Не можете да си представите колко са полезни бананите!

· 23.10.2015
Най-подходящото време да ги консумирате е средата на сутринта и следобед

Бананите ни дават много енергия през деня, но не трябва да ги ядем вечер, защото няма да можем да изгорим калориите.
Вкусни, хранителни и засищащи, бананите са идеална ежедневна закуска, но може да имат някои нежелани ефекти, ако не ги консумирате правилно. Научете как да извлечете максимална полза от хранителните свойства на бананите!

В тази статия ще ви споделим някои от най-интересните факти за бананите и ще ви дадем съвети как да ги консумирате, за да отслабнете, а не да качите килограми.

Хранителна стойност

100 гр. банан съдържат около 100 калории, 1 гр. протеин, 25 гр. въглехидрати и по-малко от една унция (28 гр.) мазнини, 3 гр. фибри.
Бананите са богати на витамини В6 и С, фолиева киселина и минерали като магнезий и калий.
bannana1

Бананите са богати на скорбяла

Въпреки че бананите са считани за здравословни плодове, техните хранителни характеристики ги причисляват твърдо към храните, богати на нишесте (скорбяла), като картофи, зърнени храни, брашно и фъстъци. След като вече знаете това, ще имате предвид, че трябва да внимавате с бананите и да ги консумирате по здравословен начин и да ги комбинирате с други храни. Това ще ви помогне да се възползвате максимално от тяхната хранителна стойност.

Кога да ядем банани?

Скорбялата дава много енергия, но също е известна с това, че се усвоява бавно. Не препоръчваме да се ядат банани на вечеря или късно вечер, тъй като могат да доведат до напълняване, а навярно не това е целта ви. Храната, която се консумира вечер или нощем, трябва да бъде лека и лесно смилаема.
Храните, които са богати на нишесте, са отличен избор за закуска, тъй като дават енергия, която ви поддържа през целия ден.
Най-подходящото време да ядете банани е средата на сутринта и следобед. В тези часове човек обикновено огладнява, затова е добре да изядете един банан, а не поничка или бисквитка. Това ще ви засити.
Също така не препоръчваме да ядете повече от един банан дневно, именно защото хранителните им свойства са толкова комплексни.

Ползи за здравето от бананите

Яденето на един банан на ден ще ви предостави следните ползи за здравето:

  • Намалява нивата на холестерол
  • Регулира стомашно-чревни смущения
  • Намалява честотата на мускулните спазми
  • Осигурява бърза енергия, което го прави отличен избор за активни младежи, а също помага за предотвратяване и лечение на умора и фибромиалгия
  • Регулира нервната система и намалява безпокойството и раздразнителността
  • Лекува анемия
  • Понижава кръвното налягане
  • Намалява риска от инсулт
  • Действа като естествен антиацид
  • Намалява гадене и повръщане по време на бременност
  • Нещо повече –  не само помага за потискане на гаденето при бременност, но и за регулиране на храносмилателната система, осигурява енергия без увеличаване на теглото и е с високо съдържание на фолиева киселина, така необходима на бъдещите майки.
  • Помага при язви
  • Облекчава менструални болки
  • Помага за намаляване на никотиновия глад

Как да ги ядем?

Ограничава ви само вашето въображение и количеството пресни и узрели банани, което имате под ръка. Зелените банани са смилат по-трудно. Опитайте някои от следните рецепти с банани:
Добавете ги към шейковете си, за да станат по-кремави и сладки. Ако искате да неутрализирате вкуса на здравословните, но не толкова апетитни плодове и зеленчуци, можете да го постигнете, като ги комбинирате с банани.
Направете бананов сладолед, като обелите презрели банани и ги замразите. След това ги смесете с любимата си марка кисело мляко. Яжте веднага или ги съхранете във фризера за по-късно. Добавете шоколад или друг любим топинг.
sladoled
Използвайте банани вместо захар, за да добавите аромат и плътност на вашите бисквитки или други тестени изделия.

Печете ги с канела за бърза и приятна закуска.
Намачкайте узрели банани с вилица и ги смесете с предпочитаното от вас какао. Така ще направите течен шоколад, който не съдържа лактоза, захар и брашно.