7 анти-стрес съвета за вкъщи

· 24.07.2015
Когато се приберете, обезателно събуйте обувките и походете боси

Стресът е един от най-големите врагове на вашето здраве.  Води до сърдечни проблеми, инфаркт, слаба имунна система… Как можете да се предпазите от него? С промяна във вашите навици.  Когато се приберете у дома, винаги изниква нещо неотложно или ново, което чака вас да свършите, но трябва да си оставите и малко време за почивка. Как? Днес ще ви дадем 7 прости анти-стрес съвета за вкъщи.

Грижите за децата, домакинската работа, приготвянето на храна… когато се приберете у дома, това са една част от безбройните задачи, които трябва да свършите. По този начин работният ви ден продължава и вкъщи. Особено ако имате проблеми и тревоги, стресът ще ви измъчва все по-осезаемо, докато това се превърне в един порочен кръг, от който не може да избягате. Какво ще кажете да започнете промяната с малките неща? Какъв би бил резултатът, ако се опитате да спазвате няколко прости анти-стрес съвета за облекчаване на напрежението?

Прости анти-стрес съвети, когато се приберете вкъщи

1. Събуйте обувките си

Събуйте обувките.

 

Някои хора казват, че не е здравословно.  Но малко неща са толкова успокоителни, колкото прибирането у дома и събуването на обувките. По този начин ще почувствате спокойствието на дома си.  Ходенето бос активира много от вашите жизнени функции: стимулира кръвообращението, дава сила на вените, укрепва нервната система, намалява стреса… и още куп полезни свойства, особено ако можете да го направите на равна повърхност като трева или пясък. Запомнете този анти-стрес съвет: когато се приберете в къщи, обезателно събуйте обувките и походете боси.

Прочетете още: 12 невероятни трика, за да не ви убиват обувките

2. Разделете домашно и работно място

Изключете компютъра.

 

След като се приберете у дома, отговорностите, свързани с работното място, вече са приключили. Доколкото е възможно, трябва да разделяте личното пространство от работата. Когато сте у дома, трябва да знаете, че това е истински вашето време и реалния живот, в който са любимите ви хора и където са скъпите на сърцето ви неща. Насладете им се, като оставите настрани работните проблеми.

 3. Направете си малка разходка

Ходене

 

Половин час е достатъчен – просто отидете в парка или се разходете в квартала. Освободете напрежението, направете упражнения за раздвижване на тялото си и му предложете малко количество ендорфини, чрез които ще елиминирате токсините и ще го активирате, давайки почивка на ума си. Разходката не струва нищо, но е чудесен начин да се освободи стресът. Несъмнено тя би била още по-приятна и полезна, ако ви придружава близък или приятел.

Вижте още: Ползи от ходенето на бос крак

4. Позволете си кратка дрямка

Позволете си дрямка.

 

Въобще не е нужно да спите в продължение на час, нито пък да изпадате в дълбок сън.  Една 15- или 20-минутна дрямка е достатъчна, за да получите отново енергия, да се събудите освежени и облекчите събраното напрежение. Просто легнете на дивана, опънете краката си и затворете очи за няколко минути. Бавното дишане е достатъчно ефикасно, за да оставите стреса настрана и да се отпуснете по-бързо.

5. Вземете си релаксираща вана

Анти-стрес вана

 

Не са много нещата, които са по-релаксиращи от една хубава вана.  Отделете най-малко половин час, за да вземете гореща вана (или душ) и оставете тялото си да бъде обгърнато от това топло чувство на облекчение.  Затворете очи, забавете дишането, отпуснете нервната си система – така ще облекчите болката и възпалението и премахнете токсините.

6. Не правете две неща наведнъж

Натовареност

 

Пристигайки в къщи, се хвърляте да готвите, докато паралелно гледате децата, гладите и се взирате в календара, подреждайки наум утрешните си ангажименти… Колко още неща можете да направите наведнъж, когато се приберете у дома? Опитайте се да ги свършите едно по едно, като се концентрирате, колкото е необходимо. Понякога бързането не спестява време. Старайте се да поддържате баланс и спокойствие, като предотвратявате нови стресови ситуации.

7. Помислете за настоящето и бъдещето

Цвете

 

Отпуснете се в продължение на 10 минути, като отделите време за собствените си неща. Мислете за настоящето и всичко онова, което искате да се случи в бъдеще. Бъдете благодарни за всичко, които имате. Понякога стресът кара хората да губят хоризонта и да замъглят приоритетите им.

Здравето е най-важното.  Отпуснете се, усмихнете се, представете си приятни неща и те ще се случат.

  • Uvnäs-Moberg, K. (1998). Antistress Pattern Induced by Oxytocin. News in Physiological Sciences. https://doi.org/10.1016/0304-3940(95)11335-t
  • Yeap, S. K., Beh, B. K., Ali, N. M., Yusof, H. M., Ho, W. Y., Koh, S. P., … Long, K. (2015). Antistress and antioxidant effects of virgin coconut oil in vivo. Experimental and Therapeutic Medicine. https://doi.org/10.3892/etm.2014.2045
  • Dr Avinash Kumar1 , Dr Sanjay Sharma2, D. M. S. (2017). Cardioprotectant and Antistress Effect of Yoga Training and Its Correlation with Hematological Parameters : A Prospective Study of 47 Young Healthy Individuals. Scholars Journal of Applied Medical Sciences (SJAMS). https://doi.org/10.21276/sjams
  • Na, J., Oh, D.-R., Han, S., Kim, Y., Choi, E., Bae, D., … Jun, W. (2016). Antistress Effects of Rosa rugosa Thunb. on Total Sleep Deprivation–Induced Anxiety-Like Behavior and Cognitive Dysfunction in Rat: Possible Mechanism of Action of 5-HT 6 Receptor Antagonist. Journal of Medicinal Food. https://doi.org/10.1089/jmf.2016.3660