Опознайте метаболизма си, за да отслабвате ефективно

23 Август, 2020
Физическата активност е един от най-добрите начини за засилване на метаболизма и за спомагане на отслабването. Причината за това е, че той продължава да работи, дори когато сте приключили с натоварването.

Терминът метаболизъм е доста популярен днес, като основно това се дължи на връзката му с отслабването и напълняването. Затова – опознайте метаболизма си и живейте здравословно.

Това, което повечето хора не знаят е, че метаболизмът е сложен комплекс от химически процеси, чиято основна функция е да превърнат храната в енергия.

Дейността му е от първостепенно значение за оптималното клетъчно функциониране. Метаболизмът участва в процеси като контролирането на кръвната захар и сърдечно-съдовото здраве.

Някои вредни навици и хормонални проблеми могат да забавят метаболизма и да намалят способността ви да се справяте с тези задачи.

В резултат на това се появява значително покачване в теглото, което нерядко е придружено със здравословни проблеми, които могат да се отразят на качеството ви на живот.

Затова опознайте метаболизма си и разберете ролята му за организма. Научете как можете да го реактивирате, за да контролирате по-добре теглото си.

В днешната статия бихме искали да подчертаем някои важни черти на метаболизма. Можете да спомогнете оптимизирането на функциите му по отношение на отслабването, ако сте запознати с тях.

Натрупването на мускулна маса е най-добрият начин за ускоряване на метаболизма и отслабването

Опознайте метаболизма си и натрупайте мускулна маса за по-доброто му функциониране.

Един от основните фактори за ускоряване на метаболизма е като натрупаме мускулна маса чрез физически упражнения и балансирано хранене.

Мускулите са с по-висока метаболитна активност в сравнение с мазнините и костната тъкан. Затова се нуждаят от повече калории, за да функционират.

Затова укрепването на мускулите на тялото може да спомогне увеличаването на изразходването на енергията, дори когато си почивате.

Прочетете и: 5 навици за натурално натрупване на мускулна маса

Контролирането на глюкозата е изключително важно за метаболизма

Всички видове храни играят роля за нивата на кръвна захар в организма; тялото ви я преработва и превръща в енергия.

Храните богати на прости въглехидрати и рафинирана захар оказват влияние върху нивото на кръвната захар и това забавя метаболизма ви.

За да стабилизирате нивата на кръвната си захар трябва да ограничите консумацията на споменатите по-горе храни. Вместо тях, яжте повече храни богати на протеини и сложни въглехидрати.

Опознайте метаболизма си – сънят и ролята му в напълняването

Сънят е изключително важен за здравето.
  • Качественият сън е важен за избягването на метаболтни проблеми, водещи до напълняване.
  • В организма ви протичат редица метаболитни процеси докато спите, които зареждат “батериите” ви за следващия ден – трябва да спите поне 8 часа всяка нощ.
  • Метаболизмът ви отговаря и за отделянето на хормони, контролиращи желанието ви да храна през този период, затова трябва да избягвате приема на големи количества калории преди лягане.
  • Ако спите по-малко отколкото ви е необходимо ще повишите образуването на хормоните на глада, а това ще доведе до постепенно напълняване с течение на времето.

Приемът на вода е от първостепенно значение

Ежедневната консумация на вода е един от най-полезните навици, които можете да усвоите, за да оптимизирате функционирането на метаболизма си.

Ако организмът е дехидратиран, това ще доведе до нарушаване на тези процеси, което от своя страна предизвиква напълняване, а това предразполага към появата на редица заболявания.

Не трябва да пропускаме факта, че водата не съдържа калории и е най-верният приятел на органите филтриращи отпадъците от кръвта.

Значението на пълноценната закуска

Опознайте метаболизма си - значението на закуската

Много хора погрешно смятат, че пропускането на закуската ще спомогне отслабването. Това, което не знаят е, че това може да има точно обратния ефект.

Закуската е най-важното хранене за деня, не само защото е източник на енергията, от която се нуждае тялото през деня, но и за правилното протичане на метаболизма.

Пропускането на хранене за дълъг период от време предизвиква реакции на организма, който започва да трупа енергия. В резултат на това физическата и умствената дейност намаляват.

Препоръчваме ви да прочетете и: 7 последици от пропускането на закуската

Неправилно функциониращият метаболизъм

За съжаление има хора, чийто метаболизъм не функционира правилно въпреки здравословните навици, които са възприели.

  • Това обяснява защо някои хора отслабват лесно, докато други полагат двойни усилия, за да се радват на много по-малки резултати.
  • Това се дължи и на някои хормони, които участват в метаболитните процеси и ги забавят, когато нивата им не са балансирани.
  • Метаболизмът може да бъде засегнат и от прекомерното натрупване на токсини и развитието на някои заболявания в основните системи на организма.
  • Скоростта на метаболизма намалява с напредването на възрастта и това води до затруднения и проблеми, които михме могли да разрешим с правилни действия и мерки.

Знаехте ли тези неща за метаболизма си? Опитайте се да водите по-здравословен начин на животи и да поддържате теглото си оптимално след като вече знаете как функционира метаболизмът ви.

  • Schuit, F. C. (2015). Metabolisme. Metabolisme. https://doi.org/10.1007/978-90-313-8225-5