8 алкални диети за добро здраве

· 27.03.2016
Когато клетките в тялото функционират в киселинна среда, те са неспособни да транспортират достатъчно кислород

Защо е полезно да спазвате алкални диети? Със сигурност сте чували за ползите от този тип диетични режими при различни здравословни оплаквания. Изследвания сочат, че тялото трябва да има малко по-алкално pH, за да бъде балансирано. Какво означава балансирано тяло? Това е здравото тяло.

Повечето храни, които консумираме ежедневно, са прекалено кисели. Сол, мазнини, преработени храни, десерти… всички тези продукти карат тялото да създава киселинна среда за живот за клетките, което в дългосрочен план повишава риска от развитието на здравословни проблеми. И така, какво да направите, за да избегнете вредните последици? Можете да започнете, като установите алкално-киселинен баланс в хранителното си меню.

Днес ще ви дадем няколко страхотни съвета, които ще ви помогнат да постигнете тази цел. Готови ли сте?

Алкални диети: 8 предложения за закуска

kiselo mlyako s plodove

Най-доброто нещо, което можете да направите за здравето си, е да започнете деня с чаша вода със стайна температура, която сте овкусили с малко лимонов сок. Винаги консумирайте тази напитка на празен стомах и изчакайте 1/2 час, преди да закусите.

Използвайте този отрязък от време, за да вземете душ и да се приготвите за работния ден. След 30 минути можете да изберете едно от тези любопитни предложения за закуска:

  • Купа нарязани ябълки и диня. Бадемово мляко.
  • Омлет със спанак и чаша морковен сок.
  • Зелен чай с филия пшеничен хляб и чери домати.
  • Смути с ябълка и червено цвекло. Тиквен хляб с мед.
  • Палачинки с пшеничен зародиш и спанак. Чаша пресен сок от ананас.
  • Сок от круша, купа кисели череши, нарязана диня и орехи или бадеми.
  • Зелен чай, купа фурми и сушени плодове. Омлет с 2 скилидки чесън.
  • Чаша пресен сок от ябълки, 2 сварени моркова, които след това запичате с малко канела. Филия пшеничен хляб с няколко чери домати.

Алкални диети: 8 предложения за обяд

obyad

Време е за обяд. Както сигурно можете да предположите, сред предложенията ни за обяд ще присъства свежата салата. Обичате ли салати? Ако да, бъдете креативни и започнете да измисляте богати и разнообразни салати, изобилстващи от витамини и други хранителни вещества. По този начин ще се радвате на балансирано pH с идеален микс от алкални и киселинни храни. Искате ли да разгледате нашите предложения?

  • Зелена салата: Рукола, маруля и полска салата. Черни маслини. Нарязана краставица и няколко зърна червено грозде. Добавете малко тофу и подправете салатата с ябълков оцет и малко зехтин. В друга чиния сервирайте малко хумус. Навярно знаете, че хумусът не представлява нищо по-различно от пюре от нахут и сусамов тахан, а това го прави изключително полезно и вкусно като допълнение към обяда.
  • Зелено смути: Смути със зеле, 1/2 авокадо, краставица, целина и 1/2 чаша вода. Добавете още малко зехтин. Сервирайте в комбинация с филия хляб и чери домати отстрани.
  • Омлет със спанак и чесън, сервиран със салата от авокадо, орехи, целина и рукола.
  • Задушено брюкселско зеле с ябълков оцет и зехтин. Чаша сок от червено цвекло и ябълки. Чери домати, поръсени с малко наразян чесън отгоре.
  • Печени пилешки гърди с див лук и аспержи. Листа от цикория, подправени с малко ябълков оцет.
  • Сок от зеле със спанак и целина. Филия пшеничен хляб с горчица, кресон, домат и малко авокадо.
  • Бъркани яйца с аспержи. Салата със спанак, орехи и резени портокал.
  • Пилешки гърди с домати, чесън и аспержи. Салата от целина, рукола, орехи и нарязани ябълки.

Алкални диети: предложения за следобедна закуска

smuti sus zelena yabulka

  • Сок от пъпеш.
  • Бадемово мляко.
  • Зелен чай.
  • 1 нарязана ябълка с орехи или бадеми.
  • Горски плодове по избор, например къпини или боровинки. Те са идеални за съчетаване с бананово смути.

Алкални диети: 8 предложения за вечеря

morkovi za otslabvane

  • Морковена супа с тиква. Печена сьомга с див лук.
  • Тиквено пюре. Печени пилешки гърди с малко горчица и чери домати.
  • Риба тон с ориз басмати, подправени с малко лимонов сок и зехтин.
  • Печена тиква. Омлет с аспержи.
  • Супа от целина с нарязани бадеми. Филия пшеничен хляб с парченца авокадо, чери домати и чушка.
  • Малко хумус. Салата от рукола, зеле, домати и парченца пуешки гърди.
  • 1 печен картоф със зехтин. Сьомга и смути от 1 ябълка.
  • Карамелизирани моркови с канела. Пърнозърнест ориз басмати с авокадо, стафиди и бадеми, подправени със сока от 1/2 лимон.

Като заключение ще допълним, че е препоръчително да спазвате тази диета поне 3 пъти седмично. Има един важен детайл, на който да обърнете внимание. Ежедневните дози стрес, които характеризират живота на съвременния човек, оказват негативно влияние върху балансирания организъм. По този начин се отслабва имунната система и pH на тялото става небалансирано.

Когато клетките в тялото функционират в киселинна среда, те са неспособни да транспортират достатъчно кислород. В дългосрочен план това води до негативно въздействие върху общото здравословно състояние.

Следвайте тези съвети, за да подобрите качеството на живот:

  • Възползвайте се от предложенията, които ви дадохме, поне 3 пъти седмично.
  • Съумейте адекватно да се справяте с тревогата и стреса.
  • Тренирайте редовно.
  • Консумирайте оптимално количество течности.
  • Ходете редовно на профилактични прегледи при лекар, за да контролирате алкално-киселинния баланс.