7 начина за борба с желязо-дефицитната анемия без да вземате желязо

30.03.2018
Включете повече салати в ежедневното си меню и се опитвайте да се излагате на слънце всеки ден по малко. Витамин D е от основно значение за лечението на това заболяване

Желязо-дефицитната анемия е по-често срещано заболяване, отколкото може би си мислите, особено при момичета и млади жени.

Най-честите симптоми са:

В тази статия ще откриете различни натурални начини за предотвратяване и борба с желязо-дефицитната анемия, без да се налага да приемате желязо.

Желязо-дефицитна анемия

Желязо-дефицитната анемия е липсата на желязо, което може да бъде в резултат на тежка менструация при млади жени и момичета, но може да бъде причинена и от кръвоизливи, лоша диета или слаба чревна абсорбция.

Това заболяване също може да бъде временен проблем, причинен от по-голяма нужда от желязо като например при юноши, бременност или кърмене.

Най-често срещаното лечение е приемането на железни добавки. Те обаче могат да имат странични ефекти като гастрит, стомашни проблеми или запек, както и увеличаване на окисляването на тялото.

Освен това, ако проблемът е причинен от лоша абсорбция, приемането на добавки няма да помогне.

1. Водна терапия

терапия с вода при желязо-дефицитната анемия

Хидротерапията или водната терапия с различни температури могат да бъдат ефикасни за лечение на множество проблеми като анемия.

В този случай водата стимулира кръвообращението и в резултат на това производството на червени кръвни клетки. Важно е да се отбележи, че хората с анемия са склонни да изпитват трудности при толерирането на студа.

Можете да правите два вида душ, които могат да бъдат полезни:

  • Топъл душ на краката и ръцете.
  • Студен душ на гърдите и гърба.

2. Шуслерови соли за лоша абсорбция

Ако знаете, че имате желязо-дефицитна анемия поради лоша чревна абсорбция, приемането на железни добавки няма да ви помогне.

Това, което трябва да направите, е да вземете натурална добавка, която ще подобри чревната абсорбция. За да направите това, ще ви трябва следното хомеопатично средство:

  • Ferrum Phosphoricum или железен фосфат D6 (Шуслерова сол): Това натурално лекарство не е желязна добавка и няма никакви странични ефекти.

Трябва да вземете това лекарство поне за един месец.

3. Една салата на ден

салатата помага при наличие на желязо-дефицитната анемия

Много хора вярват, че за да увеличат желязото в диетата си, те трябва да ядат повече червено месо. Въпреки това твърде много животински протеини могат да имат отрицателни ефекти върху черния дроб и бъбреците.

Най-доброто, което можете да направите, за да преодолеете желязо-дефицитната анемия по здравословен начин, е да включите малко салата във всяко хранене.

Трябва да разнообразявате салатите си, така че ги пригответе със следните съставки:

Маруля и други зелени листни зеленчуци (диворастяща рукола, крес и т.н.)

  • Цвекло
  • Моркови
  • Чушки
  • Зеле
  • Домат
  • Краставица
  • Кълнове
  • Ядки и семена

4. Привкус на лимон

Желязото се абсорбира много по-добре, ако го консумирате заедно с витамин С или аскорбинова киселина.

Можете да приемате добавка от витамин C ежедневно, или да се опитате да украсявате чиниите си със свежа лимонена кора.

Други храни, богати на витамин С са:

  • Цитрусови плодове
  • Червени плодове
  • Ацерола чери
  • Чушки
  • Папая
  • Киви
  • Гуава
  • Шипка
  • Магданоз

5. Внимавайте с млечните продукти

не прекалявайте с млечни продукти, ако имате желязо-дефицитната анемия

Докато витамин С подобрява усвояването на желязото, млякото и млечните продукти имат противоположен ефект.

Млечните продукти са алкални и неутрализират стомашните киселини, което възпрепятства абсорбцията на желязото.

Поради тази причина, ако страдате от желязо-дефицитна анемия, трябва да намалите консумацията на тези продукти или поне да ги консумирате отделно от останалата част от вашата храна.

6. Регулирайте менструалния си цикъл

Ако знаете, че вашият дефицит на желязо е причинен от тежка или нередовна менструация, тогава, като следвате горепосочения съвет, бихте направили добре да предприемете натурално лечебно средство, което да ви помогне да регулирате цикъла си.

Някои лечебни растения имат способността да намаляват менструалното кървене, когато това е прекомерно. Те включват:

  • Коприва
  • Тинтява
  • Аврамово дърво
  • Конска опашка

7. Излагайте се на малко слънце

Едно от най-простите, най-евтините и най-приятните лекарства за предотвратяване и лечение на желязо-дефицитната анемия е да се изложите на малко слънце.

Трябва обаче да го правите със слънцезащитни продукти и за кратки периоди от време (най-много 10 минути).

Важно е да правите това възможно най-често, тъй като липсата на витамин D е свързана с този тип анемия.

които искали