7 храни, които помагат да произвеждате младежки ензим CoQ10

28 Февруари, 2019
Хапвайте суров спанак и по-често риба и ще се радвате на по-стегнати мускули.
 

Може да сте чували хората да говорят много за така наречения младежки ензим CoQ10.

Коензим Q10, наречен също убиквинон или CoQ10, е антиоксидант. Той е част от всяка една от клетките на тялото.

Функцията му е толкова важна, колкото и полезна: той защитава организма от свободните радикали. Също така предпазва от всякакви външни агенти, които причиняват окислителни увреждания.

В допълнение, ензимът помага на клетките да произвеждат енергия. Това увеличава съпротивлението, здравината и стегнатостта на много от мускулите.

По-голямата концентрация на CoQ10 в организма е предпоставка за по-добрата му способност да се бори с последиците от стареенето.

В действителност това е една от съставките на кремовете против бръчки. Във всеки един от тях е добавен този фантастичен ензим за многократна употреба.

Преди да използваме външни източници, можем да опитаме нещо, което е още по-добро за организма. Може да накараме организма да произвежда CoQ10 по естествен начин.

Днес ще разгледаме 7 храни, които могат да ни помогнат да го направим.

Записвате ли си кои са те?

1. Сьомга

Най-препоръчителната е несъмнено сьомгата, която е богата на CoQ10.

Рибите, богати на мастни киселини като омега-3 и омега-6 са абсолютно необходими за възстановяването и повишаването на нивата на CoQ10.

 

Сред тях най-препоръчителната е несъмнено сьомгата.

В Япония например японците обикновено се радват на добро ниво на този антиоксидант. Това е така, защото те включват много прясна и сурова риба в диетата си.

Разбира се, яденето на сурова риба не винаги е разумно. Така че не забравяйте да ядете прясна сьомга, скумрия или сардини 3 или 4 пъти седмично.

Вижте и: Най-добрата диета против рак

2. Пиле

Месото обикновено е много богато на CoQ10.

Червеното месо не е много добро поради високото съдържание на мазнини. Тази мазнина е токсична и повишава холестерола и триглицеридите. Така че вместо това ще изберем пилешкото.

Пилешкото бутче е много добър източник на CoQ10.

Комбинирайте това месо с други полезни храни за здравословна, балансирана диета. Добра идея за нещо, с което да го комбинирате, е сос от моркови.

Въпреки това избягвайте готвенето на пиле с твърде много масла.

3. Фъстъци

Не всички храни, които са богати на CoQ10 идват от животните.

Не всички храни, които са богати на CoQ10 идват от животните. Фъстъците например са един от растителните източници, които съдържат най-голямо количество от това съединение.

30 гр. препечени фъстъци съдържат 0.8 mg CoQ10.

 

В допълнение, фъстъците, като гроздето, са богати на ресвератрол, много полезен анти-стареещ антиоксидант.

Поради това, ако ядем подходящо количество, има няколко ефекта. Регулира кръвообращението и се грижи за твърдостта на мускулите. Това позволява да се борим с ефектите, причинени от стареенето.

4. Броколи

CoQ10 присъства и в растенията от семейство броколи.

Яденето на този зеленчук редовно позволява да предотвратим някои болести. Те включват сърдечни заболявания и кръвни съсиреци. Това се дължи на високите количества антиоксиданти като CoQ10.

Важно е да се спомене, че CoQ10 присъства само в пресни храни.

Ако са били замразени или консервирани, този коензим изчезва.

5. Сок от портокали и ягоди

По принцип плодовете често не съдържат CoQ10. Единствените, които могат да ни помогнат да създадем това, от което се нуждаем, са портокалите и ягодите.

Поради тази причина е много добра идея да ги пиете като пресен сок колкото е възможно по-често.

Не го подслаждайте: подслаждането му с нещо отнема от неговите хранителни ефекти. Това включва добавяне на захар, мед и дори стевия.

6. Спанакът е най-богатият растителен източник на CoQ10.

Спанакът е най-богатият растителен източник на CoQ10.
 

Спанакът е отличен зеленчук, който трябва да ядете често. Препоръчваме ви винаги да го ядете суров.

Спанакът е богат на витамини, фибри и минерали. Също така има фитонутриенти като бета-каротин и лутеин. Всички тези елементи са отговорни за защитата ни от клетъчните увреждания.

Ако искате да се грижите за стегнатостта на кожата, да се преборите с дълбоките бръчки или да възвърнете сияйната кожа на лицето, не се колебайте. Яжте спанак!

Препоръчваме и: Съживете тялото си със сок от круша, цвекло и спанак

7. Тофу

Тофу - голямото количество CoQ10 и калций в него предпазва костите.

Тофу е 100% растителен протеин. Той се състои от соеви зърна.

Включете го в салатите и супите, тъй като голямото количество CoQ10 и калций предпазва костите. Той също така предпазва мускулите и тялото ви като цяло.

Тофу съдържа толкова протеини, колкото месото, и е пълно с витамини от В-комплекс. Това покрива голямо количество енергийни нужди на нашите клетки, което също им помага да се борят с ефектите от времето.

Тъй като ние остаряваме, губим малко количество CoQ10 малко по малко. Необходимо е да покрием тези загуби с храните, които ви показахме днес. Те ще ни бъдат от чудесна помощ!