Преборете анемията естествено, като ядете тези 7 храни

· 15.03.2018
Честата умора или отслабване на паметта могат да бъдат симптоми за заболяването. Децата и жените са най-засегнатите

Анемията е състояние, предизвикано от понижен хемоглобин в кръвта. Това е почти винаги поради недостиг на желязо или на хранителни вещества като фолиева киселина или витамин В12.

Това е един от най-разпространените проблеми, свързани със здравословното хранене, и въпреки че се наблюдава при всички хора, най-засегнати са децата и жените.

Тя идва заедно с трудностите в клетъчното окисление, като същевременно пречи на функционирането на много жизненоважни органи.

В резултат на това засегнатото лице е постоянно уморено, а в тежки случаи може да развие условия като хипертония, инфекции и дори да страда от загуба на паметта.

Добрата новина е, че това е проблем, който може да се лекува естествено. Всичко, което е необходимо, е да се храните по-добре и да следите диетата си.

Затова сега искаме да ви разкрием 7 невероятни храни, които помагат за борбата с анемията.

1. Спанак

спанакът помага за борбата с анемията

С ниска калоричност и високо съдържание на основни хранителни вещества спанакът заслужава едно от първите места в списъка с храни, за да помогне в борбата с анемията.

Той съдържа витамини А и В комплекс, които са необходими за укрепване на имунната система и се бори с умората.

Съдържанието на желязо, цинк и калций в спанака насърчава производството на хемоглобин и помага да се възстанови кръвообращението и по този начин да се подобри окислението на тъканите.

  • Идеално е да ядете най-малко 1/2 чаша спанак (75 гр.), за да получите 20% от вашите нужди от желязо.

2. Овес

Освен че е източник на желязо, овесът съдържа витамини и антиоксиданти, които са от ключово значение за лечението на това състояние.

Високото количество хранителни вещества в овеса помага на кислорода и хранителните вещества да се транспортират по-добре във вашето тяло, предотвратявайки физически и психически спад.

Яжте 2 или 3 супени лъжици овес (20 до 30 гр.) на ден, докато показателите на анемията се подобрят.

3. Яйца

яйцата помагат за борбата с анемията

Редовната консумация на яйца е навик, който да приемете, за да поддържате енергията на тялото си.

Те съдържат основни аминокиселини и минерали, които работят заедно, за да подпомогнат производството на хемоглобин и антитела.

Техният хранителен профил помага при хронична анемия, като същевременно контролира симптоми като чуплива коса и нокти.

  • Добавете яйца в редовната си диета, за предпочитане към закуската.
  • Комбинирайте ги с портокалов сок, така че хранителните им вещества да се усвоят по-ефективно.

4. Леща

Лещата е едно от най-добрите бобови растения за всеки, страдащ от анемия.

Съдържанието им на желязо помага при производството на червени кръвни клетки и при проблеми с кръвообращението.

Тя съдържа протеини и антиоксиданти, които помагат за предпазването на клетките от разрушаване, причинено от хранителни недостатъци.

Яжте до 3 порции леща на седмица.

5. Пълнозърнест хляб

пълнозърнестият хляб помага за борбата с анемията

Пълнозърнестите храни са чудесен избор, ако искате да се борите с умората и слабостта, причинени от анемията.

Въглехидратите са източник на гориво за вашите тъкани и клетки, което помага за запазването на физическото и психическото развитие.

Полнозърнестите продукти също съдържат малко количество желязо. В комбинация с други храни ускоряват възстановяването от това състояние.

  • Включете цели зърна в закуската си заедно с постно месо, авокадо или плодове.

6. Черен дроб

Плановете за лечение на хора с анемия често включват диета с говежди черен дроб.

Този вид месо е основен източник на лесно усвоимо желязо и затова е един от най-добрите хранителни отговори на анемията.

Яжте черен дроб поне два пъти седмично.

7. Нар

сокът от нар също помага за борбата с анемията

Докато нарът не съдържа високи нива на желязо, добавянето му към вашата диета може да помогне при симптомите на анемията.

Той съдържа фибри, калий и други важни минерали, които заедно с противодействащите недостатъци подобряват кръвообращението и процеса на окисление на клетките.

Като ги ядете умерено, увеличавате енергийните си нива и помагате да поддържате баланса на производството на хемоглобин.

  • Яжте парче нар всеки ден, или пийте чаша сок.

Били ли сте някога диагностицирани с анемия? Освен да следвате препоръките на лекаря си, увеличете консумацията на тези храни.

Не забравяйте, че трябва да ги ядете умерено.