7 храни против косопад

Добавянето на яйца, зеленчуци, обогатени млека и масла от риби, слънчоглед и зехтин към диетата ви може да помогне за увеличаване на приема на витамин А
7 храни против косопад

Написано от Carolina Betancourth

Последна актуализация: 26 август, 2022

Кои храни действат против косопад?

Благодарение на високото си съдържание на витамин В6 и фолиева киселина, пълнозърнестите храни подпомагат окисляването на кръвта, като по този начин подхранват космените фоликули и така косата ви расте по-бързо и е по-силна.

Косата ви може да започне да пада по много причини: стрес, честа употреба на химикали или излагане на топлина, хормонални промени и т.н. Но това, за което малцина се замислят, когато страдат от косопад е, че диетата може да бъде една от основните причини за развитието на този проблем. И в нея се крие решението. Научете как да предотвратите косопад и оплешивяване чрез правилно хранене в следната статия.

Казваме, че храната може да бъде една от основните причини за загуба на коса, тъй като всички хранителни вещества, които организмът поглъща, се отразяват както на вътрешните органи и техните функции, така и на външния вид. Косата започва и се подхранва с космените фоликули, така че е ключово да спазвате диета, която е богата на основните хранителни вещества, за да се заздрави косата.
Ако вашият косопад е прекомерен, най-добре е да се консултирате с лекар. Той може да определи какво седи в “основата” на този проблем. Каквато и да е причината за косопада, следните храни ще помогнат за растежа и здравето на косата ви и за предотвратяване на падането й и оплешивяване. Не само това, но и ще изглежда по-мека и копринена.

Храни против косопад

Антиоксидантите

Плодовете и зеленчуците са основният източник на естествени антиоксиданти. Чрез добавянето им към вашата диета вие ще засилите вашата коса и ще насърчите здравословен растеж. Ние препоръчваме да се увеличава консумацията на храни като плодове и зеленчуци, които са богати на витамин С – портокали, лимони, киви, броколи и спанак. Те са от ключово значение за производството на колаген, който е основен елемент в процесите на растеж на косата и на формация на клетките на тъканите.

Неразтворими фибри

Овес

Пълнозърнести храни като ориз, пшеница, овесени ядки и ръж съдържат неразтворими фибри. Фибрите са свързани с функцията на тялото да регулира инсулин. Този хормон е тясно свързан с оплешивяването при мъжете. Освен това пълнозърнестите храни съдържат витамин В6 и фолиева киселина. Те допринасят за снабдяването на космените фоликули с кислород.

Зеленолистни зеленчуци против косопад

Освен че са богати на антиоксиданти, зеленолистните зеленчуци също са известни с високото си съдържание на желязо. То помага за укрепване и стимулиране на растежа на косата. Поради това ви препоръчваме да добавите към вашата диета храни като къдраво зеле, брюкселско зеле, спанак, цикория и рукола.

Цинк

Целина

Цинкът е важен хранителен елемент, който катализира основните химични реакции на много различни ензими в организма. Неговите основни предимства за косата са генериране на енергия и образуването на протеини. Един от най-богатите източници на цинк е месото. То също съдържа желязо, белтъчини и витамини B6 и B12. Всички те са свързани с профилактика и лечение на косопад. Цинкът също се намира в храни като целина, аспержи, смокини, картофи и патладжан.

Храни с фолиева киселина и биотин

Тези две вещества заедно помагат за баланс на метаболитната активност на бързо делящите се клетки, като например тези на косата, ноктите и кожата. Биотинът може да се намери в храни като хлебна мая, зърнени закуски, ядки, грах, пшенични трици, банани. С фолиева киселина може да се снабдите, като се храните с говеждо месо, пуйка, пилешки дробчета, нахут и черен боб.

Витамин А против косопад

Витамин А против косопад

витаминвитамин А снабдява клетките на фоликулите с кислород и укрепва и подпомага растежа на косата. риби

Вода

Водата е здравословна и лесно достъпна напитка. Също така е от ключово значение за поддържане на косата ви здрава и предотвратяване на падането й. Специалистите препоръчват да пиете поне 8 чаши вода на ден. Необходимо е да избягвате прекомерна консумация на безалкохолни, енергийни напитки и алкохол.



  • Almohanna HM, Ahmed AA, Tsatalis JP, Tosti A. The Role of Vitamins and Minerals in Hair Loss: A Review. Dermatol Ther (Heidelb). 2019;9(1):51–70. doi:10.1007/s13555-018-0278-6
  • Guo EL, Katta R. Diet and hair loss: effects of nutrient deficiency and supplement use. Dermatol Pract Concept. 2017;7(1):1–10. Published 2017 Jan 31. doi:10.5826/dpc.0701a01
  • Finner AM. Nutrition and hair: deficiencies and supplements. Dermatol Clin. 2013 Jan;31(1):167-72. doi: 10.1016/j.det.2012.08.015. Epub 2012 Oct 18. PMID: 23159185.
  • Trüeb RM. Oxidative stress in ageing of hair. Int J Trichology. 2009;1(1):6–14. doi:10.4103/0974-7753.51923
  • Suo, L., Sundberg, J. P., & Everts, H. B. (2015). Dietary vitamin A regulates wingless-related MMTV integration site signaling to alter the hair cycle. Experimental Biology and Medicine240(5), 618–623. https://doi.org/10.1177/1535370214557220
  • Beoy, L. A., Woei, W. J., & Hay, Y. K. (2010). Effects of tocotrienol supplementation on hair growth in human volunteers. Tropical Life Sciences Research21(2), 91–99.
  • Saini K, Mysore V. Role of vitamin D in hair loss: A short review. J Cosmet Dermatol. 2021 Nov;20(11):3407-3414. doi: 10.1111/jocd.14421. Epub 2021 Sep 22. PMID: 34553483.
  • Park SY, Na SY, Kim JH, Cho S, Lee JH. Iron plays a certain role in patterned hair loss. J Korean Med Sci. 2013;28(6):934-938. doi:10.3346/jkms.2013.28.6.934
  • Dharam Kumar KC, Kishan Kumar YH, Neladimmanahally V. Association of Androgenetic Alopecia with Metabolic Syndrome: A Case-control Study on 100 Patients in a Tertiary Care Hospital in South India. Indian J Endocrinol Metab. 2018;22(2):196-199. doi:10.4103/ijem.IJEM_650_17

Съдържанието на тази публикация е само с информативна цел. По никакъв начин не може да служат за улесняване или заместване на диагнози, лечения или съвети от професионалист. Консултирайте се с доверения си специалист, ако имате съмнения или търсите одобрението му преди да започнете всяка една процедура.