Сложете край на киселините за 15 дни

15.11.2016
Предлагаме няколко алкализиращи средства, които и сега са ви под ръка.

Как да сложите край на киселините за 15 дни?

Киселините представляват парещо усещане, което може да бъде в стомаха или гърлото. Провокира се от излишното количество стомашни киселини.

Хората, които страдат от тях, знаят, че са налице много фактори, ред които хранително меню, стрес и начин на хранене, които са важни за преборването им. Проблемът е, че в много случаи неразположението трудно бива прогонвано завинаги.

В днешната статия искаме да споделим 15-дневен интензивен план за справяне с киселините. Като резултат се подобрява храносмилателната система, а също така и качеството на живот.

Кои храни провокират киселините?

Храни, които провокират появата на киселините

15-дневният план, който ще предложим днес, може да се стори на пръв поглед нереалистичен – възможно ли е за толкова малко време да се справите напълно с киселините?

Първата стъпка, която трябва да направите, е напълно да елиминирате тези храни от менюто, тъй като те провокират излишни стомашни киселини:

  • Захар и захарни храни
  • Преработено брашно
  • Преработена или трапезна сол
  • Мляко и млечни продукти
  • Червено месо и преработени меса
  • Пържена храна и хидрогенирани мазнини
  • Алкохолни напитки, газирани напитки и консервирани сокове
  • Кафе, шоколад и газирана вода

Вижте още: Опитайте тези 8 идеални храни за намаляване на пикочната киселина

Избягвайте още

Избягвайте определени храни при поява на киселините

В допълнение към промените в хранителното меню, трябва да сте наясно с още няколко фактора, които допринасят за неразположението:

  • Тютюнопушене
  • Стрес
  • Прием на определени лекарства
  • Консумация на прекалено малко вода
  • Бързо хранене, без дъвчене
  • Консумацията на прекалено много храна или скоро след последното хранене
  • Смесването на различни храни или пък консумацията на плодове по време на основно хранене

През 15-те дни е желателно да избягвате тези фактори възможно най-много. След като този период изтече, можете да продължите да ги ограничавате, ако не искате отново да бъдете сполетени от киселините.

Прочетете и: 7 храни, които трябва да избягвате при киселинен рефлукс

Алкализиращи средства

Съвети за премахване на киселините

Целта на 15-дневният план е да неутрализира киселините по естествен път, без да се налага прием на лекарства, които могат да променят pH на стомашните киселини. Затова можете да изберете по свой вкус средство с алкализиращи свойства:

  • Лимон: Той е отличен продукт, неутрализиращ стомашните киселини, макар на вкус да е кисел.
  • Бяла глина: Тя е отличен антиацид, който можете да намерите в магазините за натурални стоки и здравословните магазини.
  • Суров сок от картоф и зехтин: Това е древно средство за борба с киселините и лекува стомашните язви.
  • Зелени зеленчуци: Те отлично се справят с неутрализирането на киселините.
  • Стевия: Натурален подсладител, който има алкализиращи свойства.
  • Сурови бадеми: Тази ядка спомага за понижаване на киселиността на тялото.
  • Авокадо: Този плод притежава удивителни свойства и богат хранителен състав. Силно алкален е.
  • Зелен чай: Притежава противовъзпалителни, противоракови, антиоксиданти и алкализиращи свойства.
  • Морска или Хималайска сол: Чистата и непреработена сол, консумирана в малки количества, може да регулира pH на тялото.

Какво представлява 15-дневният план за премахване на киселините?

През този период трябва да спазвате следния режим:

На празен стомах

Консумирайте сока от среден по размер суров картоф в комбинация с 1 супена лъжица зехтин екстра върджин (15 мл.).

Закуска

След 20 минути пригответе зелено смути за закуска. За целта се нуждаете от ябълка, круша, зеленолистни зеленчуци (спанак, кресон, рукола, целина и т.н.), половин авокадо и шепа бадеми.

Ако все още сте гладни, можете да изядете сандвич или тост, направен от пълнозърнест хляб с малко пуешко месо или тахан (сусам на крем).

Втора закуска

Консумирайте чаша зелен чай със сока от половин лимон и малко стевия за подслаждане.

Обяд

Задължително първото трябва да бъде зелена салата или домашно приготвено гаспачо. За второ можете да избирате между пилешко, бяла риба, яйца или зеленчуци. Ако имате апетит за десерт, заложете на ябълка или круша.

Следобедна закуска

Консумирайте още една чаша зелен чай със сока от половин лимон и малко стевия за подслаждане. Ако сте гладни, отново можете да си позволите ябълка или круша, а също така сушени смокини, бадеми, кокос, сливи, ананас или папая.

Вечеря

Желателно е да сложите на трапезата нещо задушено, соте или зеленчуково пюре (патладжан, броколи, аспержи и др.) и порция протеини (грах, леща, яйца, бяла риба, гъби, бадеми…).

Преди лягане

Пригответе чаша вода с бяла глина. Консумирайте я. Следвайте препоръките върху опаковката на продукта, който сте закупили.

Разтворете добре глината във водата с помощта на метална или пластмасова лъжица. Оставете да престои 10 минути. Изпийте, като избягвате поглъщането на утайката, особено ако страдате от повишено кръвно налягане или запек.

  • Kellerman, R., & Kintanar, T. (2017). Gastroesophageal Reflux Disease. Primary Care – Clinics in Office Practice. https://doi.org/10.1016/j.pop.2017.07.001
  • Slater, B. J., & Rothenberg, S. S. (2017). Gastroesophageal reflux. Seminars in Pediatric Surgery. https://doi.org/10.1053/j.sempedsurg.2017.02.007
  • Turner, W. R. J. (1986). Reflux. Seminars in Urology. https://doi.org/10.1016/j.brainres.2014.09.004