Да намалим кръвното налягане по естествен начин

15.01.2019
Сокът от целина прочиства тялото от токсини, а морковите понижават нивата на холестерола.

Високото кръвно налягане е едно от най-често срещаните състояния в днешното общество и може да бъде много опасно, ако не се лекува. Сред факторите, които могат да влияят на кръвното налягане, са нивата на вода и сол в организма, бъбречното здраве, кръвоносните съдове, нервната система, както и нивата на хормоните. Ето защо в тази статия ще разкрием как да намалите кръвното налягане по естествен начин.

Лайм

Благодарение на високите нива на витамин С и флавоноиди лаймът помага за поддържането на здравето на кръвоносните съдове, насърчаване на еластичността и предотвратяване на изтичания от тях. Цитрусът също помага за предотвратяване на образуването на разширени вени.

Гуава

Плодът помага за намаляване на нивата на лошия холестерол, като същевременно увеличава та. нар. „добър холестерол“. Хората с високо кръвно налягане могат да изпитат известно облекчение чрез добавяне на гуава към диетата.

 

Имел

Този натурален продукт помага за поддържането на здраво сърце, като понижава високото кръвно налягане и атеросклерозата, а също така намалява и холестерола. Най-добрият начин да консумирате имел е чрез чайове.

Лешник

Лешникът, особено млякото от лешник, съдържа високи нива на калций, който помага в борбата с високото кръвно налягане. В допълнение към това, неговото съдържание на магнезий също помага за регулиране на правилното функциониране на кръвоносните съдове.

Целина

Целината е  естествен диуретик и помага за намаляване на кръвното налягане.

Целината е един от най-добрите естествени диуретици, който помага на организма за премахване на токсините и предотвратяване на задържането на течности – два от силно рисковите фактори за високо кръвно налягане. Най-добре е целината да се консумира под формата на сок.

Лимон за контрол на кръвното налягане

Лимонът е чудесно природно лечение на високото кръвно налягане

Лимонът е чудесно природно лечение на високото кръвно налягане. В действителност този плод е ефикасен срещу много видове заболявания, особено тези на дихателната система. Високото му съдържание на витамин С помага за възстановяване на кръвоносните съдове и поддържането им в добро състояние, като намалява високото кръвно налягане.

Вижте още: Лукът, чесънът и лимонът: три супер лечебни средства

Цвят от теменужка

Теменужките са силно диуретично растение, което помага на организма да елиминира токсините чрез урината. Това отстраняване на излишната течност е чудесен начин да се предотврати високото кръвно налягане. Растението има хипотензивни свойства, които помагат да се поддържат оптимални нива на кръвното налягане.

Лавандула

Подобно на теменужката, лавандулата има диуретични свойства, които помагат на организма да елиминира токсините чрез урината, като предотвратява задържането на течности и по този начин намалява кръвното налягане. Лавандулата също помага за намаляване на стреса и е особено ефикасна за намаляване на високо кръвно налягане поради проблеми на нервната система.

Прочетете и това: Натурални начини за предотвратяване на задържането на течности

Ориз

Някои експерти препоръчват следването на диета, която включва много ориз, защото помага за регулиране на нивата на кръвното налягане и намалява вероятността от внезапни пристъпи на хипертония.

Моркови

Морковите са друга храна за контролиране  кръвното налягане

Морковите са друга храна, която е от полза за организма, особено когато става въпрос за високо кръвно налягане. Високото им съдържание на витамин С и бета-каротин помага за понижаване на холестерола и защитава артериите.

  • Sherwood, A., & Carels, R. A. (2010). Blood Pressure. In Encyclopedia of Stress. https://doi.org/10.1016/B978-012373947-6.00057-X
  • Danielsen, R. (2007). Blood Pressure Measurement. In Essential Clinical Procedures. https://doi.org/10.1016/B978-1-4160-3001-0.50008-3
  • Maarse, H. (2017). Rice. In Volatile Compounds in Foods and Beverages (pp. 79–89). CRC Press. https://doi.org/10.1201/9780203734285
  • Lawes, C. M., Hoorn, S. Vander, & Rodgers, A. (2008). Global burden of blood-pressure-related disease, 2001. The Lancet. https://doi.org/10.1016/S0140-6736(08)60655-8
  • Ha, S. K. (2014). Dietary salt intake and hypertension. Electrolyte and Blood Pressure. https://doi.org/10.5049/EBP.2014.12.1.7