучване, проведено от изследователи в Колумбийския университет е установило, че консумацията на овесени ядки може да помогне за намаляване нивата на кръвното налягане с до 5%.

Също така е открито в това проучване, че овесените ядки помагат за контролиране на кръвното налягане и предотвратяване на сърдечни заболявания.

Куркума

Куркумата е спечелила важно място като лечебно средство поради нейното антиоксидантно и противовъзпалително действие, благодарение на активната съставка куркумин.

Едно от основните й предимства е, че разполага с мощна сила за намаляване на възпаление в тялото, като помага за контролирането на хипертонията и други възпалителни проблеми.

Когато се консумира с черен пипер също може да има вазодилатиращ ефект. Това е идеално за подобряване на кръвообращението и запазване на артериалните стени чисти. Куркумата също така действа като естествен антикоагулант, който помага за регулиране на притока на кръв.

Смути от лимон и магданоз

magdanoz-i-limon-napitka

Пиенето на това смути ежедневно може да помогне за намаляване на високото кръвно налягане благодарение на диуретичния си ефект.

Както лимонът, така и магданозът съдържат важни хранителни вещества, които улесняват елиминирането на течности и излишен натрий, които се свързват с високото кръвно налягане.

Съставки

  • 1 лимон с корите
  • 1 шепа магданоз
  • 1 чаша вода (200 мл.)

Приготовление

  • Нарежете лимона на резенчета с кората. Поставете в блендер с шепа магданоз и чаша вода.
  • Разбийте за няколко секунди, прецедете и пийте преди закуска.

Банан

Това е един от най-добрите източници на калий, който е основен минерал за хората, които трябва да контролират кръвното налягане.

Ето защо е препоръчително да се консумират най-малко 2 банана на ден, заедно със здравословна диета.

Чесън

chesun 1

Суровият чесън съдържа концентрирано количество много важни хранителни вещества, които са били оценени от древността в природната медицина.

Яденето на 1 до 2 скилидки чесън на ден може да помогне да се справите с хипертонията, тъй като насърчават доброто кръвообращение и намаляване на кръвното налягане.