Контролирайте хипертонията с тези 7 храни

· 23.01.2019
За да подобрите кръвообращението и да избегнете усложненията от хипертонията, от съществено значение е да включите в диетата си храни, които ви позволяват да контролирате задържането на течности и да регулирате възпалението. Научете повече в тази статия!

Хипертонията е хронично заболяване, което засяга сърдечно-съдовата система и се характеризира с повишено кръвно налягане. Голяма част от хората, контролират хипертонията с медикаменти, но има и натурални средства за превенция и лечение, с които ще ви запознаем.

Наличието на високо кръвно налягане, което означава над „нормалното“, значително повишава риска от:

  • артериално увреждане
  • удар
  • други сърдечни заболявания, които могат да доведат до смърт

Човек страда от това състояние, когато кръвното му налягане е в порядъка от 140/90 или повече.

Високото кръвно налягяне се смята за често срещано състояние. То е опасно за тези, които са подложени на риска от него, или за хората, които контролират хипертонията с лекарства.

Проблемът е, че е асимптоматично в първите фази на заболяването. Това означава, че не е лесно разпознаваемо, когато започне да се развива.

Поради тази причина е наложително редовното посещение при лекар, особено ако членове на семейството ви страдат от хипертония или са подложени на други рискови фактори.

Полезно е също и да увеличите приема на определени храни, които благодарение на свойствата си спомагат за контролирането на кръвното налягане. Това е натурален начин.

В тази статия ще споделим в детайли 7-те най-добри храни за тази цел, които да включите в диетата си.

Контролирайте хипертонията с тези храни

1. Ленено семе

Контролирайте хипертонията с ленено семе

Лененото семе е естествен източник на фибри и есенциални омега-3 мазнини. Когато се абсорбират в тялото, те спомагат да се контролира лошия холестерол (LDL) и високото кръвно налягане.

Редовната консумация на тези семена подобрява живота на пациентите с високо кръвно налягане. Минимализира също и риска от съдови заболявания и контролира възпалението на тъканите.

Те са добра хранителна добавка, полезни са за контролиране на тревожността и теглото.

 Прочетете: Прочистване на дебелото черво и отслабване с ленено семе

2. Банани

Познати с чудесния си сладък вкус, бананите са страхотна добавка към антихипертоничната ви диета.

Високото им съдържание на калий спомага да се регулират възпалителните процеси в тялото. Помага и да се намали задържането на течности, което също влияе на кръвното налягане.

3. Мазна риба

Контролирайте хипертонията с  редовна консумация на мазна риба.

Мазната риба е един от най-големите натурални източници на омега-3. Това е вид мазнина, която спомага да се прочистят артериите, за да се контролират високите нива на триглицеридите, холестерола и високото кръвно налягане.

Този протеин действа пречистващо и подпомага предотвратяването на възпаления. Рибата е идеална за съдействие на това кръвта да премине през тялото.

Тя осигурява също висококачествени протеини и важни хранителни вещества, които подобряват физическото и умственото здраве.

4. Целина

Целината съдържа висока концентрация на фитохимикали и антиоксидантни вещества, които носят страхотни ползи за пациентите с хипертония.

Ако се консумира ежедневно в умерени количества, тя контролира възпалителните процеси и спомага за елиминирането на задържаните течности в тялото.

Тя съдържа също и есенциални минерали, които намаляват нивата на кортизол, хормон свързан със стреса и високото кръвно налягане.

5. Лук

Яжте повече лук за да намалите високото кръвно

Този зеленчук, използван често като подправка в множество ястия, е богат на сяра. Сярата редуцира възпалението, високия холестерол и повишеното кръвно налягане.

Натуралните му сокове спомагат да се прочистят артериите, като премахват излишните вредни мазнини, като лошия холестерол (LDL) и триглицеридите.

Лукът съдържа също и мощни антиоксиданти, които спират окислителното увреждане, свързано с преждевременното стареене на артериите.

6. Лют червен пипер

Умерената консумация на лют червен пипер е идеална за намаляване на хипертонията при пациенти, които имат проблем с контролирането на кръвното налягане.

Активната му съставка, капсаицин, подобрява кръвообращението, като отхвърля плаката, която се натрупва и причинява закаляване на артериите.

Лютият пипер е добър компонент за обръщане на негативните ефекти от свободните радикали. Те са свързани с хипертонията при възрастните хора.

Вижте тази статия: Детоксикация на тялото с напитка от джинджифил, куркума и лют червен пипер

7. Кокосова вода

Контролирайте хипертонията с кокосова вода

Повечето хора не могат да си представят огромните ползи от редовното пиене на кокосова вода.

Тази напитка е богата на минерали и антиоксидантни съединения. Освен че хидратира тялото, кокосовата вода спомага за кръвообращението и за проблемите с кръвното налягане.

Тя действа като натурален диуретик, идеална е да стимулира премахването на течностите, които се задържат в тъканите.

Кокосовата вода съдържа също фибри и малко количество полезни мазнини, които укрепват и предпазват сърдечното здраве.

Контролирането на кръвното налягане чрез здравословна диета е най-добрият начин за предотвратяване на рисковете и последствията от хипертонията.

Започнете да консумирате храните, които ви споменахме, допълвайки ги с пълноценна и балансирана диета.

  • Munroe, P. B., & Warren, H. R. (2017). Hypertension. In Genomic and Precision Medicine: Primary Care: Third Edition. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-800685-6.00007-2
  • Medeiros, A. C., & Medeiros, V. de F. L. de P. (2013). Therapeutic use of coconut water. JOURNAL OF SURGICAL AND CLINICAL RESEARCH.
  • Chan, Q., Stamler, J., Brown, I. J., Daviglus, M. L., Van, L., Dyer, A. R., … Elliott, P. (2014). Relation of raw and cooked vegetable consumption to blood pressur: The INTERMAP study. Journal of Human Hypertension. https://doi.org/10.1038/jhh.2013.115
  • Zou, P. (2016). Traditional Chinese Medicine, Food Therapy, and Hypertension Control: A Narrative Review of Chinese Literature. The American Journal of Chinese Medicine. https://doi.org/10.1142/S0192415X16500889
  • Chen, Z. Y., Peng, C., Jiao, R., Wong, Y. M., Yang, N., & Huang, Y. (2009). Anti-hypertensive nutraceuticals and functional foods. Journal of Agricultural and Food Chemistry. https://doi.org/10.1021/jf900803r