Какво трябва да ядете ако имате затлъстял черен дроб

Мастният черен дроб е натрупване на мазнини в черния дроб. Може да причини сериозни заболявания, ако не се лекува правилно. Една от причините за това е лошият хранителен режим. Това е списъкът на храните, които можете да ядете, за да избегнете това състояние.
Какво трябва да ядете ако имате затлъстял черен дроб

Последна актуализация: 27 октомври, 2021

Ако имате затлъстял черен дроб това означава, че имате “макровезикулна стеатоза”. Това е заболяване, което обикновено се свързва с лошите хранителни навици. Затова, при затлъстял черен дроб е много важно да избягвате нездравословните храни.

Има две основни причини за появата на затлъстял черен дроб. Едната причина е прекомерната консумация на алкохол, а другата е нездравословното хранене с храни, богати на мазнини и триглицериди, които пречат на черния дроб ефективно да елиминира токсините.

Някои хора имат резистентност към инсулина, хормонът, отговорен за регулиране на глюкозата. Това води до промени в метаболизма и пряко засяга тъканите на черния дроб.

Затлъстелият черен дроб причинява хронична фиброза (твърд черен дроб). Това се случва, когато нормалното функциониране на този орган намалява, мазнините се окисляват и в резултат на това черният дроб се възпалява, което води до много проблеми.

Чести симптоми на затлъстял черен дроб

Затлъстял черен дроб: млада жена седнала на легло и изглежда уморена

Не всички хора със затлъстял черен дроб имат симптоми. Сред най-често срещаните са:

  • Изтощение или умора
  • Загуба на апетит
  • Болка в дясната част на корема
  • Усещане за подуване
  • Гадене
  • Трудности с концентрацията и лоша памет

Ако имате тези симптоми, консултирайте се с доктор, за да ви се направят подходящи медицински тестове. Лекуването на това състояние навреме може да предотврати цирозата и страничните ефекти.

Съществува и биологична предразположеност към затлъстял черен дроб, ако страдате от затлъстяване, диабет, високо кръвно налягане или имате висока концентрация на триглицериди в кръвта.

Какво трябва да ядете ако имате затлъстял черен дроб?

За да излекувате затлъстелия черен дроб, трябва да направите значителни промени във вашата диета.

Обърнете внимание на тези препоръки, които ще изброим сега и включете в дневния си хранителен режим храни, богати на фибри и здравословни протеини.

1. При затлъстял черен дроб: чесън

При затлъстял черен дроб: чесън

Чесънът съдържа селен и алицин, перфектни съставки за прочистване на черния дроб, защото тези вещества активират ензимите, които подпомагат елиминирането на токсините.

2. При затлъстял черен дроб: джинджифил

Благодарение на високото си съдържание на антиоксиданти, джинджифилът е отлично средство за понижаване на нивата на триглицеридите.

Чай от джинджифил

Съставки:

  • 1 чаша вода (250 мл)
  • 2 супени лъжици корен от джинджифил (30 г)
  • 1 супена лъжица мед (5 мл)

Начин на приготвяне

  • Загрейте водата на котлона. Когато кипне, добавете джинджифила и оставете за 5 минути.
  • След това, прецедете чая в подходяща чаша.
  • Добавете мед и изпийте чая докато е топъл.

Можете да пиете от този чай следобед. Консумирайте го поне две седмици.

3. При затлъстял черен дроб: манголд

Затлъстял черен дроб: смути от цвекло

Този вид цвекло е богато на фибри, желязо, магнезий, калий и вода. Това го прави отлично средство за подмладяване на чернодробните клетки и за прочистване на затлъстял черен дроб.

4. При затлъстял черен дроб: грейпфрут

Този великолепен плод допринася за активирането на определени вещества, които окисляват мастните киселини, така че грейпфрутът не само е подходящ за това състояние, но и помага да отслабнете.

Пийте сок от грейпфрут всяка сутрин и ще помогнете на тялото ви да се справи с мазнините. Това ще подобри общото ви здравословно състояние.

5. Зелен чай

Затлъстял дроб: две чаши със зелен чай

Друго идеално средство за регулиране на функциите на черния дроб е зеленият чай. Неговите съставки, като катехин, контролират свободните радикали в организма.

6. При затлъстял черен дроб: ленено семе

Лененото семе съдържа значително количество омега-3, което може да помогне за намаляване на нивата на мазнини в кръвта. Също така съдържа много разтворими и неразтворими фибри. Разтворимите фибри помагат на черния дроб да абсорбира мазнините, а неразтворимите фибри предотвратяват запек.

7. Цариградско грозде

Цариградско грозде: 5 зърна на маса

Цариградското грозде е добър източник на витамин С. Нещо повече, цариградското грозде има свойства, които благоприятстват лечението и прочистването на черния дроб.

Благодарение на високото си съдържание на антиоксиданти, цариградското грозде е мощно средство за освобождаване на токсините, натрупали се в черния дроб. Цариградското грозде се използва все по-често за лечение на цироза и дава много добри резултати.

8. При затлъстял черен дроб: папая

Сред многото хранителни вещества, които папаята съдържа, са калций, желязо и витамини. Папаята съдържа храносмилателни ензими като папаин и химопапаин, които влияят на повечето функции на черния дроб.

Тези ензими се съдържат главно в семената на папаята. Можете да ги изсушите или да ги закупите в магазин. Ако ги включите в ежедневната си диета, ще подобрите храносмилането и ще прочистите черния дроб напълно.

Също така ви съветваме да правите упражнения. В началото започнете с разходки, с малко натоварване. След това, малко по малко, включете упражнения с умерено натоварване, което ще подобри сърдечната дейност и кръвообращението.

Това състояние може да се промени, като просто промените начина си на живот. Намаляването на приема на мазнини и алкохол е един от основните аспекти, които трябва да обмислите.

Може да ви заинтересува ...
Прочистване на черния дроб с тези 4 плодови и зеленчукови смутита
Здраве и Красота
Прочетете го в Здраве и Красота
Прочистване на черния дроб с тези 4 плодови и зеленчукови смутита

Черният дроб е един от органите, които филтрират токсините от кръвта ви. Ето защо е толкова важно за вашето здраве да правите прочистване на черния...



  • Csendes, Paula, et al. “Hígado graso: ultrasonido y correlación anatomopatológica.” Revista chilena de radiología 10.2 (2004): 50-52.
  • De las Cagigas Reig, Ada Lydia, and Jorge Blanco Anesto. “Prebióticos y probióticos, una relación beneficiosa.” Revista Cubana Aliment Nutr 16.1 (2002): 63-8.
  • Méndez Sánchez, Nahum, Norberto C. Chávez-Tapia, and Misael Uribe. “Hígado graso no alcohólico. Nuevos conceptos.” Revista de investigación clínica 56.1 (2004): 72-82.