8 храни за укрепване на имунната система

· 02.09.2017
Джинджифиловият чай и някои пчелни продукти са особено мощни съюзници, вижте и други

Може би мисълта за укрепване на имунната система минава през ума ви само през зимата. Не забравяйте обаче, че имате нужда от силна, здрава имунна система през цялата година.

Заедно със справянето със стреса и по-доброто спане, това, което ядете, играе важна роля в предотвратяването на заболявания, нахлуването или развитието на други.

Днес ще ви разкрием какви храни трябва да добавите към диетата, за да избегнете боледуване и за укрепване на имунната система.

Храната и вашата имунна система

Храната, която консумирате има голямо влияние върху имунната система, за добро или за лошо.

Ако следвате диета, която е с прекалено високо количество на рафинирано брашно, мазнина и захар, имунната система вероятно е отслабена и позволява нахлуването на вируси и бактерии.

От друга страна, ако ядете здравословни храни като сезонни плодове и зеленчуци, тялото ви ще се подготви за борба с болестотворните микроорганизми.

Освен че контролирате теглото, приемането на по-малко мазнини ще позволи на имунната система да функционира по-добре.

Какви храни трябва да ям за укрепване на имунната система?

Храненето добре е полезно за вас поради много причини, особено ако искате да избегнете бъдещи боледувания.

Балансираната диета дава на тялото витамините и минералите, от които се нуждае, за да се бори с клетъчното стареене и свободните радикали.

В началото на всеки сезон трябва да сте готови и да предприемете необходимите стъпки, за да укрепите защитата си и да не се разболявате.

Храни, които се нуждаят от място в диетата ви, ако искате да избегнете грипа, настинките и болките в гърлото (сред другите заболявания) са:

Кралско желе

Това е, което само пчелите ядат в медената пита. То съдържа много витамини, особено А, В, С и Е.

Кралското желе (пчелно млечице) също съдържа мед, желязо и фосфор. И ако това не е достатъчно, то също така осигурява на организма селен, ненаситени мастни киселини и калций.

То помага за предотвратяване на инфекциите и се препоръчва особено при деца и възрастни хора.

  • Вземете 1 супена лъжица всяка сутрин на празен стомах, без никаква друга храна.

Джинджифил

Вашата майка сигурно ви е казвала да пиете джинджифилов чай, за да помогнете за симптомите на грипа или на запушването на носа. Тя е била напълно права!

Този корен често се използва в азиатската гастрономия и това е много добро за вас. По този начин джинджифилът е бил част от природната медицина в продължение на векове.

Джинджифилът се бори с инфекциите и подобрява клетъчното здраве поради своите антиоксиданти.

За да се насладите на ползите от този корен, може да го поръсите върху храната си или да приготвите чай.

Съставки

  • 1 чаша вода (250 мл.)
  • 1/2 чаена лъжичка настърган джинджифил (2 гр.)
  • 1 супена лъжица мед (25 гр.)

Приготовление

  • Загрейте водата и след като заври, добавете джинджифила.
  • Оставете да ври в продължение на 5 минути, отстранете от котлона и покрийте.
  • Прецедете и подсладете с мед. Пийте толкова горещо, колкото можете.

Прополис

Това е друг продукт, използван от пчелите в ежедневния им живот (в този конкретен случай се използва за покриване на кошера).

Прополисът е храна, която е с много високо съдържание на аминокиселини, витамини, етерични масла и биофлавоноиди. Всичко това означава, че е невероятен тонизиращ продукт, за да се предпазите от вирусни и бактериални заболявания.

Прополисът се препоръчва в случай на чести респираторни проблеми или когато имунната система по някаква причина се срине (може да бъде семеен проблем, много стрес, депресия и т.н.) и сте по-уязвими към боледуване.

Пилешка супа

Това е едно домашно лекарство от нашите баби, когато сме били малки и боледували от грип.

Горещият пилешки бульон или супа има способността да намали носното запушване и да ни помогне, когато имаме простуда.

Тъй като повишава телесните температури, отпуска секретите. Той също така ви поддържа хидратирани.

Кисело мляко

Киселото мляко съдържа различни „добри бактерии“, които отговарят за регулирането на чревната флора, като същевременно защитава имунната система.

Заедно с киселото мляко препоръчваме да хапвате кефир или други ферментирали храни. Пробиотиците в тези продукти се борят с вируси и бактерии.

Зелен чай

Най-разпространеният чай в Азия предлага на тялото мощни антиоксиданти, наречени полифеноли. Те помагат много за стимулиране на имунната система.

Катехините (друг компонент на чая) могат да унищожат грипния вирус. За да увеличите силата на зеления чай, препоръчваме да го подсладите с мед.

Чесън

Една скилидка чесън на ден държи доктора далече! Чували ли сте тази фраза?

Заедно с отличителния си силен аромат и мирис, чесънът съдържа серни съединения като алицин, което укрепва имунната система.

Можете да го използвате във всякакви видове рецепти и да се наслаждавате на неговата могъща сила, за да се борите с грипа, настинките и болките в гърлото.

Спанак

Това ще ви направи силни като Попай и също така ще ви предпази от болести.

Спанакът е супер храна, която можете да ядете по множество начини: в солени торти, смутита, пълнежи, салати …

Тези вкусни листни зеленчуци са чудесен източник на витамин С и фолиева киселина, поради което укрепват имунната система и възстановяват клетките.

Спанакът поддържа тялото хидратирано и увеличава енергийните нива.