6 ползи на отварата от динени семки

08.11.2017
Отварата от динени семки е изключително допълнение към храната, която консумираме. Оказва полезно въздействие върху най-важните части на тялото. Научете повече за ползите й и как да си я приготвяте от тази статия.

Опитвали ли сте се някога супер отварата от динени семки?

Динята е един от най-обичаните плодове през лятото. Освен че е много вкусна, сокът й ни хидратира през горещите месеци, когато много се потим.

Освен това тя е диуретик, спомагащ борбата срещу задържането на течности.

Но не използваме пълноценно плода, изхвърляйки семките му.

Тези малки семки ни дават редица ползи благодарение на множеството хранителни вещества, които съдържат. Най-открояващите се сред тях са:

  • Витамините (A, B и C)
  • Минералите ( желязо, манган и калций)
  • Антиоксидантите
  • Мазнините (полиненаситени и мононенаситени)

Всички те са изключително важни за развитието на организма ни, запазвайки го млад и здрав за дълго.

Ползите на отварата от динени семки

1.Подобрява храносмилането

Тези семки съдържат много фибри, затова са идеални за хората, страдащи от запек.

Работата извън дома усложнява живота ни, когато трябва да посетим тоалетната. Често дори нямаме време за това. Благодарение на тази напитка организмът ви ще се почувства по-добре, а вие няма защо да се тревожите.

2.Пречиства бъбреците

Динята е изключителен диуретик. Затова този плод пречиства бъбреците. Като спомага изхвърлянето на по-голямата част от вредните вещества в тях.

Запомнете, че бъбреците играят много важна функция в организма ви. Те отговарят за изхвърлянето на токсините чрез урината.

Прочетете и: 8 важни признака за наличие на проблеми с бъбреците

3.Върнете времето назад с отварата от динени семки

Отварата от динени семки е много полезна.
Цинкът и магнезият са чудесни антиоксиданти. Те спират разрушаването на клетките.  Освен това ви предпазват от заболявания като болестта на Алцхаймер и Паркинсон.

4.Нямате нужда от енергийни напитки

Динените семки съдържат голямо количество калории. Това е една от причините да ги препоръчват за консумация през лятото, тъй като енергията в организма намалява заради жегата.

Те са натурален изотоник, не са скъпи и нямат никакви странични ефекти.

5.Грижи се за сърцето

Звездата в състава на динените семки е аргининът. Тази аминокиселина се съдържа в протеините, регулиращи кръвното налягане. 

Освен това тя разширява артериите, което улеснява притока на кръв.

6.Натурален антидепресант

отварата от динени семки е натурален антидепресант
Напитката, приготвена от динени семки, е богата на витамини от В групата. Те отговарят за синтеза на серотонин, наричан “хормон на щастието”.

Хората с депресия произвеждат много малко от това вещество. Тази напитка ще им помогне за целта.

Посетете тази статия:  Хумус: естествен антидепресант, богат на хранителни вещества

Как да си приготвите отварата от динени семки

Съставки

  • 40 динени семки
  • 2 литра вода

Приготвяне

За да си приготвите тази вълшебна отвара е необходимо да счукате 40 динени семки в хаванче или блендер. Колкото по-пресни са семките, толкова по-добре.

След това ги сварете в двата литра вода и сте готови.

Прием

как да си приготвите отварата от динени семкиМожете да консумирате отварата в продължение на два дена. Ако на третия ден все още имате останала напитка – изхвърлете я и пригответе нова порция. Това е срокът на годност на отварата, през който можете да я консумирате.

Ако пиете от течността след третия ден, можете да се натровите. Най-добре не поемайте такива рискове.

Ако искате да вземете течността с вас, няма проблем. Просто я изсипете в подходящ съд. Добре е да действате по този начин, защото така ще можете да консумирате отварата през целия ден.

Добре е да пиете напитката толкова често, колкото пиете вода. Отварата не губи полезното си действие, ако я приемате охладена, затова можете да я съхранявате в хладилник.

Какво чакате още? Опитайте я!

Приготвя се и се съхранява лесно и има толкова много полезни действия. 

  • Martin, H. (2018). Alzheimer. Chest. https://doi.org/10.1016/j.chest.2018.03.038
  • Poewe, W., Seppi, K., Tanner, C. M., Halliday, G. M., Brundin, P., Volkmann, J., … Lang, A. E. (2017). Parkinson disease. Nature Reviews Disease Primers. https://doi.org/10.1038/nrdp.2017.13
  • Vazquez, M., & Guerrero, J. (2013). Recubrimiento de frutas con biopelículas. Temas Selectos de IIgeniería de Alimentos.