5 навика, които причиняват подуването на стомаха

14.04.2016
Заменете газираните напитки с вода, дъвчете бавно храната и вечеряйте поне 2 часа преди лягане

Подуването на стомаха невинаги е симптом за натрупване на газове в тази област на тялото. Докато една от причините могат да са прекомерните мазнини в храната, при повечето жени те се крият другаде.

Вероятно сте забелязали, че стомахът е плосък сутрин и тялото изглежда така, както желаете. Въпреки това с изминаването на часовете през деня може да видите, че стомахът става все по-подут. И така до момента, в който дрехите ви отесняват повече от нормалното. Знаете ли каква е причината?

Възможно е храносмилателният тракт да е задържал повече въздух в резултат на лошите ви хранителни навици и консумацията на определени храни, които не понасяте. Те могат да предизвика дразнене. За справяне с подуването на стомаха е много важно да откриете кои са тези навици и да направите всичко възможно да се отървете от тях.

Непоносимост към храните

Непоносимостта към храните не трябва да се пренебрегва, защото в допълнение към подуването на стомаха, тя също би могла да причини други здравословни проблеми. Ако смятате, че сте имунизирани срещу хранителни алергии, помислете отново дали това е така. Особено когато забележите, че стомахът ви е подут. Например хората, които страдат от непоносимост към пшеница, не могат да усвояват глутена. В резултат от това страдат от проблеми с храносмилането като подуването на стомаха. Нещо подобно се случва с хората, които страдат от непоносимост към лактоза.

Какво е решението? Консултирайте се с медицински специалист и направете тест за хранителна непоносимост. Ако резултатите са положителни, важно е да промените диетата си и да избягвате тези храни.

Прочетете и: Симптоми на непоносимостта към глутена и как да се справите с нея

Преработените храни и подуването на стомаха

преработените храни и подуването на стомаха

Преработените храни съдържат големи количества натрий и други вещества, които не носят никакви ползи за стомаха. Натрият е една от основните причини за задържане на течности в организма, поради което може да се появи подуване на стомаха. Това се отнася и за тези храни с етикет „здравословни“, които в действителност съдържат много натрий и други вредни съставки, но в по-малки количества.

Какво е решението? Изберете натурални храни и тези, приготвени у дома. Консумирайте повече плодове, зеленчуци и пълнозърнести храни, които съдържат много по-малко или не съдържат натрий.

Твърде бързо хранене

Много е важно да консумирате умерени количества храна и да дъвчете храната добре, защото бързото хранене ви кара да гълтате въздух, без да го осъзнавате. А това също може да доведе до подуване на стомаха. Много хора не консумират достатъчно здравословна храна и това кара стомасите им да изглеждат подути през цялото време.

Какво е решението? Много е важно храната да се дъвче добре и да се яде по-бавно, за да се стимулира по-доброто храносмилане и да се избегне натрупването на въздух в стомаха.

Консумация на твърде много газирани напитки

Газираните напитки са сред причините за подуването на стомаха.

Содата и газираните напитки могат да ви освежат и да утолят жаждата. Въпреки това те не са най-добрият вариант за тялото, защото не осигуряват никакви хранителни ползи и съдържат вещества, които възпаляват стомаха и причинят различни други храносмилателни проблеми. Газът, който създава усещане за къркорене, е „виновникът” за внезапното подуване на стомаха. В допълнение, изкуствените подсладители също предизвикват подуване на стомаха.

Какво е решението? Избягвайте консумацията на газирани напитки и вместо тях изберете да пиете повече вода и натурални сокове.

Прочетете и тази статия: 7 лесни начина да пиете повече вода

Хранене точно преди лягане

Голяма грешка, която много хора правят, е да се хранят преди лягане. Вечерята е основно ядене, която трябва да се приема най-малко 2 или 3 часа преди лягане. Трябва да бъде нещо леко и лесно за храносмилане. Храненето преди лягане е навик, който може да доведе до увеличаване на теглото и възпаление в организма. То е пречка за доброто храносмилане и може да доведе до проблеми като запек.

Какво е решението? Яжте най-малко 3 часа преди лягане, преди всичко леки храни или ако нямате друг избор, малко количество плодове или кисело мляко. Не забравяйте, че най-важното хранене за деня е закуската. Поради това за по-добро храносмилане са необходими подходяща закуска и лека вечеря.

Запомнете!

Ако искате да имате плосък корем е много важно да промените всички лоши навици, които имате. Освен това трябва да подобрите диетата си, да извършвате повече физически дейности и да увеличите консумацията на вода. По-здравословният начин на живот не само ще помогне да имате по-плосък корем, но и ще подобри фигурата, тонуса и здравето ви като цяло.

Berry, J. (2018). 18 ways to reduce bloating: Quick tips and long-term relief. Retrieved from https://www.medicalnewstoday.com/articles/322525.php

John Hopkins Medicine. (2016). Conditions & Health. Retrieved from https://www.hopkinsmedicine.org/health/healthy-woman/conditions/bloating-causes-and-prevention-tips