6 средства срещу подуване на глезените, стъпалата и краката

27.12.2015
Консумацията на прекалено много сол или натрий е основна причина за задържането на излишни течности в тялото и натрупването на токсини.

Глезените, стъпалата и краката са части от човешкото тяло, които са предразположени към подуване, тъй като са натоварени със задачата да издържат теглото. Te се повлияват от редица фактори – начин на хранене, хормонални промени, определени здравословни неразположения. Често подуване на глезените, стъпалата и краката се наблюдава при задържане на течности в организма. Това води до натрупването на токсини и отпадъчни материали, които допълнително допринасят за влошаването на състоянието.

Съществуват много неща, които могат да провокират подуване на долните крайници. Сред най-популярните причини са бременност, излишни килограми, стоене прав продължително време и разбира се, задържане на течности в тялото. Понякога е препоръчително да обърнете по-сериозно внимание на подуването на долните крайници. Това може да бъде симптом на сериозно здравословно нарушение, например -заболяване на черния дроб, венозна тромбоза или запушване на лимфната система.

Ако долните ви крайници са подути в рамките на дълъг период от време, изключително важно е да се консултирате с лекар, за да се установи първопричината за неразположението. Ако пък подуването е краткосрочно, следните природни средства могат да ви бъдат от полза, за да възвърнете още по-ефикасно нормалния вид на краката си.

Правете упражнeния

Плуването стимулира кръвообръщението в долните крайници и намалява подуването им.

Подуването на глезените, стъпалата и краката да се съпровожда от болка. Независимо от това, решението да се откажете от всякаква физическа активност само ще влоши състоянието ви. Обратно на популярното схващане, упражненията са един от най-добрите начини за намаляване и елиминиране на подуването в долните крайници. Когато ги изпълнявате, вие подобрявате кръвообращението и подпомагате избягването на образуване на кръвни съсиреци.

Препоръки: Опитайте с плуване. Подобен тип физическа активност не изисква чувствително натоварване на тази част от тялото, но резултатът е налице. Ще стимулирате кръвообращението, без да оказвате допълнително напрежение върху глезените, стъпалата и краката.

Прочетете: Упражнения за оформяне и тонизиране на мускулите

Подобрете хранителното си меню и намалете консумацията на сол

Храната е една от важните предпоставки за поддържането на добро здраве, правилно кръвообращение и превенция на заболявания, които поразяват долните крайници. Както  вече знаем, консумацията на прекалено много сол или натрий е основна причина за задържането на излишни течности в тялото и натрупването на токсини. В този ред на мисли, препоръчително е да намалите приема на сол, която не идва само от солницата в кухнята ви. Безкрайни са броят и видът на храните, които можете да закупите от търговската мрежа и които съдържат голямо количество сол.

Препоръки: В наши дни можете да откриете различни алтернативи на солта. Потърсете рецепти и кулинарни решения, които ще доведат до съществено намаляване на присъствието на солта в хранителното ви меню. Следвайте по-здравословна диета, която ще ви предпази от качване на излишни килограми и затлъстяване.

Глухарче

Чаят от глухарче има диуретичен ефект

Глухарчето е популярно растение, познато на мнозина благодарение на мощните си диуретични свойства и детоксикиращ ефект. То може да ви бъде от полза с цел извеждане на излишните течности от организма. Глухарчето успешно се справя подутите глезени, стъпала и крака.

Препоръки: Направете си чай от глухарче. Пийте по 3 чаши на ден. Можете и да нанасяте чая директно върху засегнатите зони с помощта на кърпа или хавлия.

Английска сол

Едно от най-класическите и ефикасни средства срещу подуване на долните крайници представлява английската сол. Тя ги отпуска, намалява възпалението и стимулира по-доброто кръвоснабдяване на тъканите. Така предпазва тялото от развитието на различни болести и нарушения.

Препоръки: Добавете 1 чаша английска сол във водата във ваната и се потопете в нея за поне 15 минути. Ако подуването е поразило глезените и стъпалата ви, можете да приготвите смес в подходящ съд и за тях – потопете ги за 20 минути.

 

Алое вера

Алое вера помага при подуване на крайниците

Това растение предлага на човека изобилие от здравословни ползи за организма – както външно, така и вътрешно. Едно от най-важните му свойства е способността му да се бори с възпаленията и да елиминира токсините. По този начин алое вера стимулира извеждането на излишните течности от долните крайници.

  • Препоръки: Извлечете гела от листо алое вера. Препоръчваме да консумирате по 2 супени лъжици от гела всяка сутрин на празен стомах. Можете да го смесите с малко вода или сок. Съществува и друг вариант – да нанесете гела директно върху засегнатите крайници.

Масаж

Масажът на стъпалата и краката може да бъде много отпускащ, да стимулира кръвообращението и да спомогне за редуцирането на излишните течности. Опитайте се да приложите приглаждащи и нежни движения. Винаги движете ръцете си в посока към сърцето (по часовниковата стрелка).

Вижте още: Най-ефективният масаж против целулит

Препоръки: Някои етерични масла притежават противовъзпалителни свойства. Използвайте ги при масаж на подути долни крайници и те ще допринесат за по-добри резултати. Подходящи са:

  • Мента
  • Евкалипт
  • Лимон
  • Лавандула