7 храни, които трябва да избягвате, ако страдате от киселинен рефлукс

18.05.2018
Независимо че това са храни, които в повечето случаи са врагове, сами трябва да откриете най-проблемните за вас

Състоянието на киселинен рефлукс е храносмилателен проблем. Характеризира се със силно усещане за парене в горната част на корема. То почти винаги се простира до хранопровода и устата.

Това се случва, когато езофагеалният сфинктер отслабва. Това позволява на киселинните вещества да преминават в горната част на тялото. Болката може да бъде лека или силна. Всъщност в някои случаи се обърква с болката от сърдечен удар.

Основната причина за това е лоша комбинация от храна и големи порции. Все пак, това може да се появи и поради специфични аномалии в хранопровода и храносмилателните заболявания.

Това не е склонно да бъде сериозен проблем и обикновено се появява от време на време. Въпреки това е от съществено значение да се лекува така, че да не води до други усложнения.

Също така, за да го контролирате напълно, трябва да избягвате някои храни, които са склонни да влошат проблема. Ето и причината.

В тази статия искаме да споделим 7-те основни храни, които ще влошават състоянието, така че да можете да се опитате да ги изключите от вашата диета.

1. Червени меса

избягвайте червени меса при киселинен рефлукс

Червеното месо е значителен източник на протеини. В малки порции то може да бъде от полза за тялото.

Въпреки това, не се препоръчва за хора, които страдат от киселинен рефлукс. В края на краищата, много от неговите компоненти могат да влошат това състояние.

  • Неговите пурини и киселинни съединения влияят на храносмилателния процес и увеличават производството на стомашна киселина.
  • От друга страна, това е много мазна храна, която може да причини забавено храносмилане и запек.

2. Кафе

Благодарение на вкусния си вкус и енергията, която дава, кафето е една от най-широко консумираните напитки в света.

То съдържа антиоксидантни вещества,эвитамини и минерали, които в умерени количества подобряват здравето.

Въпреки това, не е подходяща напитка за тези, които са склонни да страдат от киселинен рефлукс. Това е така, защото кофеинът може да предизвика този симптом.

Това вещество действа като релаксант за клапаните, които регулират потока на стомашната киселина. По този начин може да се улесни връщането му в гърлото и устата.

3. Преработени меса и консервирани храни

Преработените меса и консервираните храни могат да причинят затруднения при храносмилането. Това е така, когато страдаме от повтарящи се епизоди на рефлукс или киселинност.

Високото съдържание на натрий и изкуствени съставки причинява дразнене в стомашната лигавица. В резултат на това улеснява връщането на киселини в хранопровода.

От друга страна, те съдържат наситени мазнини, брашна и захари. Веднъж асимилирани от тялото, те могат да причинят метаболитни нарушения и проблеми с храносмилането.

4. Пикантни подправки

Консумирането на пикантни подправки може да предизвика колебания в стомашните киселини и понякога може да предизвика дразнене на стомашната лигавица.

Въпреки че тези подправки не са склонни да причиняват проблеми в малки части, някои хора страдат от киселинен рефлукс и парене след консумацията им.

Като цяло е важно да се сведе до минимум приема на пикантни подправки, особено когато се комбинират с други дразнещи храни.

5. Шоколад

избягвайте шоколад при киселинен рефлукс

Малко количество шоколад всеки ден може да осигури на тялото ни антиоксидантни съединения, витамини и минерали, които са полезни за здравето.

Това обаче не е най-добрия вариант за хората, които са склонни да страдат от тези храносмилателни проблеми. Това е така, защото може да са дразнител.

Консумирането на шоколад, когато страдате от киселинен рефлукс причинява повишена слабост на клапите на долния езофагеален сфинктер, което влошава симптома.

Това се дължи на съдържанието на мазнини, кофеин и теобромин. Това са вещества, които са свързани с прекомерното производство на стомашни киселини.

6. Пържени храни

Пържените храни, особено от индустриален произход, са потенциални врагове за метаболитното и храносмилателно здраве.

Те съдържат високи дози транс мазнини, добавени химикали и сол. Заедно те дразнят стомашната лигавица и променят рН-то на храносмилателната система.

Консумацията им увеличава производството на киселини и води до повторни епизоди на рефлукс и гастрит.

Между другото, яденето им в излишък засяга възпалителните процеси на тялото. По този начин се увеличава стомашния натиск.

7. Рафинирано брашно

избягвайте рафинирано брашно при киселинен рефлукс

Обработеният хляб, хлебните изделия и всички рецепти, които съдържат рафинирани брашна, влошават здравето на хората, които имат такива видове храносмилателни симптоми.

  • Преди всичко, те произвеждат киселинна среда в стомаха и хранопровода.
  • Освен това те също причиняват възпаление на тъканите.
  • Техните въглехидрати са по-трудни за усвояване и могат да повишат нивата на глюкоза в кръвта.

Имайки предвид горното, те трябва да се консумират умерено. В края на краищата, в излишък те повишават риска от язви и гастрит.

Имате ли склонност да включвате тези храни във вашата диета? Ако е така, и ако страдате от киселинен рефлукс, най-добре е да започнете да ограничавате количеството им, за да можете да контролирате това състояние.

Имайте предвид, че въпреки че антиацидите могат да помогнат при лечението на рефлукс, най-добрият начин да се избегне това е като подобрите хранителните си навици.

които искали