6 причини да отслабнем

Загубата на тегло оказва силно положителен ефект върху настроението и самочувствието.
6 причини да отслабнем

Написано от Ekhiñe Graell

Последна актуализация: 26 август, 2022

Желаем да отслабнем предимно по естетически съображения, но има и много по-важни причини за това. Ние ще се спрем на 6 от тях – разбира се, с уговорката, че винаги трябва да се поддържа здравословно тегло и да не отслабва прекомерно.

Защо желаем да отслабнем

1. Защото е полезно за здравето

Една от най-важните причини, поради които да започнете диета за отслабване е, че това е полезно за здравето ви. Както всички знаем, затлъстяването или наднорменото тегло обикновено са свързани с много сериозни последици за организма. Това води до различни заболявания като диабет, сърдечно-съдови проблеми, дори смърт. Ето защо, ако сте с наднормено тегло, най-добре се опитайте да свалите няколко килограма. Разбира се, трябва да спазвате строга диета и редовно да правите упражнения. Препоръчваме ви да се консултирате със специалист.

2. За да повдигнете самочувствието си

Да отслабнем за да повдигнете самочувствието си

Прочетете и това: Четири храни, които могат да променят външния ви вид

Когато сте с наднормено тегло или страдате от затлъстяване, загубата на тегло може да има много положителен ефект върху настроението и самочувствието ви. Това, разбира се, не означава, че външният вид трябва да определя живота ви, но колкото по-близо сте до здравословното си тегло, толкова по-добре ще се чувствате и изглеждате.

3. За да станете активни

Друга причина да отслабнете е, че това може да ви помогне да бъдете по-активни и да извършвате дейности, които са били трудни за вас преди. Това се дължи най-вече на факта, че ще бъдете в по-добра физическа форма, която ще ви позволи да участвате в много повече дейности. От нещо толкова просто като редовни разходки, към нещо по-натоварващо – като спорт. По този начин ще се чувствате по-леки и ще се уморявате по-трудно.

4. За да постигнете поставената цел

Отслабването води до по-добра физическа форма

Вижте още: Влезте във форма с 9 упражнения за разтягане

Отслабването е цел за много хора – нещо, което хората очакват да се случи, и то не без активна работа, за да го постигнат. Когато постигнем целта си, ние се чувстваме удовлетворени и позитивни, особено поради факта, че за да отслабнем здравословното, се изискват много дисциплина и усилие.

5. За да се предпазите от стреса

Отслабването може да спомогне за намаляване на стреса и да ви накара да се почувствате по-спокойни. Това се случва, защото по време на тренировка тялото отделя ендорфини и произвежда вещества, които подобряват настроението. Ето защо силно препоръчваме да правите упражнения и да отслабнете, така че тялото ви да почувства тези положителни ефекти.

6. За да носите каквито дрехи пожелаете

Когато отслабнем, имаме по-голям избор на облекло. За някои хора това не е толкова важно. За други е голямо предимство, най-вече защото някои магазини не предлагат дрехи в голям размер.

Въпреки че това по-скоро е свързано с външния вид, свободата да изберете каквито дрехи пожелаете, е нещо, което ще ви накара да се чувствате по-щастливи.
Но, в крайна сметка, всичко се свежда до това, че основната причина за да отслабнем трябва да е свързана със здравето. Винаги препоръчваме предварителна консултация със специалист. Той ще помогне за изготвяне на програма с подходящи упражнения и диетичен режим, съобразен с график и начина ви на живот.

Може да ви заинтересува ...
Рецепти за лека вечеря, за да отслабнете без гладуване
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
Рецепти за лека вечеря, за да отслабнете без гладуване

Ако искате да отслабнете, без гладуване и огромни жертви, фокусирайте се в приготвянето на лека вечеря, в която има зеленчуци и протеини.



  • Rifkin, J. (2010). La civilización empática. Barcelona: Paidós.
  • Weeks, W.; Pedersen, P., & Brislin, R. (1979). A Manual of Structured Experiences for Cultural Learning. La Grange Park, IL: Intercultural Network.
  • Williams, K. W.; Margatho, L. O.; Lee, Ch. E.; Choi, M.; Lee, S.; Scott. M. M.; Carol F. Elias, C. F., and Elmquist, J. K.  (2011). “Segregation of Acute Leptin and Insulin Effects in Distinct Populations of Arcuate Proopiomelanocortin Neurons”, The Journal of Neuroscience organization, 31 (37): 13147–13156.
  • Salaun H., Thariat J., Vignot M., Merrouche Y., Vignot S., Obesity and cancer. Bull Cancer, 2017. 104 (1): 30-41.
  • Murray M., Dordevic AL., Bonham MP., Systematic review and meta analysis: the impact of multicomponent weight management interventions on self esteem in overweight and obese adolescents. J Pediatr Psychol, 2017. 42 (4): 379-394.
  • Stubbs B., Vancampfort D., Rosenbaum S., Firth J., Cosco T., Veronese N., Salum GA., et al., An examination of the anxiolytic effects of exercise for people with anxiety and stress related disorders: a meta analysis. Psychiatry Res, 2017. 249: 102-108.

Съдържанието на тази публикация е само с информативна цел. По никакъв начин не може да служат за улесняване или заместване на диагнози, лечения или съвети от професионалист. Консултирайте се с доверения си специалист, ако имате съмнения или търсите одобрението му преди да започнете всяка една процедура.