Искате ли да заспите за по-малко от 1 минута?

· 13.01.2017
Качественият и продължителен сън са важни за ума, външния вид и емоционалното ви състояние.

Когато дойде време за лягане, стресът може да ви попречи да заспите.

Тогава всички ваши проблеми започват да заливат ума ви, и изглежда, че не може да направите нищо по въпроса. Сякаш умът ви започва да работи против вас.

Внезапната поява на негативни мисли и притеснения може да попречи да заспите и може да доведе до безсъние.

Ако това ви познато, тогава ще трябва да се запознаете със следната техника, която ще ви помогне да заспите за по-малко от 1 минута.

Заспете за по-малко от минута с техниката 4-7-8

Този метод, разработен от харвардския професор Андрю Уейл е много проста:

  • Вдишайте през носа в продължение на 4 секунди, за да изпълните белите дробове.
  • Задръжте въздуха в продължение на 7 секунди.
  • След това бавно издишайте в продължение на 8 секунди.

Повторете няколко пъти и ще видите колко ефикасна е тази техника. На следващия ден дори няма да си спомняте кога сте започнали да дишате нормално. Гарантираме, че този метод ще ви помогне да заспите за по-малко от минута.

Защо тази техника е толкова ефикасна?

jena-spane

Ключът се крие в седемте секунди, в които задържате дъха си.

Причината това да е толкова важно е, че задържането на дъха забавя сърдечната честота, като по този начин намалява тревожността.

Това означава, че притесненията ще спрат да ви атакуват: релаксацията ще затвори вратата за негативните идеи; тя просто няма да ги допусне. Сега вие командвате.

Резултатите също ще се проявят в качеството на съня. Когато ритъмът на сърцето е по-нисък, телата са правилно окислени, а това е от съществено значение и за правилната почивка.

Хората, които страдат от тревожност са склонни да поемат по-плитки вдишвания. Ритъмът на сърцето е по-бърз и непостоянен, и в резултат на това тялото е недостатъчно наситено с кислород. Това означава, че ще събудите с чувството на повече умора, отколкото когато сте си легнали.

С техниката 4-7-8 не само ще се освободите от безсънието, но качеството на съня със сигурност ще се подобри, тъй като всички мускули и органи ще бъдат напълно окислени.

Предимствата на заспиването за по-малко от минута

1. Ще бъдете по-привлекателна

jena-grim-1

Кожата ви ще се възползва от подобреното качество на съня. Тъй като ще спите по-дълбоко, хормоналната система ще започне да функционира оптимално, за да се подмлади и укрепи клетките на тялото.

За да може организмът ви да функционира по най-добрия начин, той се нуждае от правилна почивка. Ако имате трудности със заспиването или не спите достатъчно дълбоко, тялото няма да получи качествената почивка, от която се нуждае.

2. Ще ядете по-малко

Добрият нощен сън намалява нивата на стрес през деня. Да бъдете в състояние да заспите за по-малко от една минута ще помогне да елиминирате това състояния, поне частично, след като се събудите.

Безпокойство ви кара да ядете повече, отколкото трябва: моментното удоволствие, което изпитваме, когато ядем нещо, което ни харесва може временно да попречи на стреса, но това води до нежелано повишаване на теглото.

3. Ще учите по-добре и по-продуктивно

aktivnost-na-mozuk-1

Една от основните функции на мозъка е да се учи. Използваме го постоянно: докато слушаме новини, като отиваме на работа, когато забелязваме промяна в поведението на приятел,  докато четем книга.

За да постигне всичко това, този специален орган се нуждае от 8 часа почивка.

По-краткотрайното или некачественото спане влошава качеството, с което работи. Функционирането му постепенно ще намалява, което ще затрудни концентрацията и приемането на нови идеи.

4. Заспиването за по-малко от една минута ще подобри самочувствието

Освен че ще изглеждате по-привлекателна, ще имате повече енергия през целия ден. Това ще доведе до по-положително отношение към хората, с които се сблъсквате, дори и в трудни ситуации.

Тъй като умът ще бъде по-бистър и по-способен да се учи, уменията ви за решаване на проблеми ще се подобрят, което ще спомогне за разрешаване на конфликти. Това допълнително ще ви помогне да развивате здравословно чувството на самоуважение.

Ако страдате от безсъние, препоръчваме техниката 4-7-8, защото не само ще ви помогне да се освободите от тревогите, но ще умеете по-добре да постигнете целите си и дори да решавате проблемите, които са ви държали будни нощем.

Готови ли сте да пробвате?