Какви са симптомите на високия холестерол?

· 25.09.2016
Лошо храносмилане след хранене, главоболие и желание за сън след основните хранения са едни от тях

След достигане на 20-годишна възраст, важно е да правите периодични прегледи и тестове, за да се уверите, че нивата на холестерол са безопасни, и че не сте изложени на никакъв риск.

Холестеролът е вид мазнина, която се открива във всички клетки на организма, необходима за оптимална телесна функция. Черният дроб отделя по-голямата част от холестерола, но той също се усвоява от някои храни, които го съдържат.

На първо място, холестеролът участва в образуването на жлъчните киселини, които са отговорни за смилането на мазнините. Те също така отговарят за формирането на определени сексуални и хормони на щитовидната жлеза.

Но тъй като много органи се нуждаят от него, може да стане възможен убиец, когато не се контролира по подходящ начин.

Най-големият проблем е, че много хора в днешно време пренебрегват факта, че страдат от високи нива на холестерол, което също се случва с много други заболявания. На първо място това лесно може да остане незабелязано, поради липсата на налични симптоми.

Това впоследствие може да създаде сериозни проблеми за черния дроб, но още повече за сърдечно-съдовата система.

Високият холестерол ще ви изложи на голям риск от развитие на атеросклероза, при която холестеролът и други липиди се натрупват в стените на артериите, като предотвратяват правилното кръвообращение.

Поради опасността от това и поради трудната му откриваемост, задължително трябва да познавате какви са симптомите, които ще ви подадат сигнал.

Симптоми на високия холестерол

losh-holesterol

След достигане на 20-годишна възраст, всеки трябва да започне да прави медицински прегледи, които включват кръвен анализ, за да се провери нивото на холестерола.

Това е важно, защото често отнема много време, за да се развият симптоми на висок холестерол, което го прави по-труден да се контролира.

В днешно време не съществува виден признак, който да помогне да се разбере дали сте изложени на риск, без да направите кръвен анализ. Въпреки това, експертите са свързали повтарянето на някои симптоми като рискови за развитието на висок холестерол:

  • Усещане за тежест и болка в областта на черния дроб и жлъчния мехур.
  • Сухота в устата, придружена от лош дъх.
  • Тежест в стомаха, затруднено извършване на определени храносмилателни процеси, особено при консумация на храни с високо съдържание на мазнини.
  • Оригване, газове и лошо храносмилане след хранене.
  • Трудност с изхождането със склонност към запек.
  • Желание за сън след основните хранения.
  • Уртикария или сърбеж по кожата.
  • Главоболие или мигрена.
  • Загуба на равновесие и световъртеж.
  • Възпаление и изтръпване на крайниците.
  • Трудност със зрението.
  • Възбуда, когато се движите или трябва да извършвате физически дейности.
diabet

Тази група от симптоми обикновено се бърка с по-общи здравни условия, които биха могли да изчезнат спонтанно.

Но ако не се уверите, че тези проблеми са свързани с холестерола, често това състояние се влошава до по-сериозно ниво, като причинява увреждания, които е трудно или невъзможно да се излекуват.

Добрата новина е, че всичко това може да бъде предотвратено с обикновен нормален кръвен тест. Включете няколко здравословни навици в живота, които ще помагнат естествено да стабилизирате холестерола, като същевременно подобрите функцията на черния дроб.

Как да контролираме холестерола у дома

plod

Въпреки че в повечето случаи ще трябва да вземете някакви лекарства, за да намалите високото ниво на холестерола, също така е доказано, че не всеки трябва да ги използва, за да балансира стойностите му.

Независимо дали вземате лекарства или не, винаги е най-добре да избягвате да консумирате храни, които са с високо съдържание на мазнини и калории като следните:

  • Сушени меса
  • Червени меса
  • Студени нарязани меса
  • Бързо хранене
  • Сладкиши
  • Преработени храни
  • Млечна сметана
  • Масло и майонеза
  • Яйчни жълтъци

Вместо да консумирате по-горе споменатите храни, трябва да базирате диетата на високо хранителни съставки, като:

  • Пресни плодове
  • Зеленчуци
  • Бобови растения
  • Пълнозърнести храни
  • Нискомаслени млечни продукти
  • Зехтин
  • Постно месо
  • Мазни риби
  • Чиа семена или ленено семе

Трябва също така да промените начина, по който приготвяте храна. Избягвайте пърженето на храни, и вместо това започнете да печете без масло; сварявайте и приготвяйте храната на грил.

Знаейки колко опасен може да бъде високият холестерол, важно е да подобрите навиците и да запазите колкото е възможно стойностите под контрол.

Въпреки че може да изглежда че не влияе много върху здравето първоначалвно, с течение на времето ще бъдете изложени на по-голям риск. Високият холестерол ще продължи да променя тялото, което води до сериозни заболявания по-късно. Така че бъдете внимателни!