8 неща, които не знаете за менопаузата

· 13.01.2016
Хормоналните промени оказват влияние върху здравето на косата - те я правят по-тънка, слаба и суха

Менопаузата представлява нормален етап от живота на жената, когато е на възраст между 45 и 55 години. В този период яйчниците престават да овулират и възможността за забременяване отпада. Това води до намаляване на производството на хормони, особено естроген и прогестерон. Тази промяна води и до други изменения в тялото, провокиращи различни симптоми, които могат да се проявяват с години.

Най-често срещаните симптоми на менопаузата са горещите вълни, изпотяването и промените в настроението. В допълнение към тези всеизвестни знаци, съществуват и други симптоми на менопаузата, за които повечето жени не са осведомени. Желателно е да ги познавате, за да имате цялостна представа за този период от живота на жената. В днешната статия искаме да ви споделим 8 важни факта за менопаузата, които си струва да знаете.

Промени в сърдечния ритъм

sardechen ritam

Сърдечният ритъм може да бъде повлиян, особено непосредствено преди настъпването на менопаузата. В такива моменти много жени установяват, че сърдечните пулсации са по-силни. Понякога този признак може да е сигнал за временен проблем със сърцето. Промените в сърдечния ритъм могат да се дължат на хормонални промени, твърдят специалисти в областта.

Повишаване на лошия холестерол

Естрогенът е един от хормоните, отговорни за редовния менструален цикъл, контролирането на нивото на лошия холестерол (LDL) и повишаването на нивото на добрия холестерол (HDL). Когато производството на този хормон започне да намалява по време на менопаузата, нивото на лошия холестерол започва да се повишава, докато нивото на добрия холестерол, обратно, се понижава. Добрата новина е, че този ефект може да бъде избегнат, ако водите здравословен начин на живот в продължение на години преди настъпването на менопаузата.

Липса на желание за социален живот

Менопаузата е етап от живота, който предразполага жената към интроспекция, като резултат от честите промени в настроението и емоциите. Тази промяна лесно може да бъде забелязана при хората, които са екстроверти, тъй като те започват да се държат по нехарактерен за тях начин. Интровертността повлиява на социалния им живот.

В началото на този период от живота повечето жени започват да си обръщат повече внимание и изпитват потребност от време за себе си. В този ред на мисли, менопаузата може да е положителен период от живота, тъй като насочва цялото внимание на жената към нея самата. Това ще се окаже добре дошло за жените, които дълги години са отлагали да практикуват хобитата си в името на щастието на детето, съпруга и т.н.

Силна потребност от плодове и зеленчуци

da stanesh zelen

Много са продуктите на пазара, съдържащи висока концентрация на химикали, които блокират хормоните и причиняват дисбаланс в женския организъм през етапа на менопауза. Важно е да започнете да консумирате повече органични храни и да избягвате тези, които съдържат парабени, фталати и бисфенол А. Добър начин да направите това е, като включите в хранителното си меню изобилие от плодове и зеленчуци, които са отличен източник на хранителни вещества, от които тялото ви се нуждае, за да се пребори със симптомите на менопаузата.

Последствия за косата ви

Хормоналните промени, които съпровождат менопаузата, оказват влияние върху здравето на косата. Те я правят по-тънка, слаба и суха. Резултатът е падане. Поради тази причина изключително важно е да следвате здравословна диета, богата на витамини, минерали и протеини. Избягвайте употребата на химикали.

Изострена чувствителност

povishena chuvstvitelnost

Хормоналните промени, характерни за менопаузата, могат да ви изправят пред сериозни емоционални предизвикателства. Този етап от живота на жената се характеризира с повишена чувствителност и значително изострено либидо.

Повишена потребност от сън

Като резултат от хормоналните промени, случващи се в женския организъм, не е никак чудно, че тялото се нуждае от повече сън по време на менопаузата. Вероятно ще изпитате потребност да поспивате по малко и през деня. Желателно е дрямката да не продължава по-дълго от 30 минути, тъй като в противен случай може да повлияе негативно на нощния сън.

Горещи вълни

goreshti valni

Това е един от най-популярните симптоми на менопаузата, но малко са жените, които знаят как да контролират горещите вълни, така че да не влошат качеството си на живот. Трябва да подчертаем, че това неприятно усещане за горещина се проявява вечер и може да ви попречи да се наспите добре. Последиците са налице на следния ден – повишена раздразнителност и уморен вид на кожата.

Какво могат да направят жените? В този случай най-доброто, което може да ви хрумне, е да подберете по-свободно облекло, което не стяга. Използвайте чаршафи и възглавници, изработени от дишащи материи, или спете на включен вентилатор. Не забравяйте да прилагате и успокояващи техниги, за които знаете, че работят при вас.