4 лечебни растения за облекчаване на лошото храносмилане по естествен път

Всеки търси средства за облекчаване на лошото храносмилане по естествен път през определен период. В тази статия разберете кои са най-добрите лечебни растения.
4 лечебни растения за облекчаване на лошото храносмилане по естествен път

Последна актуализация: 21 февруари, 2021

Най-вероятно сте опитвали някои средства за облекчаване на лошото храносмилане. Може би е така, защото вече сте преяли, защото определена храна ви е накарала да се чувствате зле или защото имате отслабнала имунна система.

В тази статия ще споделим най-добрите лечебни растения за облекчаване на лошото храносмилане по естествен път, както и някои лесни и ефективни съвети. По този начин ще можете да облекчите дискомфорта при храносмилане с отвари от растения или екстракти.

Облекчаване на лошото храносмилане по естествен път

1. Облекчаване на лошото храносмилане с джинджифил

На първо място, джинджифилът е лечебна храна, която трябва да консумирате редовно благодарение на многобройните му здравословни качества. Въпреки че е чудесен диуретик и пречиствател, ще фокусираме върху неговата способност да облекчава лошото храносмилане.

Консумирането на джинджифил, свеж или сух, е ефективен за намаляването на дискомфорт като подуване, болка в корема, гадене и разстройство, както и че е чудесен вариант при случай на гастритна язва. Можете да го приемате като чай или сок или дори да го добавите в храните за да подобрите храносмилането и да направите по-хубав вкуса на рецептите.

2. Облекчаване на лошото храносмилане със зелен чай

Облекчаване на лошото храносмилане: снимка на зелен чай в чаша

Неговото съдържание на катехин има многобройни свойства, включително облекчаване на дискомфорт, причинен от газове.

Това е древно лечебно растение, което е много популярно около света в днешно време. Зеленият чай е антиоксидант и напитка против възпаление, благодарение на неговото съдържание на катехин.

Зеленият чай е лечебно растение, което подпомага доброто храносмилане, тъй като преборва газове и облекчава това тежко чувство след ядене. Освен това, редовната му консумация също помага за предотвратяването на кариес и намалява кръвната захар и нивата на холестерола.

Обаче, трябва да имате предвид, че чаят съдържа кофеин, което означава, че е стимулираща отвара. Също така, може да предотврати натрупването на желязо, ето защо е препоръчително да не се приема заедно с ястията.

3. Мента

Ментата е често използвана отвара за облекчаване на лошото храносмилане. Всъщност, много хора я консумират след хранене, съчетана често с полски джоджен. Проучванията показват, че може да облекчи стомашно-чревния тракт.

Можете да намерите това растение, което също се консумира в отвари, в етерични масла като локални и устни средства за лечение. Обаче, е много дразнещ в чистата си форма, ето защо винаги трябва да се прилага внимателно, разреден подобаващо и в препоръчителна доза.

Освен това, може да не е полезна за хора, страдащи от гастроезофагеален рефлукс.

4. Канела

Снимка на канела на прах и пръчици канела

Просто добавете малко канела във вашите ястия за да се наслаждавате на нейните предимства всеки ден.

Накрая, канелата е друго лечебно растение, използвано от древни времена за лечение на много заболявания. Сред тях, помага за намаляването на възпалението, преборва се със свобоните радикали, намалява нивата на кръвна захар и стимулира тялото по естествен път.

Относно храносмилателния тракт, канелата може да помогне за облекчаването на лошото храносмилане и дискомфорта, който причиняват гастритните язви. Също така подпомага чернодробната функция и предпазва от чревни паразити или често срещаните Helicobacter pylori.

На медицинско и храносмилателно ниво, препоръчваме да изберете Цейлонова канела. Можете да я консумирате като отвара или като екстракт или да я добавите към всекидневните ви рецепти. Много често срещана е за всички видове сладкиши и десерти и е също отлична подправка за яхнии, меса, сосове и бъркани картофи и т.н.

Съвети за облекчаване на храносмилането

Накрая, освен да приемате тези лечебни растения за облекчаване на лошото храносмилане, можете също да следвате тези съвети, ако често страдате от храносмилателен дискомфорт:

  • Дъвчете старателно вашата храна и се опитайте да ядете по спокоен и непринуден начин.
  • Не съчетавайте много различни храни в едно ядене.
  • Не яжте десерти за обяд и оставете сладките храни за закуска или следобедна закуска.
  • Ако вашите симптоми продължават и стават все по-силни, консултирайте се с лекар за да установите евентуални непоносимости към храна.

Сега вече знаете някои лечебни растения, които могат да помогнат за храносмилането и да предотвратяват някои често срещани заболявания по естествен път. Също така, тези финални съвети могат да са доста полезни, особено ако често страдате от киселини в стомаха, подуване, газове или стомашна болка.

Може да ви заинтересува ...
Домашен сироп при проблеми с храносмилането
Здраве и КрасотаПрочетете го в Здраве и Красота
Домашен сироп при проблеми с храносмилането

С този домашен сироп при проблеми с храносмилането можете да получите желаното облекчение, но и да подобрите здравето си. Пробвайте!



  • Koo, M. W. L., & Cho, C. H. (2004). Pharmacological effects of green tea on the gastrointestinal system. European Journal of Pharmacology. https://doi.org/10.1016/j.ejphar.2004.07.023
  • McKay, D. L., & Blumberg, J. B. (2006). A review of the bioactivity and potential health benefits of peppermint tea (Mentha piperita L.). Phytotherapy Research. https://doi.org/10.1002/ptr.1936
  • Kundu, S., Ghosh, R., Choudhary, P., & Prakash, A. (2014). Health benefits of various Indian culinary herbs and comparative statistical analysis for organoleptic properties of Indian teas by using analysis of variance (ANOVA). International Journal of Pharmacy and Pharmaceutical Sciences.