Задържане на течности? Има лек!

13 Ноември, 2018
Благодарение на високото си съдържание на витамин С портокалите подпомагат бъбречната функция и ускоряват премахването на токсините от тялото

Задържане на течности – това е една от основните причини за напълняването. Може да се дължи на няколко причини – заседнал начин на живот, бременност, менопауза, цироза, сърдечна недостатъчност, недохранване и др.

Симптомите са подуване в различни части на тялото, особено в областта на глезените, ръцете, краката, корема и китките. Продължете да четете, за да научите как да се преборите със задържането на течности.

Задържане на течности – това е често срещано явление по време на бременност, тъй като жените минават през хормонални промени, които могат да се проявят под формата на подуване на глезените и краката. Въпреки че това не е много тревожно състояние, ако подуването ви се стори повече от обичайното, най-добре е да обсъдите проблема с лекар.

Как да се избегне задържане на течности

Една много важна стъпка за предотвратяване на така нареченото задържане на течности е да се намали приемът на натрий, защото солта причинява натрупване на течности, от които организмът не се нуждае. В допълнение към това, пиенето на много вода е от решаващо значение, тъй като водата пречиства тялото и отстранява токсините.

Вижте и: 7 храни, които ще ви позволят да регулирате нивата на натрий, за да се погрижите за бъбречното си здраве

Съвети за лечение и предотвратяване на задържане на течности

Диуретични храни

Консумацията на храни-диуретици е от съществено значение, тъй като те помагат за детоксикация на организма, а също и за отслабване. Понякога това, което ние възприемаме като няколко кила в повече, е всъщност просто възпаление, причинено от задържане на течности.

  • Динята се препоръчва най-вече заради високото си съдържание на вода.
  • Ябълковият оцет помага за балансиране на нивото на калий, което може да бъде променено поради задържане на течности.
  • Зеленият чай е отличен диуретик и антиоксидант.
  • Портокали. Благодарение на високото си съдържание на витамин С портокалите подпомагат бъбречната функция и ускоряват премахването на токсините от тялото.
  • Aртишокът може да се пие като чай, за да отслабнете. Той също е мощен диуретик.
  • Боровинките помагат за предотвратяване на болести на пикочните пътища и са едни от най-добрите антиоксиданти на света; много помагат и за премахване на токсините.
  • Глухарчето е едно от най-мощните растения за отстраняване на излишната вода от организма.
  • Магданозът също помага за премахване на течности; препоръчително е да се пие като чай за предотвратяване на затлъстяване и сърдечно-съдови заболявания.
  • Можете да консумирате лук, ако страдате от ревматизъм, бъбречна недостатъчност или подагра.

Правете упражнения

правете повече физически упражнения, за да се справите с т.нар. задържане на течности

Важно е да се правят много упражнения – ходене, бягане, колоездене, плуване. Правете това, което ви харесва най-много, като не забравяйте, че въпросното задържане на течности може да бъде причинено от заседналия ви начин на живот и физическите упражнения ще ви помогнат да подобрите цялостното си състояние.

Гимнастиката също помага при умствена преумора, както и на всички органи в тялото ви да функционират безпроблемно.

Препоръчваме: Колко упражнения трябва да правите на седмица?

Избягвайте храни с натрий

Както казахме по-рано, натрият води до задържане на течности, затова ви препоръчваме да избягвате тези храни, доколкото е възможно. Имайте предвид, че някои от нещата, които консумирате всеки ден, имат много високо съдържание на натрий – например колбаси, консерванти, алкохол.

В допълнение, ниският прием на натрий се препоръчва, защото натрият може да ви направи по-податливи на камъни в бъбреците, рак на стомаха и дори да намали качеството на вкусовите ви рецептори.

Консумирайте храни, богати на калий

срещу задържане на течности консумирайте повече богати на калий храни

Калият е важен елемент за здравословен баланс в тялото. Това е един от електролитите, отговорни за контролиране на кръвното налягане, който гарантира отстраняването на излишните течности.
Калият се намира в редица плодове, особено киви, пъпеш, портокали и банани. Той също се съдържа и в зеленчуци като артишок, зеле, цвекло, картофи и авокадо.

Според д-р Георги Гайдурков, премахването на технологично обработените продукти от трапезата- консерви, полуфабрикати и индустриално обработени храни, ще се отрази чудесно на целия ви организъм. Причината е, че всяка токсичност, приета с храната, води до задържане на вода.

Консумирайте храни, богати на магнезий

Магнезият също помага за премахване на излишните течности от организма, регулира нивата на инсулина и предотвратява сърдечни проблеми. Магнезият улеснява усвояването на калций, който е важен за здравето на костите, намалява пристъпите на мигрена и може да редуцира риска от диабет тип 2.

Препоръчителни храни:

  • Пшеничните и овесените трици са богати на магнезий.
  • Сушени билки, особено кориандър, мента, и магданоз. Не забравяйте, че наред с високото съдържание на магнезий те са и чудесни подправки, които можете да добавите към ежедневните си ястия.
  • Лененото семе има антиоксидантни свойства, предотвратява сърдечно-съдовите заболявания и също е отличен източник на магнезий.
  • Слънчогледовите семки съдържат магнезий и витамин Е.
  • Млякото, независимо дали под формата на прах, пастьоризирано, пълномаслено или кондензирано, има високо съдържание на магнезий, както и други витамини като A, D и Е.

И накрая…

Адекватната почивка е от съществено значение, ако искате да предотвратите задържане на течности. Ако краката ви са подути, качете ги на стол. Ако въпреки промените в хранителните навици и ежедневието проблемът остава, то тогава е най-добре да се консултирате с вашия лекар, за да се изключи по-сериозно заболяване.

Надяваме се, че нашите съвети за лекуване на задържането на течности са били полезни и ще започнете да консумирате тези храни ежедневно. Що се отнася за храните, които не са здравословни, откажете се от тях напълно!

  • Fundación Española del Corazón. Soluciona la retención de líquidos. https://fundaciondelcorazon.com/corazon-facil/blog-impulso-vital/2649-soluciona-la-retencion-de-liquidos.html
  • Chin Med. 2010; 5: 13. Published online 2010 Apr 6. Beneficial effects of green tea: A literature review. doi: 10.1186/1749-8546-5-13
  • Chem Res Toxicol. Author manuscript; available in PMC 2010 May 1. Published in final edited form as: Chem Res Toxicol. 2009 May; 22(5): 863–874. Ascorbic Acid Promotes Detoxification and Elimination of 4-Hydroxy-2(E)-nonenal in Human Monocytic THP-1 Cells. doi: 10.1021/tx900042u
  • Bulletin of Faculty of Pharmacy, Cairo University Volume 56, Issue 2, December 2018, Pages 115-120. Cynara scolymus (artichoke) and its efficacy in management of obesity. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1110093118300346
  • Abou Elmagd, Mohammed. (2016). Benefits, need and importance of daily exercise. International Journal of Physical Education, Sports and Health. 22. 22-27. https://www.researchgate.net/publication/306118434_Benefits_need_and_importance_of_daily_exercise
  • National Institutes of Health. Potassium. https://ods.od.nih.gov/factsheets/Potassium-HealthProfessional/
  • J Caring Sci. 2012 Dec; 1(4): 183–189. Published online 2012 Nov 22. Effects of Magnesium and Vitamin B6 on the Severity of Premenstrual Syndrome Symptoms. doi: 10.5681/jcs.2012.026