Ефикасни натурални средства за справяне с менопаузата

· 29.12.2018
Нормално е с течение на времето тялото ни да спре да произвежда определени вещества, което води до появата на различни симптоми, свързани с липсата на тези субстанции.

Търсите начини за справяне с менопаузата?

Менопаузата е естествен процес настъпващ при всички жени, когато достигнат определена възраст. По време на този етап от живота си жената спира да образува яйцеклетки. А това често е съпроводено с редица неприятни симптоми. Интересна информация за менопаузата можете да получите от сайта Semeistvo.bg.

В тази статия ще ви разкажем всичко, което трябва да знаете за този етап от живота на жените. Ще се спрем и на най-ефикасните начини за справяне с менопаузата с помощта на натурални домашни средства.

Симптоми на менопаузата

С наближаването на менопаузата тази промяна в живота на жените често е предшествана от промени в менструалния цикъл – той става нередовен или по-оскъден. Все по-често цикълът на жените започва да липсва, докато накрая изчезне напълно.

Способността за възпроизвеждане може да бъде изгубена преди появата на нарушенията на менструацията, въпреки че обикновено това не е така и дори има случаи, в които репродуктивните качества на жената са запазени, въпреки липсата на месечен цикъл.

Част от симптомите засягащи жените през този етап от живота им са:

  • Усещане за студ или втрисане
  • Горещи вълни
  • Напълняване или отслабване
  • Промяна в апетита
  • Гадене и повръщане
  • Сърцебиене
  • Главоболие и болка в гърба
  • Слабост
  • Депресия
  • Припадъци
  • Световъртеж
  • Запек или диария
  • Чувствителност в областта на гърдите
  • Истерия или други неврологични прояви

Почти всички симптоми, измъчвали жените и преди менопаузата, се появяват отново и с нова сила в този етап от живота им.

Горещите вълни са най-често срещаният симптом на менопаузата и един от най-неприятните. Могат да се появят още, когато жената има редовен месечен цикъл, в периода наречен предменопауза (3-4 години) преди пълното спиране на менструацията и могат да продължат повече от 5 години след навлизане в менопаузата.

Появят се по всяко време на деня, но най-често през нощта. Представляват усещане за повишена температура в горната част на тялото – лицето и врата.

Траят около 2-5 минути и са съпроводени от потене и сърцебиене. Често се появяват по време на сън и прекъсват съня на жените по няколко пъти през нощта. Затова са свързани с появата на умора, безсъние и нерядко жените се събуждат плувнали в пот.

Прочетете и: 6 необичайни причини за появата на сърцебиене

Причини

Менопаузата е резултат от физиологичните промени настъпващи в тялото на жената с напредването на възрастта. Обикновено настъпва между 40-50 година на жената, въпреки че се наблюдава и по-рано, както и значително по-късно.

При някои жени този период започва и приключва рано и е съпроводен с незначителни симптоми. Обикновено отнема от няколко месеца до една-две години, докато спре менструалния цикъл и изчезнат нервните смущения.

Какво можете да направите за справяне с менопаузата

Следните навици ще подобрят цялостното ви здравословно състояние и ще направят симптомите на менопаузата по-поносими:

  • Ненатоварваща работа
  • Много дейности на открито
  • Достатъчно почивка и сън
  • Здравословно хранене
  • Излагане на слънце по 15 минути дневно

По отношение на сексуалния живот се препоръчва използването на лубриканти за предотвратяване появата на болка по време на полов акт. Освен това е добре да тонизирате областта на влагалището като правите упражнения за тазовото дъно, които са полезни и за предотвратяване появата на неволно изпускане на урина.

Този период е подходящ за експериментиране, проява на въображение, подобряване на общуването с партньора. Сексуалността на жените е напълно запазена, освен това няма риск от забременяване.

Препоръчваме ви да прочетете и: Съвети за пълноценен и щастлив сексуален живот

Натурални средства за справяне с менопаузата

Карамфилчечаят от карамфил помага за справяне с менопаузата

Освен известните си качества карамфилчето съдържа и малко количество изофлавони, намаляващи интензивността на горещите върни по време на менопаузата.

Съставки

Начин на приготвяне

  • Затоплете водата в подходящ съд и когато заври добавете карамфилчето.
  • Оставете сместа да поври 2-3 минути и след това дръпнете съда от огъня. Оставете сместа да се запари 10 минути и я прецедете.
  • Пийте тази отвара три пъти дневно, 30 минути преди хранене.

Люцерна за справяне с менопаузаталюцерната е ефикасно натурално средство за справяне с менопаузата

Това растение има редица лечебни качества. Притежава способността да контролира понижаването на нивото на естрогена, отговорен за появата на горещи вълни през менопаузата.

Съставки

  • 1 супена лъжица люцерна (10 г)
  • 1 чаша вода (250 мл)

Начин на приготвяне

  • Затоплете водата заедно с люцерната.
  • Когато сместа заври, дръпнете съда от котлона.
  • Оставете отварата да се запари и след това я прецедете.
  • Консумирайте я вечер, преди сън.

Кардамон

Друго растение, помагащо на жените да се справят по-лесно със симптомите на менопаузата. Известен е с естрогенното си действие, тъй като съдържа стигмастерол и нерол.

Съставки

  • 1 супена лъжица кардамон (15 г)
  • 1 чаша вода (250 мл)

Начин на приготвяне

  • Затоплете водата, докато заври.
  • Добавете кардамона, покрийте съда и оставете сместа да се запари 10 минути.
  • Пийте отварата сутрин и вечер.

Тези натурални средства са изключително полезни за справяне с менопаузата. Препоръчваме ви да спазвате съветите ни и да се възползвате от тези лекове, за да облекчите неприятните симптоми.

  • Arriagada, M. M., Arteaga, E. U., Bianchi, M. P., Brantes, S. G., Montaño, R. V, Osorio, E. F., … Villaseca, P. D. (2005). RECOMENDACIONES DE TRATAMIENTO EN LA MENOPAUSIA. REV CHIL OBSTET GINECOL. http://doi.org/10.4067/S0717-75262005000500011
  • Bueno, M. I. C., Pérez, A. M. S., & Zayas, O. G. (2011). Climaterio y menopausia. Revista Cubana de Medicina General Integral.
  • Manuel Vargas-Hernández, V., Acosta-Altamirano, G., Adán Moreno-Eutimio, M., Manuel Vargas-Aguilar, V., Flores-Barrios, K., & María Tovar-Rodríguez, J. (2013). Terapia hormonal de reemplazo durante la menopausia. Del riesgo al beneficio. Rev Hosp Jua Mex.