5 чая против газове в червата

· 18.05.2019
Често се оплакваме от газове в червата след като хапнем набързо или ако не сдъвчем храната добре. В тази статия ще се спрем на 5 чая, спомагащи храносмилането и справящи се бързо с газовете.

Газовете в червата могат да бъдат болезнени и неприятни както за вас, така и за хората около вас. Но някои промени в начина ви на хранене и намаляването на големината на порциите могат да ви помогнат в овладяването на неприятните газове в червата.

Обикновено газовете се появяват след като сме се хранили бързо и не сме сдъвкали добре храната, за да улесним храносмилането. Видът на храната също оказва някакво влияние върху това неприятно състояние, тъй като някои продукти водят до появата на повече газове в сравнение с други.

Ето и няколко съвета, които могат да ви помогнат.

Пробвали сме всички чайове против газове в червата. В повечето случаи те бързо и ефикасно облекчават чревния дискомфорт.

5 чая за облекчаване на неприятните газове в червата

Можете да се възползвате от невероятните ползи, които природата ни дава щедро за справяне с различни проблеми свързани с храносмилането със следните чайове:

1.Анасон с лайкаЧаят от анасон спомага борбата с неприятните газове в червата.

Това е идеалната комбинация за справяне с газовете в червата. Анасонът оптимизира храносмилателния процес, а лайката предотвратява появата на възпаления в чревния тракт.

Съставки

Начин на приготвяне

  • Затоплете водата и прибавете анасона и лайката след като заври.
  • След 3 минути дръпнете съда от огъня.
  • Оставете чаят да се запари още 3 минути
  • Прецедете напитката и я изпийте докато е още топла.

Прочетете и: Как да си приготвите билков чай за по-добър сън

2.Чай от копърЧаят от копър бързо облекчава стомашните проблеми.

Летливите масла в копъра спомагат бързото отпускане на коремните мускули и така намаляват подуването, спазмите и газовете.

Съставки

  • 2 супени лъжици семе от копър (60 г)
  • 1 чаша вода (250 мл)

Начин на приготвяне

  • Изсипете водата в подходящ съд и я кипнете.
  • Прибавете семената от копър и оставете сместа да поври 5 минути.
  • Спрете котлона.
  • Изпийте чая докато е горещ.
  • Можете да прибавите към копъреното семе и мента или женско биле, за да засилите действието му.

3.Джинджифил и ментаКомбинациято от джинджифил и мента подобрява храносмилането.

Ако търсите начин за облекчаване на коремните спазми няма нищо по-подходящо от джинджифила. Успокояващото му действие спомага освобождаването на натрупаните газове и така облекчава силните стомашни болки.

Ментата намалява усещането за подуване, спазмите и гаденето, които често съпровождат нарушеното храносмилане.

Тази комбинация има мигновено действие. Освен това спомага да се справите с неприятната миризма при метеоризма.

Съставки

Начин на приготвяне

  • Загрейте водата в подходящ съд.
  • Обелете джинджифила и го прибавете към врящата вода заедно с листата от мента.
  • Оставете сместа да поври 5 минути.
  • Дръпнете напитката от огъня. Изпийте я докато е топла.

4.Канела и дафинов листЧаят от канела и дафинов лист бързо облекчава неприятните газове в червата.

Тази на пръв поглед простичка комбинация ще ви осигури ароматна напитка с бързо действие за облекчаване на неприятните газове в червата. Канелата подобрява кръвообращението и храносмилането.

Дафиновият лист притежава мощно тонизиращо стомаха действие, дължащо се на противовъзпалителните му качества.

Съставки

Начин на приготвяне

  • Изсипете водата в подходящ съд, прибавете канелата и пуснете котлона.
  • След като сместа кипне, добавете и дафиновите листа.
  • Оставете сместа да поври 3 минути.
  • Спрете котлона и изсипете напитката в чаша.
  • Добавете меда и се насладете на този вкусен чай докато е топъл.

Препоръчваме ви да прочетете и: Отслабнете с този чай с канела и дафинов лист

5.КимионКимионът е отлично средство при стомашни проблеми.

Друг по-малко познат чай за облекчаване на газове в червата е този от кимион.

Тази подправка притежава седативно действие, което бързо облекчава стомашния дискомфорт.

Някои препоръчват смесването на кимиона с копър за засилване на действието му.

Допълнителни съвети за справяне с газовете

Ако искате да избегнете дискомфорта причинен от нарушеното храносмилане, трябва винаги добре да сдъвквате храната преди да я глътнете.

Бавното хранене също спомага предотвратяването на появата на неприятното подуване. Консумацията на плодове като ананас между храненията също ще ви помогне, ако често се оплаквате от газове.

Опитайте се да пиете достатъчно вода ежедневно между храненията и избягвайте приема на солени храни и газирани напитки.

 

  • Kurbel, S., Kurbel, B., & Včev, A. (2006). Intestinal gases and flatulence: Possible causes of occurrence. Medical Hypotheses67(2), 235–239. https://doi.org/10.1016/j.mehy.2006.01.057
  • Scaldarerri, F., Nardone, O., Lopetuso, L. R., Petito, V., Laterza, L., Gerardi, V., … Gasbarrini, A. (2013). Intestinal gas production and gastrointestinal symptoms: from pathogenesis to clinical implication. European Review for Medical and Pharmacological Sciences17(Suppl 2), 2–10.
  • Serra, J., Azpiroz, F., & Malagelada, J. R. (1998). Intestinal gas dynamics and tolerance in humans. Gastroenterology115(3), 542–550. https://doi.org/10.1016/S0016-5085(98)70133-7