Японската диета: отслабване със здравословна храна от Изтока

24.07.2016
В Япония рядко се срещат дебели хора. Само 3% от жените имат проблем със затлъстяването

Чували ли сте за японската диета за отслабване? Проучвания доказват, че тя притежава много предимства: прясна храна, малки порции, зеленчукови напитки, ориз, риба… Това са семпли и вкусни ястия, за които ще научите в следващите редове и които ще помогнат за свалянето на няколко килограма. Искате ли да научите малко повече за японската диета?

Тайните на японската диета

тайните на японската диета

1. Население, радващо се на дълголетие и без проблеми със затлъстяването

Наистина, всички статистики сочат, че хората в Япония живеят по-дълго. Ключът към дълголетието е не само в начина на хранене (благодарение на деликатеси, като териакито или сушито). Важен е и цялостният начин на живот. Въпреки, че са много работлив народ, японците умеят и да си почиват, да се наслаждават на природата, да правят упражнения за релаксация и да прилагат малките ежедневни навици за здравословен живот.

В Япония рядко се срещат дебели хора. Само 3% от жените имат проблем със затлъстяването. Как го правят? Може би тайната е в суровата сьомга? Или пък в сусамовото семе, за което се твърди, че дава сила и енергия? Истината е, че японците следват няколко много прости правила, за които ще ви разкажем сега.

2. Как се хранят японците?

  • Първото правило е много просто: те се хранят с прясна храна, в малки порции. Какво ще рече това? Важно за храната е качеството, а не количеството. С други думи: без полуфабрикати, приготвяни в микровълнова, без рафинирани брашна, мазни храни и т.н. Само прясна и естествена храна.
  • Друг аспект на храненето е начинът, по който се храните: бавно и с удоволствие. Насладете се на всяко едно ястие спокойно, като вкусвате храната с апетит. В японската кухня няма ястие, което да изглежда зле, защото се полагат огромни усилия за визуалната презентация на храната. Японците пълнят не само стомасите, но и очите си, а това е особено важно.
  • Един важен елемент: те не консумират млечни продукти, нито прекаляват с хляба или месото. Предпочитат ориз, зеленчуци и риба. Пресните плодове също са важни и както винаги — в малки порции.
  • За японците най-важното хранене за деня е закуската. Те започват деня с различни ястия: зеленчуци, ориз, супа, яйца, както и с основната напитка — зеленият чай.

Прочетете и: Перфектната диета със супа от зеле

Основни храни в японската диета за отслабване

японската диета се базира основно на ориз, плодове и риба

  • Ориз: той е основна храна. Ако е възможно, да бъде пълнозърнест.
  • Японски спагети: специалитет, който трябва да включите в ориенталската диета. Съществуват няколко вида: удон, сомен, рамен, соба и др. Те са с различен размер и са направени от видове здравословна пшеница, като не съдържат почти никакви въглехидрати. Това е една много здравословна храна, която всеки трябва да опита.
  • Плодове: най-вече ябълки сорт фуджи, райски ябълки и мандарини. Апетитно, нали?
  • Риба, най-често скумрия или сьомга.
  • Соя, просо или тофу: всички те са богати на калций и протеини, заместват млечните продукти и са много здравословни. Също така са богати на антиоксиданти, понижават „лошия“ холестерол и предотвратяват диабета. Наистина невероятни!
  • Зеленият чай: неизменен елемент за здравословно хранене.
  • Зеленчуци: патладжан, боб мунг, червен боб, гъби, зеле, джинджифил, тиква, картофи, бамбукови кълнове, репички и водорасли.

Примери за дневен режим по японски

По-долу предлагаме пример за дневен режим, който можете да следвате. Японските ястия са разнообразни, не са сложни за приготвяне и са много вкусни. Запомнете, че най-важното е – всички съставки да са пресни, да умеете да се заигравате с цветовете, когато подреждате в чинията дадено ястие, да се храните бавно и да се наслаждавате на всеки вкус.

Добре е да следвате тази диета поне десет дни в месеца. Това е начинът да се храните здравословно и да отслабвате.

Закуска

японската диета за отслабване - здравословна супа

  • мандарина
  • купа мисо бульон: не се тревожете, съставките можете да намерите в специализираните магазини. Тази супа често се яде за закуска заради енергията, която дава и ниското ѝ съдържание на мазнини. Приготвя се с бульон от риба тон, тофу, водорасли, мисо (ароматна паста от соя) и сибирски лук.
  • Чаша зелен чай

Препоръчваме ви да прочетете и: 8 рецепти за закуска, с които да отслабнете

Обяд

японската диета включва яденето на суши

  • купа суши (сурова риба и ориз) със соев сос
  • 1 чаша японски спагети
  • 1 ябълка
  • 1 чаша зелен чай

Вечеря

зеленият чай е основна част от японската диета

  • Плато сашими – с различни видове риба, соев сос и уасаби (внимавайте с него, защото е много люто)
  • Една купа пълнозърнест ориз
  • Един портокал
  • Една чаша зелен чай

Опитвайте се да следвате японския начин на живот: честа медитация, разходки или каране на колело, умение да се наслаждавате на живота и на ежедневните радости.

  • Bestor, T. C. (2000). How Sushi Went Global. Foreign Policy. https://doi.org/10.2307/1149619
  • Jurgens, T. M., Whelan, A. M., Killian, L., Doucette, S., Kirk, S., & Foy, E. (2012). Green tea for weight loss and weight maintenance in overweight or obese adults. In Cochrane Database of Systematic Reviews. https://doi.org/10.1002/14651858.CD008650.pub2
  • Makoundou, V., Habicht, F., Bobbioni-Harsch, E., Pataky, Z., & Golay, A. (2010). Lone term weight loss maintenance. Revue Medicale Suisse. https://doi.org/10.1093/ajcn/82.1.222S