11 храни, които ще преборят тревожността

23.10.2015
Листата на портокалите оказват въздействие, подобно на хапчетата за сън

Всеки ден се изправяме пред ситуации, които ни в някаква степен ни карат да се чувстваме изнервени и напрегнати. Ежедневният стрес е факт, а когато не умеем да се справяме с него, се натрупва тревожност. Тя е способна да провокира отключването на различни проблеми от здравословно естество. Именно поради тази причина ви предлагаме 11 храни срещу тревожността и няколко съвета, които ще ви помогнат да я преборите заедно със стреса в името на по-здравословния и спокоен начин на живот.

Един от основните симптоми на тревожността е гладът. Той може де бъде следствие от отсъствието на редовни часове на хранене или пък на хранително меню, бедно на ценни витамини и хранителни вещества. Липсата на прием на храна в продължение на часове води до понижаване на гликемичния индекс и засилването на апетита към храни, които съдържат много мазнини и захар.

Следователно, добрата храна се превръща в един от основните ни оръжия в борбата с тревожността. По-долу ще ви представим няколко храни, които ще ви накарат по естествен път да се почувствате добре и ще ви позволят да контролирате неприятното усещане за тревога. Тези храни успешно се борят с ежедневния стрес – имайте и това предвид.

Вижте и: Как да се справим с тревожността?

Риба

Рибата е храна, която поддържа кръвното налягане стабилно. Тя съдържа омега-3 мастни киселини – изключително важни субстанции, които редуцират развитието на болести, свързани със сърдечно-съдовата система, и регулират нивото на кръвната захар. Съветваме ви да ядете риба поне веднъж седмично.

Тя е изключително богат източник на магнезий, освен това оказва отпускащо въздействие и е една от най-добрите храни срещу тревожността.

Млечни продукти

Те съдържат триптофан –  аминокиселина, изключително ценна заради свойството си да подобрява настроението и да ни кара да се отпускаме психически. Други храни с подобно действие са фъстъците и банините, които също също съдържат триптофан.

Бадеми една от най-добрите храни срещу тревожността

храни срещу тревожността - бадеми

Подобно на рибата, бадемите съдържат високо ниво на магнезий, както и много протеини и витамини, които подпомагат оптималното функциониране на тялото ни. Когато се чувствате стресирани, съветваме ви да похапнете около шепа бадеми.

Банани

Вече сме ви разказвали подробно за бананите тук. Бананите са богати на калий, а за него знаем, че укрепва нервната система. Те са отлични храни срещу тревожността и въздействието на ежедневния стрес.

Морски водорасли

Морските водорасли съдържат високо ниво на магнезий и триптофан. Какво означава това? Накратко, те притежават свойството да ни карат да се чувстваме спокойни.

Шоколад

храни срещу тревожността - шоколад

Шоколадът е отлично успокояващо средство. Той намалява нивото на кортизола – хормона, който произвежда стрес. Разбира се, най-добрият вариант е да потърсите черен шоколад (без съдържание на захар).

Овесена каша

Овесената каша се препоръчва за намаляване на чувството на тревожност, тъй като стимулира производството на хормони, действащи като антидепресанти. Освен това овесът съдържа много магнезий и фибри, полезни за стомаха.

Вижте и: Атаки на тревожност: Ключови моменти в успокоението

Съвет: Кипнете три супени лъжици овес в ¼ литър вода. Яжте по една малка порция всяка сутрин, след всяко хранене и преди заспиване.

Портокалови листа

С радост ви съобщаваме, че листата на портокалите оказват въздействие, подобно на хапчетата за сън. За да извлечете този ефект, направете си отвара от портокалови листа. Пийте я вечер преди лягане. Ще забележите колко добре започвате да спите, освен това ще намалите драстично нивото на стрес и ще се чувствате по-спокойни.

Ядки

храни срещу тревожността - ядки

След бадемите си заслужава да отделим внимание на ядките като цяло. Те са чудесни храни срещу тревожността, тъй като съдържат витамин В.

Този витамин участва във формирането на серотонина, който е много важен невротрансмитер. Серотонинът ни възпира от излишни емоции като гнева, освен това контролира температурата на тялото и поддържа апетита.

Праскови

Прасковите са богати на фибри, витамини и минерали. Те са храни срещу тревожността и стреса. Всеки път, когато усетите необяснима тревога, изяжте една-две праскови, ако ви е вкусно – дори и три. Ще се заситите и ще получите мигновено облекчение. И не забравяйте – по-добре праскови, отколкото някоя нездравословна закуска, съдържаща много захар!

Съвети за всеки ден

  • Избягвайте консумацията на кафе. По-добре заложете на плодови напитки или ароматизирана вода.
  • Пийте много вода. Приемът на вода е важен за оптималното функциониране на всички органи в тялото ви.
  • Изградете си график на хранене. Изключително важно е да снабдявате тялото си редовно с храна – закуска, обед, вечеря. Поо желание включете малки закуски между храненията. Следвайте графика възможно най-стриктно.
  • Тренирайте. По този начин допринасяте за доброто състояние на ума и тялото си.
  • Не пийте алкохол и не пушете цигари. Тези нездравословни навици могат само да ви създадат проблеми със здравето.