8 храни срещу високото кръвно налягане

· 28.01.2016
Динените семки съдържат специфична субстанция, която разширява кръвоносните съдове и подобряване функционирането на бъбреците

Искате ли да научите кои са най-добрите храни срещу високото кръвно налягане? Това състояние, още познато като хипертония, представлява здравословен проблем, при който човек страда от постоянно високо кръвно налягане в артериите, независимо дали е провокирано от самите артерии или от някакъв друг тип нарушение. Кръвното налягане на хората, които изпитват такъв здравословен проблем, е около или е по-високо от 140/90. 

Сред най-често срещаните причини за високото кръвно налягане са затлъстяване, генетични фактори, прекомерна употреба на алкохол, прекомерна употреба на натрий, недостатъчно физическо натоварване, прием на противозачатъчни хапчета и на аналгетици, бъбречни и надбъбречни заболявания.

Изключително важно е хората с хипертония да посетят личния си лекар и да им бъде назначено адекватно лечение. Ако заболяването не бъде третирано навреме, то може да доведе до сериозни здравословни проблеми – сърдечен удар, инсулт или бъбречна недостатъчност.

Ако се оплаквате от високо кръвно налягане, съществуват много домашни средства, които ще ви помогнат да го нормализирате. Така ще водите по-качествен начин на живот, изпълнен с по-малко здравословни рискове. Струва си да имате едно наум – тези средства са алтернатива, дадена от природата. Тя не може да замести лекарствата, които вашият личен лекар ви е предписал.

8 храни срещу високото кръвно налягане

Банани

Яжте банани!

Желателно е хората с хипертония да консумират поне по 1 банан на ден. Бананите са богати на магнезий, който е ключов за понижаването на високото кръвно налягане. Според изследване, направено в Индия, консумацията на 2 банана дневно може да понижи нивото на кръвното налягане с до 10%.

Целина срещу високото кръвно налягане

Целината представлява природен диуретик, който помага на тялото да се освобождава от токсичните субстанции. Тази мощна храна съдържа високи дози 3-N-бутилфталид – тип фотохимикал. Той е изключително полезен, когато става дума за контролиране на нивата на високото кръвно налягане. Препоръчително е да консумирате целината сурова, под формата на сокове или в салати.

Прочетете още: Как да отслабнем с целина

Лайм

Лайм

Редовната консумация на лайм е препоръчителна с цел контролиране на високото кръвно налягане. Лаймът води до разширяване на кръвоносните съдове и ги прави по-гъвкави. Препоръчваме ви да пиете по 1 чаша вода с лайм на празен стомах веднъж дневно. Не добавяйте подсладители към тази напитка и по възможност я консумирайте на стайна температура.

Вижте и: Знаете ли, че тези храни повишават кръвното налягане?

Чесън

Друга храна, позната със способността си да понижава кръвното налягане и да подобрява цялостното здравословно състояние на човека, е чесънът. Той редуцира нивото на холестерола, подобрява кръвообращението и понижава кръвното налягане. Специалисти препоръчват да консумираме суров чесън. В тази форма ценните му свойства се запазват най-добре. Необходими са само 6-8 капки екстракт от чесън, приети 2 пъти дневно.

Сок от лук

Сок от лук

Лукът, подобно на чесъна, се слави с много ползи, включително по отношение на здравето на артериите и сърцето. Той притежава способността да подобрява кръвообращението и да се бори с високия холестерол и хипертонията. За да извлечете полза от този природен лек, препоръчваме ви да консумирате сока на 1/2 глава лук всеки ден, комбиниран с 1 чаена лъжица мед.

Кокосова вода

Хората, които страдат от хипертония, трябва да се стараят винаги да бъдат хидратирани. Ако високото кръвно налягане е ежедневие за вас, препоръчваме ви да пиете поне по 8 чаши вода дневно. Добър начин да подобрите здравословното си състояние е да консумирате кокосова вода като част от общия обем течности. Кокосовата вода е богата на ценни хранителни вещества и съществено понижава кръвното налягане.

Семки от диня срещу високото кръвно налягане

Семки от диня срещу високото кръвно налягане

Сигурно и вие сте от хората, които изхвърлят динените семки, защото не сте наясно с ползите, които те носят. Тези малки черни семенца са полезни за здравето на артериите и бъбреците. Динените семки съдържат специфична субстанция, която разширява кръвоносните съдове и подобрява функционирането на бъбреците. Тези семена се справят с хипертонията и облекчават болките, характерни за артрита. За да консумирате семките от диня, внимателно ги натрошете, преди да ги смесите с чаша кипнала вода. Оставете сместа да престои 1 час. След това изпивайте по 4 супени лъжици от напитката няколко пъти дневно.

Мед

Чистият пчелен мед е способен да ви помогне при високо кръвно налягане. За хората, които страдат от хипертония, е препоръчително да приемат по 1 или 2 супени лъжици чист мед на ден. Друг начин да се възползвате от ценните свойства на меда е да смесите 1 чаена лъжица мед, 1 чаена лъжица сок от джинджифил и 2 чаени лъжици куркума на прах.

Ried, K., & Fakler, P. (2014). Potential of garlic (Allium sativum) in lowering high blood pressure: Mechanisms of action and clinical relevance. Integrated Blood Pressure Control. https://doi.org/10.2147/IBPC.S51434

Griep, L. M. O., Stamler, J., Chan, Q., Van Horn, L., Steffen, L. M., Miura, K., … Elliott, P. (2013). Association of raw fruit and fruit juice consumption with blood pressure: The INTERMAP study1-4. American Journal of Clinical Nutrition. https://doi.org/10.3945/ajcn.112.046300