Натурално средство срещу хъркане и апнея

26.02.2019
Консумирайте по чаша от този сок 2 часа преди лягане

Търсите ли начин да се справите с неприятното хъркане и апнея по естествен път? Тогава тази статия е посветена именно на хора като вас. Хъркането се характеризира с неприятен звук, който се появява, когато дихателните пътища се запушат.

Един от най-тревожните факти е, че около 75% от хората, които страдат от проблема, също така се оплакват и от сънна апнея – опасно състояние, което се състои от кратки интервали спиране на дишането по време на сън.

Тя може да се дължи на физически проблем, например запушване, но също така и на инфекциозни заболявания и алергии.

Проблемът е, че освен, че възпрепятства пълноценния сън, хъркането може да попречи на тялото да се възстановява оптимално вечерно време. Това в дългосрочен план води до инсомния.

Има хора, които рядко хъркат, за други обаче то е ежедневие.

За щастие съществуват няколко метода и съвета, които могат да ви послужат за справяне с неприятното хъркане и апнея в името на това, да подобрите качеството на своя сън.

Открийте ги още сега!

Защо хъркаме?

хъркане и апнея как се провокират

Хъркането е резултат от вибрирането на езика, горната част на гърлото, небцето или мъжеца по сливиците и лимфните възли.

Вибрацията е налице всеки път, когато изпълваме дробовете с въздух.

Затлъстяването, респираторните проблеми и позицията на тялото по време на сън представляват всички фактори, които се асоциират с повишен риск от хъркане.

Вижте и: Лечение на сънната апнея

Консумацията на алкохол, тютюнопушенето и хапчетата за сън също могат да са допринасящи фактори, тъй като отпускат мускулите на гърлото и  влошават състоянието.

В много редки случаи хъркането е провокирано от малформация, позната като назална полипоза.

Как хъркането се отразява на здравето?

хъркане и апнея и как се отразяват на здравето

Макар хъркането да е доста дразнещо и понякога да е провокирано от проблеми с белия дроб, то обикновено не повлиява пряко здравословното състояние на човека.

Интензивността му може да варира, но понякога може да е доста силно, а това със сигурност влошава качеството на съня.  Хъркането също така определено влияе върху отношенията в една двойка.

Когато страдате от синдром на обструктивна сънна апнея, дишането може да бъде прекъснато до 10 секунди.

Според проучване между 15% и 20% от инцидентите с коли са свързани с липса на достатъчно сън, т.е. умора.

Как да спрете хъркането с натурално средство

Излишното отделяне на секрет и подутите назални тъкани са потенциална причина за хъркането.

Употребата на обичайните средства за отпушване на носа могат да повлияят благоприятно състоянието, но е добре да опитате и някои натурални алтернативи.

Днес ще предложим да приготвите натурален сок. Той е зареден с антиоксиданти и нутриенти, които прочистват синусите и дихателните пътища.

Лесен е за приготвяне и допълнение към това подобрява качеството на съня.

Вижте и: Консумирането на тези 7 храни може да ви помогне да спрете хъркането

Натурално средство при хъркане и апнея с цел подобряване на качеството на съня

хъркане и апнея - моркови

Съставки като лимона, джинджифила и морковите са богати на есенциални нутриенти, които прочистват белите дробове и назалните пътища.

Редовната консумацията на тези храни може да понижи случаите на хъркане и да стимулира имунната система в борбата с вирусите и бактериите.

Съставки:

  • 1/4 пресен лимон
  • 1 парче корен джинджифил
  • 2 ябълки
  • 2 моркови
  • 1 чаша вода (200 мл.)

Приготовление:

  • Измийте добре всички съставки, преди да започнете да ги обработвате.
  • Нарежете на кубчета лимона, джинджифила, ябълките и морковите. Сложете ги в блендер.
  • Налейте чаша вода и разбийте добре в продължение на няколко минути.
  • Напитката трябва да е хомогенна и гладка. Сервирайте веднага.

Консумирайте по чаша от този сок 2 часа преди лягане. Ако вкусът е прекалено силен, можете да го подсладите с малко пчелен мед.

Какви са ползите от това натурално средство срещу хъркане и апнея?

Този натурален сок е зареден с антибиотични, противовъзпалителни и болкоуспокояващи агенти, които облекчават запушването на носните пътища и лекуват възпаленото гърло. Това допринася за справянето с хъркането.

Киселинните нива на лимона елиминират секрета и стимулират извеждането на токсините, които се натрупват в белите дробове.

Освен това цитрусовият плод съдържа витамин А, нутриент, който подобрява здравето на лигавиците в носа и устата.

Този положителен ефект е засилен от високото ниво на витамини С и Е – 2 антиоксиданта, които са свързани с предпазването от респираторни инфекции и рак.  

  • Spicuzza, L., Caruso, D., & Maria, G. (2015). Obstructive sleep apnoea syndrome and its management. Therapeutic Advances in Chronic Disease. https://doi.org/10.1177/2040622315590318
  • Andrade, F. M. D. de, & Pedrosa, R. P. (2016). The role of physical exercise in obstructive sleep apnea. Jornal Brasileiro de Pneumologia. https://doi.org/10.1590/s1806-37562016000000156
  • Lam, J. C. M., Mak, J. C. W., & Ip, M. S. M. (2012). Obesity, obstructive sleep apnoea and metabolic syndrome. Respirology. https://doi.org/10.1111/j.1440-1843.2011.02081.x
  • Ferguson, K. A., Cartwright, R., Rogers, R., & Schmidt-Nowara, W. (2006). Oral appliances for snoring and obstructive sleep apnea: a review. Sleep. https://doi.org/10.1093/sleep/29.2.244
  • Fairbanks, D. N. (1984). Snoring: surgical vs. nonsurgical management. Laryngoscope.