4 висококалорични напитки, които да избягвате

27.07.2015
Калориите са един от най-вредните елементи в състава на напитките. Така че, бъдете внимателни! Вижте списъка на четирите най-висококалорични напитки, които трябва да избягвате.

Ясно е, че  всекидневно консумираме много висококалорични продукти. Те изобщо не са здравословни и дори могат да причинят сериозно увреждане на здравето ни. В тази връзка, калориите са един от най-вредните елементи, за които да се тревожим. Днес ще ви разкажем конкретно  за 4 висококалорични напитки,  с които да бъдете внимателни, а най-добре изцяло да ги избягвате.

Многото калории предизвикват редица сериозни здравословни проблеми и заболявания като диабет и тежки сърдечно-съдови проблеми. Тук трябва да споменем и затлъстяването, един от най-сериозните здравословни проблеми в световен мащаб.

Безалкохолни напитки

Безалкохолни напитки несъмнено са най-вредните напитки, които бихте могли да консумирате. Те съдържат голямо количество захар и калории – това може да доведе до проблеми със затлъстяването и дори да отключи диабет. Ето защо, ако не успявате да се откажете напълно от консумацията на тези напитки, поне я дръжте в разумни граници.

Вижте още: Истината за газираните напитки, които консумираме

Алкохолни напитки

Когато консумираме алкохол, в телата ни се извършва  химичен процес, посредством който алкохолът се превръща в захар. Алкохолните напитки са висококалорични и консумацията им, наред с други въздействия, нерядко води до затлъстяване и много друти здравословни проблеми. Да не забравяме и навика да смесваме алкохол с някакъв вид безалкохолно, което ги прави два пъти по-вредни. Ако все пак сте избрали тази комбинация, една добра препоръка е да изпиете чаша-две чаша вода между напитките.

Твърди се, че консумацията на алкохолни напитки в умерени количества има своите ползи, особено ако говорим за бира и вино. Подчертаваме: в умерени количества.

 Алкохолните напитки са висококалорични

Някои сокове са висококалорични

Соковете обикновено се считат са здравословни, но много от тях съдържат големи количества захар, и – следователно – калории. Ето защо трябва да бъдете внимателни с този вид напитки, по-специално с преработените сокове.

Разбира се,  винаги е най-добре да си приготвите свои сокове в домашни условия, оптимално – без да добавяте захар. Ако все пак държите да добавите, използвайте кафява захар или естествен подсладител, например стевия.

Прочетете и това: Направете собствен подсладител: как да отгледаме стевия у дома

Млечни шейкове

Млечните шейкове са вкусни, но висококалорични

Въпреки че са много вкусни, те обикновено съдържат високи нива на захар и калории. Ако можете, изцяло се откажете от тях, ако ли не – сведете консумацията им до минимум. Тук, естествено, препоръката е сами да си приготвите вкусен шейк в домашни условия, като добавите съвсем малко захар или замените с подсладител.

Напитките в кафетериите

В последните години има голямо разнообразие от напитки, които се предлагат в заведенията за кафе. Можете да изберете не само кафе, там също се продават много сладки и висококалорични напитки.

Някои от тези напитки имат разбита сметана отгоре, бисквити или някакъв друг вид сладко изкушение. Очевидно, редовната им консумация може да навреди на здравето ви.