Как да лекуваме тендонит

08 Декември, 2018
Пригответе сироп от върба и пийте 2-3 пъти дневно
 

Тендонит представлява състояние, което се проявява при възпаление на сухожилията. Обикновено заболяването засяга сухожилията на коленете и бицепсите. То провокира увеличаване на размера и възпаление на засегнатия участък от тялото.

Основна причина за тендонит е повтарящо се движение от неправилна позиция на тялото или притискане на стъпалото от несъразмерна и неудобна обувка. Често тендонит бива провокиран от инцидент, водещ до възпаление на сухожилие.

Всяко едно пресилване или травма, като резултат от неправилното движение на мускулите, може да провокира тендонит в дългосрочен план.

За тендонита

Първите сигнали за наличието на проблем се изразяват в усещането за болка, когато се движите или прилагате натиск. Друг често срещан симптом е трудност при движение на ставите.

Най-лесният начин за облекчаване на симптомите на тендонит са почивката или обездвижването на засегнатия участък от тялото. При проблем с Ахилесовото сухожилие е задължително да (започнете да) използвате удобни обувки.

за тендонита

Основният начин за повлияване на тендонит е чрез намаляване на болката и възпалението. В много тежки случаи може да се наложи да използвате противовъзпалителни гелове или кремове за външна употреба. Те се нанасят върху кожата, над сухожилието, което е възпалено.

 

Препоръчваме ви и да бъдете внимателни. Не правете резки движения и налагайте директно топло или студено, за да облекчите болката.

Ако сте в напреднал стадий на тендонит, сухожилието може да е толкова увредено, че да се стигне до момент, в който не може да бъде излекувано напълно. Дори и в такива тежки случаи съществуват естествени начини, които позволяват третиране на симптомите и намаляване на чувството за болка.

Вижте и: 8 билки, които облекчават артритните болки

Предложения за намаляване на болката:

  • Променете начина, по който тренирате. Това е сред първите неща, на които си заслужава да обърнете внимание, когато страдате от тендонит. Не практикувайте спорт, който изисква излишно натоварване на засегнатия участък. Заменете неподходящите упражнения с такива като йога. Те доказано облекчават болката, но едновременно с това ви поддържат активни физически и осигуряват почивка на възпаленото сухожилие.
  • Както ви споменахме по-горе, можете да налагате върху засегнатия участък топло или студено – така ще облекчите болката. За тази процедура ще е необходимо малко по-продължително време. Първо наложете за 20 минути топъл или студен компрес. Следващите 20 минути почивайте, след това отново го наложете. За студените компреси можете да използвате плик с лед, а за горещите – електрическа възглавница или затоплена хавлия.
  • Хранителните добавки с рибено масло са отлична възможност да се справите с тендонита. В тях се съдържат ценните омега-3 мастни киселини и други агенти с противовъзпалителен ефект – всички те стимулират елиминирането на възпалението.
 
  • Почивайте, винаги когато можете. Спете по 8 часа на нощ – така ще подпомогнете естествения процес на възстановяване на сухожилието.

Натурални рецепти при тендонит

Натурални рецепти при тендонит

В наши дни разполагаме с изпитани във времето естествени средства, изцяло на базата на растителни продукти, които успешно се справят с неприятно състояние като тендонита.

Вижте и: Облекчете тендинита с тези 7 средства

Растенията, за които става дума, притежават свойството да отпускат и да намаляват възпалението на мускулите, постигайки ефект на облекчаване на болката. Част тези растения са:

  • Върбата, която до известна степен наподобява характеристиките на аспирина. Тя е полезна в борбата с тендонита. Можете да направите сироп, използвайки 2 гр. кора от върба и чаша вода. Пийте получената течност 2-3 пъти на ден. Не ви препоръчваме дългосрочна употреба на това лечение, тъй като върбата в неумерена дозировка може да повлияе неблагоприятно храносмилателната система.
  • Ехинацеята е растение, което притежва мощни противовъзпалителни свойства. Можете ежедневно да пиете 1-2 чаши под формата на билков чай, като за една доза комбинирате 1 супена лъжица от растението с 1 чаша вода.
 

В заключение ще ви припомним, колко важно е да се консумират ежедневно храни, богати на магнезий и силиций. Тези две вещества оказват положително въздействие върху нанесените от тендонита вреди върху ставните връзки. Сред препоръчителните храни се нареждат маруля, магданоз, аспарагус, спанак и ядки.

Състояние като тендонит може да бъде избегнато чрез ограничаване на действия, които изискват влагането на изключително много усилия; чрез подобряване на хранителните навици и чрез редовната физическа активност, както и добрата почивка за мускулите, сухожилията и цялото тяло.

Тендонитът може да бъде избегнат, стига да знаете как (и да желаете) да се грижите подобаващо за здравето си.

 
  • Aarland, R. C., Bañuelos-Hernández, A. E., Fragoso-Serrano, M., Sierra-Palacios, E. D. C., Díaz de León-Sánchez, F., Pérez-Flores, L. J., … & Mendoza-Espinoza, J. A. (2017). Studies on phytochemical, antioxidant, anti-inflammatory, hypoglycaemic and antiproliferative activities of Echinacea purpurea and Echinacea angustifolia extracts. Pharmaceutical biology55(1), 649-656. Available at: https://doi.org/10.1080/13880209.2016.1265989. Accessed 10/03/2020.
  • Bonaterra, G. A., Heinrich, E. U., Kelber, O., Weiser, D., Metz, J., & Kinscherf, R. (2010). Anti-inflammatory effects of the willow bark extract STW 33-I (Proaktiv®) in LPS-activated human monocytes and differentiated macrophages. Phytomedicine17(14), 1106-1113. Available at: https://doi.org/10.1016/j.phymed.2010.03.022. Accessed 10/03/2020.
  • Mayo Clinic (2019). Tendinitis de Aquiles: diagnóstico y tratamiento. Available at: https://www.mayoclinic.org/es-es/diseases-conditions/achilles-tendinitis/diagnosis-treatment/drc-20369025. Accessed 10/03/2020.
  • Wall, R., Ross, R. P., Fitzgerald, G. F., & Stanton, C. (2010). Fatty acids from fish: the anti-inflammatory potential of long-chain omega-3 fatty acids. Nutrition reviews68(5), 280-289. Available at: https://doi.org/10.1111/j.1753-4887.2010.00287.x. Accessed 10/03/2020.