Опитайте тази японска техника за отпускане

18.12.2015
Всеки един от пръстите на ръцете е свързан с различна емоция и поведение

За да поддържате нормални нивата на стреса, ще ви споделим една проста японска техника за отпускане. Тя възвръща енергийния баланс в тялото, същевременно облекчавайки физическата и емоционалната болка.

Стресът е проблем за всички хора по света, които изпитват на гърба си последствията от претоварената работа, изпълнението на домашните отговорности, личните проблеми, наличието на постоянни здравословни неразположения и т.н.

Хората, които страдат от ефектите на стреса, обикновено изпитват трудности в изпълнението на ежедневните задачи и това често води до по-нататъшни здравословни проблеми – както физически, така и емоционални.

Съществуват много начини за справяне със стреса и предпазване от него, преди да се е превърнал в по-сериозен проблем. Добре е да се научите да го контролирате, за да поддържате нивата му в здравословни норми. Стресът се превръща в хронично нарушение, когато го подцените. Тогава се изисква лечение с лекарства и терапия.

Какво представлява тази японска техника за отпускане?

Преди да започнете, трябва да знаете, че всеки един от пръстите на ръцете е свързан с различна емоция и поведение. Техниката изисква да използвате едната си ръка, за да упражните натиск върху пръст на другата ръка. Така се работи върху желаната емоция.

Вижте и: Японска техника за премахване на стреса

Ще можете да усетите промяната, когато притискате всеки един от пръстите. Хвърлете поглед към емоциите, които са свързани с отделните пръсти:

  • Палец: Помага за справяне с емоции като безпокойство и тревога.
  • Показалец: Помага да се справите с чувството за страх.
  • Среден пръст: Помага за контролиране на гнева и възмущението.
  • Безимен: Този пръст е свързан с преодоляване на емоции като тъга и депресия. Той ще ви помогне да бъдете по-решителни.
  • Кутре: Помага за облекчаване на тревожността и засилва оптимистичната настройка.

Тази проста японска техника за отпускане използва понятия от традиционната медицина, но ги интегрира към лесни упражнения, които можете да правите сами у дома.

Тя е удивителна. Предоставя ви лесен начин за постигане на баланс – умствен, физически и дори на духовно ниво.

Тази японска техника за отпускане е форма на самоосъзнаване, релаксация и хармонизиране на ум и тяло.

Други естествени решения за справяне със стреса

японска техника за отпускане - други решения за справяне със стреса

В допълнение към японската техника, можете да използвате и доказани природни алтернативи. Те ефикасно се справят с негативните емоции:

Вижте и: Японската диета: отслабване със здравословна храна от Изтока

  • Дишайте: Много проучвания показват, че дълбокото дишане понижава нивото на хормона, наречен кортизол. Като резултат напрежението намалява, а с него и нервността и тревогата.
  • Ароматерапия: Тя представлява отличен начин за овлядаване, потушаване и елиминиране на негативните емоции, сред които и стресът. Ароматът на лавандула, майорана, лимонова върбинка, портокал и лайка притежава свойства, които активно се справят със стреса и тревогата.
  • Пийте чай: Пиенето на чай представлява страхотен начин да извлечете най-доброто от полезните свойства на растения, които доказано преборват стреса, депресията и тревожността. Чайовете от лавандула, маточина, лимонова върбинка, корен валериана, липа, лайка или пасифлора представляват отлично природно средство за справяне със стреса, депресията, гнева, тревожността, бвзсънието и други негативни емоции.
  • Смейте се: Един от най-добрите начини за справяне със стреса е да се смеете редовно. Много проучвания сочат, че смехът намалява нивото на хормоните и химичните вещества, които предизвикват стрес, тревожност и други оплаквания. Всъщност, скорошно проучване доказа, че смехът оказва болкоуспокояващ ефект, подобен на аспирина. Това го прави идеален при болка и високи нива на стреса.
  • Гимнастика за очите: Стресът може да порази зрението и да предизвика напрежение и силно главоболие. За да избегнете проблеми с очите, съветваме ви да правите редовни упражнения. Погледнете встрани от компютъра и фокусирайте погледа си върху обект – например, дърво или картина. Гледайте обекта 30 секунди, след това примигнете няколко пъти. Повторяйте това упражнение 7 пъти дневно.
  • Hyldgaard, M., Mygind, T., & Meyer, R. L. (2012). Essential oils in food preservation: Mode of action, synergies, and interactions with food matrix components. Frontiers in Microbiology. https://doi.org/10.3389/fmicb.2012.00012
  • Gnatta, J. R., Dornellas, E. V., Paes, M. J., & Silva, D. (2011). The use of aromatherapy in alleviating anxiety*. Acta Paul Enferm. https://doi.org/10.1590/S0103-21002011000200016
  • Pasquali, E. A. (1990). LEARNING TO LAUGH: HUMOR AS THERAPY. Journal of Psychosocial Nursing and Mental Health Services. https://doi.org/10.3928/0279-3695-19900301-10