4 упражнения за бистър ум

· 10.01.2018
Ако винаги миете зъбите си с дясната си ръка, опитайте да го правите с лявата или обратното

Грижата за здравия и бистър ум, за да можем да формираме и изразяваме мислите си, е основен фактор, за да се чувстваме добре дори когато достигнем пределна възраст.

Тези четири упражнения ще ви помогнат да се радвате на бистър ум с напредването на възрастта.

1.Проверете ума си с теста на Струп

Вероятно сте виждали поредиците от думи написани в различни цветове. Например думата “синьо” може да бъде написана в зелено, “черно” в жълто и т.н. Този тест се базира на психологичния принцип наречен ефект на Струп.

Първо трябва да намерите теста (търсете в интернет с ключова дума “ефект на Струп”). След това започнете да казвате цвета, в който е написана всяка дума на гласИ така докато свършат думите; след това направете упражнението в обратен ред.

По този начин ще натоварите и двете полукълба на мозъка си, отговарящи за възприемането на текста и цветовете.

Първоначално това упражнение може и да ви е трудно, но ще ви помогне в борбата срещу заболявания като болестта на Алцхаймер.

Това лесно упражнение ще ви помогне да:

  • Създадете нови връзки между двете полукълба на мозъка си.
  • Упражните и придобиете нови умения като концентрация и съсредоточаване.

Прочетете и: Ранно диагностициране на Алцхаймер чрез речта

2. Таблица на Шулте за бистър умТаблица на Шулте за бистър ум

За да изпълните това упражнение, познато като таблица на Шулте, трябва да започнете като се концентрирате върху числото в центъра.

Докато сте се съсредоточили върху числото 19 (в този случай) имате и друга цел: да откриете числото 1 и да продължите да търсите следващите числа във възходящ ред. Същевременно трябва да продължавате да сте фокусирани върху числото в центъра на таблицата.

Ползите от това упражнение са увеличаване на скоростта ви на обработване на информацията, както и развитие на периферното зрение.

3.Знаци с пръстизнаци с пръсти за по-бистър ум

Освен вече споменатите можете да правите и това лесно упражнение с пръсти. Направете знака на мира с пръстите на дясната си ръка.

В същото време направете знака за OK с пръстите на лявата си ръка. След това разменете ръцете си. Повторете упражнението няколко пъти.

Когато свикнете да правите това с двете си ръце, ще можете да практикувате едновременно двете упражнения.

По този начин ще:

  • Повишите и тренирате способността си за концентрация.
  • Подобрите вниманието и възможността бързо да преминавате от една задача към друга.

И двете цели невинаги са лесни, най-вече заради липсата на синхрон.

4.Упражнявайте се в синхронно писанесинхронно писане за бистър ум

Синхронното писане може да ви помогне много, ако искате да тренирате паметта си.

За целта са ви необходими 2 листа и химикал във всяка ръка.

  • Първо започнете да рисувате геометрични фигури с двете ръце едновременно.
  • Можете да пишете букви или думи с една и съща дължина едновременно.
  • Важното е да правите това едновременно. В това се крие смисъла на упражнението.

Ползите от това упражнение са тренирането на мозъка да прави няколко неща едновременно, активирайки и двете му полукълба.

Препоръчваме ви да прочетете и: 6 натурални начина за грижа и запазване на паметта

Още съвети за бистър ум

Добра идея е да тренирате недоминиращата си ръка.

Например, ако винаги миете зъбите си с дясната си ръка, опитайте да го правите с лявата или обратното. По този начин мозъкът ви ще се научи да издава команди и да извършва различни действия от тези, с които е свикнал.

Можете да си вземате душ и да правите други ежедневни дейности със затворени очи.

Променете начина, по който се подготвяте и пътя, по който ходите на работа или на друго място, което често посещавате, за да активирате паметта си.

Запомнете, че винаги трябва да се храните добре

Пълноценното хранене също е много важно. Начинът на хранене играе важна роля за укрепването на паметта.

Някои хранителни вещества спомагат по-доброто функциониране на мозъка.

Включвайте в менюто си храни богати на фосфор. Като:

  • Какао на прах
  • Жълтъци
  • Мазна риба
  • Бадеми
  • Млечни продукти

Заложете и на храни, богати на калий като:

  • Авокадо
  • Банани
  • Пшенични кълнове
  • Портокали

И накрая не забравяйте и за продуктите с високо съдържание на магнезий като:

  • Слънчогледови семки
  • Фъстъци
  • Соя
  • Пълнозърнени култури

Освен това е важно да осигурявате на мозъка си достатъчно количество глюкоза. Глюкозата е двигателя на мозъка. Опитайте се да изберете източници, които се усвояват бавно.

Първата снимка е предоставена от © wikiHow.com