Леки и здравословни десерти, които може да консумирате дори преди лягане

· 28.02.2019
Леки и здравословни десерти преди сън? Разбира се! Да си легнете с празен стомах е не само неприятно, но и вредно. Предложение за 6 вкусни десерта преди сън

Леки и здравословни десерти, които се препоръчват дори за намаляване на теглото? Не, няма грешка и предстои да разберете кои са те.

В усилията си да поддържат здравословно и балансирано тегло, много жени се въздържат от хапването преди лягане, дори това да им струва огромни усилия на волята.

Истина е, че метаболизмът е по-бавен през нощта, но е факт, че не е полезно да си лягате гладни. Проблемът по-скоро се крие в преяждането. Употребата на големи количества неподходяща храна нощем, винаги води до храносмилателни проблеми, пречещи да се насладите на спокоен, здрав и възстановителен сън.

В действителност по-добре е преди лягане да хапнете нещо леко. Леките и здравословни десерти за които ще ви разкажем в тази статия, не само ще ви заситят, но и ще подобрят съня ви. Те няма да попречат на здравословната ви диета. Разбира се, предложените от нас десерти не съдържат нито грам брашно, мазнини или захар.

Когато става въпрос за храна преди сън, ключът е в избора на продукти с богати хранителни качества, за да успеят да ви заситят добре. Тезиа храни, за жалост са твърде малко, а за да не ви втръснат, можете просто да ги консумирате в различни комбинации.

Най-добрите леки и здравословни десерти с които да се подкрепите преди сън

1. Банан с орехи – добър вариант за хапване преди лягане

леки и здравословни десерти - банан с орехи, добър вариант за хапване преди лягане

Бананът с орехи е идеалната комбинация, за да се спасите от нощен глад и едновременно с това да регулирате успешно стомашната киселинност и доброто храносмилане. Тези вкусни, натурални продукти са богат източник на аминокиселини като триптофанът, който наред с другите си полезни свойства, помага и в преодляване на безсънието.

Продукти:

⦁ 1/2 зрял банан
⦁ 1 супена лъжица счукани или смлени орехи

Начин на приготвяне:

⦁ Пасирайте половин зрял банан и го смесете със смлените орехи.

Консумация:

⦁ Яжте този лек и здравословен десерт 30 минути преди лягане.

Вижте също: Употреби на банановата кора

2. Топло мляко с канела

Разбира се, ако искате да поддържате нормално тегло, трябва да изберете нискомасленото или обезмасленото мляко или мляко без лактоза. Добавянето на канела е от полза за метаболизма и храносмилането, така че това наистина е една приятна и лека напитка, която спокойно можете да си позволите преди сън.

Продукти:

⦁ 1/2 чаша топло мляко
⦁ 1 чаена лъжичка канела

Начин на приготвяне:

⦁ Загрейте половин чаша мляко, добавете канелата и разбъркайте добре.

Консумация:

⦁ Насладете се на тази топла и ароматна напитка, 20 до 30 минути преди лягане.

3. Кисело мляко (йогурт) с овесени ядки

леки и здравословни десерти - кисело мляко с овесени ядки

Натуралното, нискомаслено кисело мляко, смесено с овесени ядки, е от онези леки и здравословни десерти, които са идеални за консумация преди сън. Не на последно място, той е толкова хранителен, че до сутринта няма да изпитате никакъв глад. И двете съставки благоприятстват за доброто функциониране на храносмилателната система, поддържат чревната флора и дори помагат за по-здрав сън.

Продукти:

⦁ 1/2 чаша нискомаслено натурално кисело мляко.
⦁ 1 супена лъжица овесени ядки

Начин на приготвяне:

⦁ Смесете половин чаша натурално кисело мляко с една супена лъжица овесени ядки.

Консумация:

⦁ Насладете се на този десерт 30 минути преди лягане.

4. Цедено кисело мляко с боровинки

Когато става дума за леки и здравословни десерти не можем да пропуснем и този. Това вкусно удоволствие е пълно с незаменими аминокиселини, витамини, антиоксиданти и голямо разнообразие от хранителни вещества, полезни за здравето.

Той ще ви помогне да се справите с глада и ще успокои нервната ви система. Благодарение на пробиотиците, киселото мляко е идеално за защита на чревната флора и подсилва имунната система. Именно тези качества го правят много подходяща храна преди лягане.

Продукти:

⦁ 1/2 чаша цедено кисело мляко
⦁ 4 замразени боровинки

Начин на приготвяне:

⦁ Смесете цеденото кисело мляко със замразените боровинки, а ако ще ви е по-удобно, използвайте блендер.

Консумация:

⦁ Насладете се на този прекрасен десерт, ако почувствате глад преди лягане.

5. Пълнозърнест корнфлейкс с бадемово мляко

леки и здравословни десерти - пълнозърнест корн флейкс с бадемово мляко

Свикнали сме да го консумираме на закуска, това обаче не е причина да го изключим от нощното си меню. Десертът е не само здравословен, но и добре засища, така че е идеален, за да ви спаси от нощен глад.

Калоричното му съдържание е ниско, така че не представлява риск за диетата ви. Той е от малкото леки и здравословни десерти, богати на полезните за организма фибри, благоприятстващи храносмилането.

Продукти:

⦁ 1/2 чаша пълнозърнест корнфлейкс
⦁ 1/2 чаша бадемово мляко

Начин на приготвяне:

⦁ Поставете в купа малко половин чаша корнфлейкс и залейте с бадемовото мляко.

Консумация:

⦁ Хапнете  30 до 40 минути преди лягане.

Препоръчваме ви да прочетете: Храни спомагащи изгарянето на натрупаните мазнини

6. Плодов шейк (смути) от праскови и ябълка

Плодовите шейкове са здравословен и бърз начин да утолите глада преди заспиване. Те успокояват нервната система и предпазват от тревожност, която понягога се проявява нощем, мигове преди лягане.

Шейковете от плодове са с ниско съдържание на калории, съдържат антиоксиданти и аминокиселини, спомагат за стимулиране на детоксикацията (пречистването) на организма .

Има много разнообразни леки и здравословни десерти от плодове. В този случай ще ви предложим един вкусен шейк от праскови и ябълка. В допълнение към всички други ползи, ще кажем, че той подобрява и качеството на съня.

Продукти:

⦁ 2 праскови
⦁ 1 ябълка
⦁ щипка сухи или свежи листа от мента
⦁ 1/2 чаша вода

Начин на приготвяне:

⦁ Измийте, обелете и нарежете плодовете на средно големи парчета.
⦁ Смесете всички съставки, включително ментата и водата, с помощта на блендер разбийте добре за някоко минути, така че да получите гъста кашица.
⦁ След като вече е готов, изсипете директно в подходяща чаша, няма нужда да прецеждате.

Консумация:

⦁ Насладете се на този шейк  20 – 30 минути преди лягане.

Да, това е истина! Вече можете да хапнете дори преди лягане. Просто пробвайте нашите леки и здравословни десерти.  Не наблягате на количеството, а на хранителните качества, защото именно от тях зависи колко питателни ще са те, за да успеят пълноценно да заситят глада ви. Най-добре е да им се насладите поне 30 минути преди лягане.