5 съвета как да отслабнете по време на менопаузата

10.09.2018
Търсите начини за отслабване по време на менопаузата? Тревожите се, че няма да успеете да свалите излишните килограми? Пробвайте тези важни съвети и се погрижете за себе си през този специален етап от живота ви.

Отслабването по време на менопаузата е добра идея не само от естетична гледна точка. Въпреки че е нормално да се тревожите за фигурата си през този етап от живота си, грижата и поддържането на телесното тегло са важни за цялостното ви здравословно състояние.

Организмът и многобройните му функции страдат от резките промени в нивото на хормоните по време на менопаузата. Метаболизмът ви се забавя и това предразполага тялото ви към натрупването на мазнини, задържането на течности и загубата на мускулна маса.

За да се справите с всичко това е изключително важно да разберете ролята на начина ви на хранене. Въпреки че много хора не му обръщат нужното внимание здравословното хранене е ключов фактор за поддържане на телесното тегло и за избягване на редица заболявания.

Кои са най-важните фактори за отслабването по време на менопаузата? Какви промени трябва да направите в начина си на хранене?

Много жени търсят отговорите на тези въпроси. В тази статия ще ви дадем няколко ценни съвета по темата.

Здравословна диета за отслабване по време на менопаузата

Здравословното хранене е най-добрият начин за отслабване по време на менопаузата. Въпреки че е добре да усвоите и други полезни навици в ежедневието си, приемът на продукти богати на хранителни вещества ще подобри метаболизма ви.

Заради промените, през които преминава организмът ви в този период от живота ви, трябва да сте сигурни, че му осигурявате необходимото му количество хранителни вещества. Добре е да знаете, че има специални изисквания по отношение приема на определени хранителни вещества, за да се предпазите от появата на хронични заболявания като остеопороза и артрит.

Добрата новина е, че не е необходимо да се подлагате на неприятни ограничения или да спазвате строги диети. Комбинирайки различните здравословни продукти можете да си създадете балансиран, пълноценен начин на хранене , контролиращ приема ви на мазнини и калории.

Храни спомагащи отслабването по време на менопаузатаредица храни спомагат отслабването по време на менопаузата

Ако искате да подобрите метаболизма си, за да отслабнете по време на менопаузата е добре да включите в менюто си определени храни, които са подходящи за тази цел, като:

  • Прясно немазно месо (пилешко, свинско или пуешко)
  • Риба и морска храна
  • Пълноърнени култури (овесени ядки, ориз, пълнозърнен хляб и т.н.)
  • Плодове и зеленчуци
  • Бобови култури (боб, леща, грах, соя)
  • Ядки и семена
  • Здравословни мазнини (зехтин, масло от авокадо, слънчогледово олио)

Основни съвети за отслабване по време на менопаузата

Освен изброените полезни храни спомагащи отслабването по време на менопаузата е добре да спазвате и тези основни съвети, ако искате да направите диетата си още по-здравословна и ефикасна.

1. Повишете приема си на протеинихраните богати на протеини улесняват отслабването през менопаузата

Богатите на протеини с висока биологична стойност храни  са важна част за всяка една диета по време на менопаузата. Тези макрохранителни вещества поддържат телесната маса на организма и са ценен източник на енергия.

Включването на повече протеини в менюто ви ще допълни ефекта на упражненията и тренировките за поддържане на мускулната маса. Същевременно ще засилят метаболизма и ще улеснят отслабването.

Част от богатите на протеини храни са:

  • Прясното месо
  • Рибата и морската храна
  • Бобовите култури и ядките
  • Яйцата
  • Млечните продукти

2. Балансираната закусказдравословната закуска е изключително важна за жените в периода на менопаузата

Една от основните грешки на жените през менопаузата е пропускането на закуската, за да си “спестят” приема на калории. Освен че не спомага отслабването, този навик ви прави по-предразположени към разболяване и повишава апетита.

Здравословната и балансирана закуска трябва да ви осигурява 25% от дневния прием на калории. Не можете просто да заместите закуската с чаша кафе или няколко бисквити, както и с някой полуфабрикат.

3. Яжте повече плодове и зеленчуциплодовете и зеленчуците трябва да присъстват в менюто на дамите преминаващи през менопаузата

Плодовете и зеленчуците са изключително полезни за жените, опитващи се да отслабнат по време на менопаузата. Те са богати на хранителни вещества и притежават качества спомагащи изгарянето на мазнини, без да вредят и да застрашават здравето ви.

  • Съветваме ви да хапвате пет – шест порции плодове и зеленчуци на ден, за да контролирате глада си, за да си осигурите енергия и да засилите метаболизма си.

4. Избягвайте приема на наситени мазнини и захаржените преминаващи през менопаузата трябва да избягват вредните храни

По време на менопаузата метаболизмът се забавя. Затова, за да не го натоварвате допълнително, е важно да ограничите приема си на наситени мазнини и захар.

  • Полуфабрикатите, тестените изделия и сладкишите не трябва да присъстват в менюто ви. Важно е да четете етикетите на хранителните продукти, които си купувате, за да не включвате неподходящи в режима си.

5. Пийте повече водаприемът на достатъчно вода е важен за отслабването по време на менопаузата

Приемът на достатъчно вода е един от най-важните фактори за поддържане на телесното тегло в норма. Тази жизненоважна течност детоксикира организма, регулира телесната температура и предотвратява недостига на енергия.

  • Пиенето на вода ви кара да се чувствате сити за по-дълго между храненията и подобрява храносмилането. Затова трябва да изпивате между 6 – 8 чаши вода дневно.

Търсите начини за отслабване по време на менопаузата? Тревожите се, че няма да успеете да свалите излишните килограми? Пробвайте тези важни съвети и се погрижете за себе си през този специален етап от живота ви.

които искали