7 храни против косопад

· 15.10.2015
Добавянето на яйца, зеленчуци, обогатени млека и масла от риби, слънчоглед и зехтин към диетата ви може да помогне за увеличаване на приема на витамин А

Кои храни действат против косопад?

Благодарение на високото си съдържание на витамин В6 и фолиева киселина, пълнозърнестите храни подпомагат окисляването на кръвта, като по този начин подхранват космените фоликули и така косата ви расте по-бързо и е по-силна.

Косата ви може да започне да пада по много причини: стрес, честа употреба на химикали или излагане на топлина, хормонални промени и т.н. Но това, за което малцина се замислят, когато страдат от косопад е, че диетата може да бъде една от основните причини за развитието на този проблем. И в нея се крие решението. Научете как да предотвратите косопад и оплешивяване чрез правилно хранене в следната статия.

Казваме, че храната може да бъде една от основните причини за загуба на коса, тъй като всички хранителни вещества, които организмът поглъща, се отразяват както на вътрешните органи и техните функции, така и на външния вид. Косата започва и се подхранва с космените фоликули, така че е ключово да спазвате диета, която е богата на основните хранителни вещества, за да се заздрави косата.
Ако вашият косопад е прекомерен, най-добре е да се консултирате с лекар. Той може да определи какво седи в „основата“ на този проблем. Каквато и да е причината за косопада, следните храни ще помогнат за растежа и здравето на косата ви и за предотвратяване на падането й и оплешивяване. Не само това, но и ще изглежда по-мека и копринена.

Храни против косопад

Антиоксидантите

Плодовете и зеленчуците са основният източник на естествени антиоксиданти. Чрез добавянето им към вашата диета вие ще засилите вашата коса и ще насърчите здравословен растеж. Ние препоръчваме да се увеличава консумацията на храни като плодове и зеленчуци, които са богати на витамин С – портокали, лимони, киви, броколи и спанак. Те са от ключово значение за производството на колаген, който е основен елемент в процесите на растеж на косата и на формация на клетките на тъканите.

Неразтворими фибри

Овес

Пълнозърнести храни като ориз, пшеница, овесени ядки и ръж съдържат неразтворими фибри. Фибрите са свързани с функцията на тялото да регулира инсулин. Този хормон е тясно свързан с оплешивяването при мъжете. Освен това пълнозърнестите храни съдържат витамин В6 и фолиева киселина. Те допринасят за снабдяването на космените фоликули с кислород.

Зеленолистни зеленчуци против косопад

Освен че са богати на антиоксиданти, зеленолистните зеленчуци също са известни с високото си съдържание на желязо. То помага за укрепване и стимулиране на растежа на косата. Поради това ви препоръчваме да добавите към вашата диета храни като къдраво зеле, брюкселско зеле, спанак, цикория и рукола.

Вижте още: Рецепти за вкусни зеленчукови супи

Цинк

Целина

Цинкът е важен хранителен елемент, който катализира основните химични реакции на много различни ензими в организма. Неговите основни предимства за косата са генериране на енергия и образуването на протеини. Един от най-богатите източници на цинк е месото. То също съдържа желязо, белтъчини и витамини B6 и B12. Всички те са свързани с профилактика и лечение на косопад. Цинкът също се намира в храни като целина, аспержи, смокини, картофи и патладжан.

Храни с фолиева киселина и биотин

Тези две вещества заедно помагат за баланс на метаболитната активност на бързо делящите се клетки, като например тези на косата, ноктите и кожата. Биотинът може да се намери в храни като хлебна мая, зърнени закуски, ядки, грах, пшенични трици, банани. С фолиева киселина може да се снабдите, като се храните с говеждо месо, пуйка, пилешки дробчета, нахут и черен боб.

Прочетете още: Две диети за ускоряване на метаболизма и за отслабване

Витамин А против косопад

Витамин А против косопад

Дефицитът на витамин А може да предизвика косопад. Този витамин предпазва мастните жлези от запушване или изсушаване. Те смазват космения фоликул и – съответно – намаляват косопада. Освен това витамин А снабдява клетките на фоликулите с кислород и укрепва и подпомага растежа на косата. Добавянето на храни като яйца, зеленчуци, обогатени млека и масла от риби, слънчоглед и зехтин към диетата ви може да помогне за увеличаване на приема на витамин А.

Вода

Водата е здравословна и лесно достъпна напитка. Също така е от ключово значение за поддържане на косата ви здрава и предотвратяване на падането й. Специалистите препоръчват да пиете поне 8 чаши вода на ден. Необходимо е да избягвате прекомерна консумация на безалкохолни, енергийни напитки и алкохол.

  • POSIBILIDADES TERAPEUTICAS EN LA CALVICIE SEBORREICA. (1973). MEDICAMENTA.
  • BARMAN, J. M., PECORARO, V., & ASTORE, I. (1963). LA MORFOLOG’IA DEL PELO Y EL ESTADO DE SU CICLO EN LA VALORACI’ON Y PRON’OSTICO DE LA CALVICIE. El Día Médico. https://doi.org/10.1007/BF00550622