Как да отслабнем с ходене

06.11.2015
Торсът следва да е стегнат, а позицията на тялото – изправена

Да, отслабването с ходене е възможно! Налице са обаче специфични стъпки, които трябва да направите, за да стимулирате метаболизма си и да изгаряте повече мазнини.

Ежедневното ходене категорично е здравословно за тялото. То подобрява дишането, мускулния тонус и, при подходящ режим, може да доведе до отслабване. Ходенето не само гори калории, но и ни кара да се чувстваме по-тонизирани и свежи. Днес ще поговорим за това, как да отслабвате с помощта на лесно и достъпно упражнение като ходенето.

Ходете и стегнете тялото си

За много хора няма никаква връзка между ходенето и топенето на мазнини. Факт е обаче, че всяко физическо действие подпомага процеса на преобразуване на глюкозата, мазнините и протеините в енергия. А това означава, че ходенето топи мазнините в тялото ни. Съчетаването на ходенето с балансирана диета ви осигурява лесно и успешно сваляне на излишните килограми.

Планирайте едночасова разходка

hodene1

Посветете един час от деня си за ходене. Подберете удобно облекло и обувки, така ще направите ходенето по-приятно и неусетно. Удобните обувки са повече от задължителни. За едночасовата си разходка можете да поканите приятел, който ще ви стимулира да не се отказвате.

Установете ритъм

hodene2

Препоръчваме ви да започнете с 2 пъти дневно по 30 минути. По този начин няма да се уморите лесно. След около седмица променете режима и започнете да ходите без прекъсване по цял час.

Когато казваме „ходите”, нямаме предвид разходка с леко темпо. Ходете добре и поддържайте ритъм – това е ключът към горенето на мазнини. Добър начин да стимулирате процеса на отслабване е като редувате 15 минути ходене с 15 минути тичане.

Как да ходите, за да горите мазнини

hodene3

  • Не е необходимо да правите големи крачки. Ако претоварвате мускулите си прекалено много, можете да разтегнете някой. Така ще се наложи да преустановите здравословния си навик, който в дългосрочен план ще извае тялото ви. Правете обичайни по размер крачки.
  • Докато ходите, отпуснете раменете и изправете гърба. Не се стягайте, но и не си позволявайте да ходите прегърбени.
  • Правете бързи крачки, но без да променяте големината им. Започнете с нормално темпо, като след 5 минути започнете да увеличавате скоростта.
  • Обърнете внимание на движението на бедрата, докато ходите. Движението трябва да бъде естествено и плавно. Не бива да чувствате болка или пък друго неразположение.
  • Уверете се, че стъпвате нормално. Пръстите задължително първи докосват земята.
  • Дръжте главата си в обичайна позиция. Внимавайте да не гледате неестествено нагоре или пък надолу. Не задържайте погледа си продължително към стъпалата, така ще напрегнете излишно врата си и след тренировката може да усещате болка.
  • Дръжте раменете отпуснати през цялото време.
  • Торсът следва да е стегнат, а позицията на тялото – изправена. Тялото ви трябва да се носи лесно от движението на краката.
  • Дръжте раменете под ъгъл 90 градуса. По този начин ще поддържате постоянно темпо по време на ходенето и ще балансирате. Съветваме ви да не държите ръцете си в юмруци – точно обратното, отпуснете дланите.

Дишайте правилно

hodene4

Какво се има предвид под „правилно”? Дишайте с корема. Запомнете, че ходенето представлява аеробно упражнение. Правилното дишане е ключово, за да може кръвта да транспортира достатъчно кислород към органите и мускулите. В противен случай тренировката ви няма да донесе очакваните резултати.

Дишайте дълбоко и винаги издишвайте през устата си.

които искали