Петте най-добри растителни млека

19.12.2016
Понякога те са единственото спасение за хора, алергични към лактоза.

Днес всеки е чувал за недостатъците на кравето мляко. Въпреки че продължава да бъде едно от най-често консумираните, неговите ефекти карат все повече хора да търсят алтернативи. Като най-добра алтернатива за това са някои  растителни млека без лактоза. Не само че са вкусни, но са и здравословни. Искате ли да научите повече за тях?

Всеки някога е страдал от лошо храносмилане и болки в стомаха. А може би просто сте алергични към лактозата? Лекарите и диетолозите са все по-наясно с проблемите, причинени от кравето мляко, поради което тези растителни млека се продават в магазините и на прах с цел задоволяване на всички потребители. Нека да бъдем малко по-конкретни:

Ползите от растителните млека

  • Не съдържат нито лактоза, нито холестерол
  • Ниско съдържание на мазнини
  • Повишен процент от моно- и полиненаситени мазнини, които са полезни за сърцето
  • Високо съдържание на витамин B
  • Балансирано съотношение между натрий и калий
  • Идеално за хора с лошо храносмилане, запек, синдром на раздразнени черва …

Соево мляко

Соево мляко - едно от най-популярните растителни млека.
Това е едно от най-често срещаните и вероятно вече сте го опитвали. Соевото мляко е едно от най-старите и най-полезните растителни млека. За пръв път се произвежда в Китай и се разпространява в Америка и Европа през XIX век. Нека да погледнем неговите предимства:

  • То е добро за хора, алергични към лактоза.
  • То е най-лесно смилаемото, защото не са необходими ензими за смилането.
  • Отлично е за диабетици: освобождава захарта бавно, поддържа кръвта в най-оптимално състояние.
  • Намалява холестерола, това е едно от най-полезните млека благодарение на съдържанието на изофлавони, мастни киселини и протеини.
  • Високо съдържание на калций. Подобрява кръвообращението и зарастването на раните.
  • Съдържа калий и магнезий, което го прави идеално за хора с високо кръвно налягане.
  • Много препоръчително за жените, защото помага при предменструален синдром благодарение на своите изофлавони.

Забележка: Важно е да консумирате само органично соево мляко.

Вижте още: Недостиг на магнезий: как да го преодолеем?

Бадемово мляко

Бадемовото мляко е чудесен вариант от растителните млека
Друг чудесен вариант от растителните млека, който също е подходящ за подрастващи, хора, които се чувстват отпаднали, и тези, които имат нужда от хранителни добавки. Това е едно от най-хранителните млека.

  • Подпомага храносмилането.
  • Благоприятно за хора, които са анемични, слаби, имат проблеми с черния дроб или са недохранени.
  • Благоприятно за мозъка и мускулите поради високото си съдържание на калий.
  • Предпазва от остеопороза.
  • Високото му съдържание на фибри го прави идеално средство против запек. Също намалява риска от рак на дебелото черво.
  • Високо съдържание на магнезий, желязо, калций и витамин Е.

Овесено мляко

Овесено мляко за хора, които искат да се грижат за себе си и да отслабнат

Отлична напитка за хора, които искат да се грижат за себе си и да отслабнат. Пиенето на овесено мляко сутрин е идеално решение, тъй като дава енергия без мазнини.

  • Високото съдържание на фибри укрепва храносмилателната система и дава усещане за ситост.
  • Намалява холестерола и риска от диабет.
  • Много богато на въглехидрати, като съдържа дори повече протеини от ориза и пшеницата.
  • Осигурява незаменими мастни киселини, като линолова киселина, антиоксиданти и витамин Е.
  • Високото му съдържание на бета глюкани спомага за намаляване на холестерола и жлъчните киселини в червата, като те ги поглъщат и предотвратяват попадането на вредни елементи в тялото.

Прочетете и това: Предимства на овесеното мляко + 3 рецепти

Мляко от орехи

Млякото от орехи е най-полезно против разстройство от всички растителни млека
Млякото от орехи е най-полезно против разстройство от всички растителни млека. Американците го пият все по-често, тъй като има доказано най-високото съдържание на антиоксиданти.

  • Предотвратява сърдечно-съдови заболявания и диабет.
  • Според редица проучвания е по-полезно от други храни с високо съдържание на антиоксиданти като портокали, спанак, моркови или домати.
  • Предлага невероятна комбинация от витамин Е, омега 3 и омега 6 мастни киселини, полифеноли и микроелементи, селен, мед, цинк, магнезий и… просто е идеално за вас, вашето здраве и здравето на цялото ви семейство.

Мляко от ориз

Оризовото мляко е лека и сладка напитка, която не съдържа глутен
Оризовото мляко не трябва да се бърка с „оризовата вода“, която обикновено се използва от хора с диария. Това мляко се приготвя от пресни зърнени храни, смлени, сготвени и ферментирали след това.

  • Това е лека и сладка напитка, която не съдържа глутен.
  • Тя е много лесно смилаема и също има релаксиращ ефект. Млякото от ориз съдържа триптофан и много витамини от група В, което го превръща в така-наречена „отвара за спокойствие“, защото неговите вещества осигуряват енергия и баланс на нервната система.
  • Съдържа почистващи свойства и помага против хипертония.
  • Също така е идеално за контролиране на теглото, защото има по-малко калории от соевото и бадемово мляко, и е едно от най-хранителните млека.
  • Maarse, H. (2017). Rice. In Volatile Compounds in Foods and Beverages (pp. 79–89). CRC Press. https://doi.org/10.1201/9780203734285
  • Rebello, C. J., Johnson, W. D., Martin, C. K., Han, H., Chu, Y. F., Bordenave, N., … Greenway, F. L. (2016). Instant Oatmeal Increases Satiety and Reduces Energy Intake Compared to a Ready-to-Eat Oat-Based Breakfast Cereal: A Randomized Crossover Trial. Journal of the American College of Nutrition, 35(1), 41–49. https://doi.org/10.1080/07315724.2015.1032442
  • Mojica, L., Dia, V. P., & De Mejía, E. G. (2014). Soy Proteins. In Applied Food Protein Chemistry (Vol. 9781119944492, pp. 139–191). Wiley Blackwell. https://doi.org/10.1002/9781118860588.ch9
  • Salpietro, C. D., Gangemi, S., Briuglia, S., Meo, A., Merlino, M. V., Muscolino, G., … Saija, A. (2005). The almond milk: A new approach to the management of cow-milk allergy/intolerance in infants. Minerva Pediatrica, 57(4), 173–180.