7 храни, които помагат да произвеждате младежки ензим CoQ10

Хапвайте суров спанак и по-често риба и ще се радвате на по-стегнати мускули

Може да сте чували хората да говорят много за така наречения младежки ензим CoQ10.

Коензим Q10, наречен също убиквинон или CoQ10, е антиоксидант. Той е част от всяка една от клетките на тялото.

Функцията му е толкова важна, колкото и полезна: той защитава организма от свободните радикали. Също така предпазва от всякакви външни агенти, които причиняват окислителни увреждания.

В допълнение, ензимът помага на клетките да произвеждат енергия. Това увеличава съпротивлението, здравината и стегнатостта на много от мускулите.

По-голямата концентрация на CoQ10 в организма е предпоставка за по-добрата му способност да се бори с последиците от стареенето.

В действителност това е една от съставките на кремовете против бръчки. Във всеки един от тях е добавен този фантастичен ензим за многократна употреба.

Преди да използваме външни източници, можем да опитаме нещо, което е още по-добро за организма. Може да накараме организма да произвежда CoQ10 по естествен начин.

Днес ще разгледаме 7 храни, които могат да ни помогнат да го направим.

Записвате ли си кои са те?

1. Сьомга

Рибите, богати на мастни киселини като омега-3 и омега-6 са абсолютно необходими за възстановяването и повишаването на нивата на CoQ10.

Сред тях най-препоръчителната е несъмнено сьомгата.

В Япония например японците обикновено се радват на добро ниво на този антиоксидант. Това е така, защото те включват много прясна и сурова риба в диетата си.

Разбира се, яденето на сурова риба не винаги е разумно. Така че не забравяйте да ядете прясна сьомга, скумрия или сардини 3 или 4 пъти седмично.

Вижте и: Най-добрата диета против рак

2. Пиле

Месото обикновено е много богато на CoQ10.

Червеното месо не е много добро поради високото съдържание на мазнини. Тази мазнина е токсична и повишава холестерола и триглицеридите. Така че вместо това ще изберем пилешкото.

Пилешкото бедро е много добър източник на CoQ10.

Комбинирайте това месо с други полезни храни за здравословна, балансирана диета. Добра идея за нещо, с което да го комбинирате, е сос от моркови.

Въпреки това избягвайте готвенето на пиле с твърде много масла.

3. Фъстъци

Не всички храни, които са богати на CoQ10 идват от животните. Фъстъците например са един от растителните източници, които съдържат най-голямо количество от това съединение.

30 гр. препечени фъстъци съдържат 0.8 mg CoQ10.

В допълнение, фъстъците, като гроздето, са богати на ресвератрол, много полезен анти-стареещ антиоксидант.

Поради това, ако ядем подходящо количество, има няколко ефекта. Регулира кръвообращението и се грижи за твърдостта на мускулите. Това позволява да се борим с ефектите, причинени от стареенето.

4. Броколи

CoQ10 присъства и в растенията от семейство броколи.

Яденето на този зеленчук редовно позволява да предотвратим някои болести. Те включват сърдечни заболявания и кръвни съсиреци. Това се дължи на високите количества антиоксиданти като CoQ10.

Важно е да се спомене, че CoQ10 присъства само в пресни храни.

Ако са били замразени или консервирани, този коензим изчезва.

5. Сок от портокали и ягоди

По принцип плодовете често не съдържат CoQ10. Единствените, които могат да ни помогнат да създадем това, от което се нуждаем, са портокалите и ягодите.

Поради тази причина е много добра идея да ги пиете като пресен сок колкото е възможно по-често.

Не го подслаждайте: подслаждането му с нещо отнема от неговите хранителни ефекти. Това включва добавяне на захар, мед и дори стевия.

6. Спанак

Спанакът е най-богатият растителен източник на CoQ10.

Спанакът е отличен зеленчук, който трябва да ядете често. Препоръчваме ви винаги да го ядете суров.

Спанакът е богат на витамини, фибри и минерали. Също така има фитонутриенти като бета-каротин и лутеин. Всички тези елементи са отговорни за защитата ни от клетъчните увреждания.

Ако искате да се грижите за стегнатостта на кожата, да се преборите с дълбоките бръчки или да възвърнете сияйната кожа на лицето, не се колебайте. Яжте спанак!

Препоръчваме и: Съживете тялото си със сок от круша, цвекло и спанак

7. Тофу

Тофу е 100% растителен протеин. Той се състои от соеви зърна.

Включете го в салатите и супите, тъй като голямото количество CoQ10 и калций предпазва костите. Той също така предпазва мускулите и тялото ви като цяло.

Тофу съдържа толкова протеини, колкото месото, и е пълно с витамини от В-комплекс. Това покрива голямо количество енергийни нужди на нашите клетки, което също им помага да се борят с ефектите от времето.

Тъй като ние остаряваме, губим малко количество CoQ10 малко по малко. Необходимо е да покрием тези загуби с храните, които ви показахме днес. Те ще ни бъдат от чудесна помощ!