8 причини да консумирате повече овесена каша

· 29.08.2016
Те възстановяват физическата и умствената форма на човека

Овесените ядки са сред най-консумираните зърнени храни в цял свят, тъй като се характеризират с богато съдържание и зареждат с енергия. Затова не е никак чудно, че много хора предпочитат да консумират редовно овесена каша.

Тези ядки са популярни и с определението „кралицата на зърнените храни“. Те представляват един от най-богатите източници на фибри, протеини и други есенциални нутриенти, които поддържат оптималното функциониране на човешкото тяло.

В Древността хората са смятали овесените ядки за храна на нисшите класи, тъй като е било лесно да бъдат отгледани и е можело да бъдат закупени навсякъде.

Въпреки това, след като човекът осъзнава колко много са полезните свойства на овесените ядки, той ги прави част от много диети и рецепти.

В наши дни тази зърнена храна е сред най-консумираните и в същото време достъпна като цена. Богатият състав и здравословните й ползи привличат все повече нейни фенове из цял свят.

Все още обаче съществуват много хора, които не са запознати с ползите от редовната консумация на овесена каша. Поради това решихме да споделим 8 причини, заради които си струва да я направите неизменна част от хранителното меню. Тя:

  1. Контролира нивото на холестерола

holesterol

Купа овесена каша прави истинско чудо със здравето на сърцето. Тази зърнена храна е богата на фибри и понижава нивото на холестерола.

Когато този липид се натрупа в кръвта, той блокира кръвоносните съдове и провокира сърдечен удар или инсулт.

Затова е препоръчително да консумирате повече овесена каша. Съставките й понижават риска от възникването на такива здравословни проблеми.

  1. Укрепва имунната система

Ежедневната консумация на овесена каша представлява достъпен и здравословен начин да укрепнете защитните сили на тялото. Съдържанието на фибри, а също така на витамини В комплекс, витамин А и есенциални минерали, засилват имунната система, предпазвайки човека от инфекции и други заболявания.

  1. Стабилизира нивото на кръвната захар

otslabvane

Разтворимите фибри в състава на овесената каша са изключително полезни за стабилизиране на кръвната захар. Съдържащите се въглехидрати са с нисък гликемичен индекс, а това означава, че овесените ядки са отлична храна за хора с диабет.

В допълнение към това консумацията им, вместо да води до повишаване на нивото на глюкозата, зарежда тялото с ценна доза енергия.

  1. Снабдява с енергия

Още през Древността овесените ядки са били популярни с ценното си свойство да зареждат с енергия. Те възстановяват физическата и умствената форма на човека.

Благодарение на специфичния си състав, организмът се поддържа активен, а умът работи оптимално.

Овесените ядки съдържат значително количество протеини. Това е причината, поради която овесената каша да е любима храна, когато искаме да стимулираме физическото представяне и да натрупаме мускулна маса.

За да извлечете свойствата на тази ценна храна, препоръчваме да я консумирате за закуска, съчетана с плодове, кисело мляко или друга здравословна алтернатива.

  1. Подобрява храносмилането

Храносмилателният тракт се повлиява положително от ценните свойства на овесената каша. Неразтворимите фибри в състава й действат като лек лаксатив и стимулират чревните движения, като по този начин отпадните продукти се извеждат от тялото по-ефикасно.

Освен това овесените ядки тушират възпаленията и се борят с чести здравословни неразположения като коремни болки, газове и гастрит.

  1. Стимулира процеса на отслабване

otslabvane1

Разбира се, овесената каша не е чудодейна храна за отслабване. Въпреки това тя представлява едно от най-добрите средства за сваляне на излишни килограми.

Фибрите стимулират извеждането на отпадните вещества от тялото и освен това създават усещане за ситост, което понижава риска от консумация на вредни храни.

Сложните въглехидрати в овесените ядки засищат за дълго и предпазват от неконтролируем прием на калории.

  1. Отразява се положително върху нервната система

Овесената каша съдържа витамини Е и В комплекс (В1, В2, В3), които са ценни за поддържането на баланс на нервната система. Ежедневната й консумация осигурява необходимото отпускане в моменти на тревога, стрес или депресия.

Минералите в състава на овесените ядки внасят баланс в невро-мускулната система, предпазват от схващания на мускулите, слабост и други неприятни симптоми.

  1. Съдържа протеини и есенциални мастни киселини

zhena pie

Високото съдържание на протеини помага на тялото да се самовъзстанови и да регенерира тъканите.

Сред ценните съставки на овесената каша са:

  • Глобулин
  • Албумин
  • Проламин
  • Глутенин

Освен това тя съдържа 6 от 8-те есенциални аминокиселини, от които тялото се нуждае, за да бъде здраво и да функционира оптимално. Благодарение на това, овесената каша помага на черния дроб да произвежда лецитин.

Най-хубавото е, че няма ограничение какво количество овесени ядки да консумирате на ден. Можете да ги използвате за приготвянето на смутита, бисквити, супи и други рецепти.

Също така можете да използвате ядките, за да приготвите алтернатива на кравето мляко. Полученото растително мляко няма да съдържа лактоза и може да бъде консумирано в 80% от случаите на цьолиакиа.