Контролирайте хипертонията с тези 7 храни

За да подобрите кръвообращението и да избегнете усложненията от хипертонията, от съществено значение е да включите в диетата си храни, които ви позволяват да контролирате задържането на течности и да регулирате възпалението. Научете повече в тази статия!

Хипертонията е хронично заболяване, което засяга сърдечно-съдовата система и се характеризира с повишено кръвно налягане.

Наличието на високо кръвно налягане, което означава над „нормалното“, значително повишава риска от:

  • артериално увреждане
  • удар
  • други сърдечни заболявания, които могат да доведат до смърт

Човек страда от това състояние, когато кръвното му налягане е в порядъка от 140/90 или повече.

Независимо, че се смята за често срещано състояние, то все пак е опасно за тези, които са подложени на риска от него, или за хората, които взимат лекарства, за да го контролират.

Проблемът е, че е асимптоматично в първите фази на заболяването. Това означава, че не е лесно разпознаваемо, когато започне да се развива.

Поради тази причина е наложително редовното посещение при лекар, особено ако членове на семейството ви страдат от хипертония или са подложени на други рискови фактори.

Полезно е също и да увеличите приема на определени храни, които благодарение на свойствата си спомагат за контролирането на кръвното налягане. Това е натурален начин.

В тази статия ще споделим в детайли 7-те най-добри храни за тази цел, които да включите в диетата си.

1. Ленено семе

Лененото семе е естествен източник на фибри и есенциални омега-3 мазнини. Когато се абсорбират в тялото, те спомагат да се контролира лошия холестерол (LDL) и високото кръвно налягане.

Редовната консумация на тези семена подобрява живота на пациентите с високо кръвно налягане. Минимализира също и риска от съдови заболявания и контролира възпалението на тъканите.

Те са добра хранителна добавка, полезни са за контролиране на тревожността и теглото.

Искате ли да знаете повече? Прочетете: Прочистване на дебелото черво и отслабване с ленено семе

2. Банани

Познати с чудесния си сладък вкус, бананите са страхотна добавка към антихипертоничната ви диета.

Високото им съдържание на калий спомага да се регулират възпалителните процеси в тялото. Помага и да се намали задържането на течности, което също влияе на кръвното налягане.

3. Мазна риба

Мазната риба е един от най-големите натурални източници на омега-3. Това е вид мазнина, която спомага да се прочистят артериите, за да се контролират високите нива на триглицеридите, холестерола и високото кръвно налягане.

Този протеин действа пречистващо и подпомага предотвратяването на възпаления. Рибата е идеална за съдействие на това кръвта да премине през тялото.

Тя осигурява също висококачествени протеини и важни хранителни вещества, които подобряват физическото и умственото здраве.

4. Целина

Целината съдържа висока концентрация на фитохимикали и антиоксидантни вещества, които носят страхотни ползи за пациентите с хипертония.

Ако се консумира ежедневно в умерени количества, тя контролира възпалителните процеси и спомага за елиминирането на задържаните течности в тялото.

Тя съдържа също и есенциални минерали, които намаляват нивата на кортизол, хормон свързан със стреса и високото кръвно налягане.

5. Лук

Този зеленчук, използван често като подправка в множество ястия, е богат на сяра. Сярата редуцира възпалението, високия холестерол и повишеното кръвно налягане.

Натуралните му сокове спомагат да се прочистят артериите, като премахват излишните вредни мазнини, като лошия холестерол (LDL) и триглицеридите.

Лукът съдържа също и мощни антиоксиданти, които спират окислителното увреждане, свързано с преждевременното стареене на артериите.

6. Лют червен пипер

Умерената консумация на лют червен пипер е идеална за намаляване на хипертонията при пациенти, които имат проблем с контролирането на кръвното налягане.

Активната му съставка, капсаицин, подобрява кръвообращението, като отхвърля плаката, която се натрупва и причинява закаляване на артериите.

Лютият пипер е добър компонент за обръщане на негативните ефекти от свободните радикали. Те са свързани с хипертонията при възрастните хора.

Вижте тази статия: Детоксикация на тялото с напитка от джинджифил, куркума и лют червен пипер

7. Кокосова вода

Повечето хора не могат да си представят огромните ползи от редовното пиене на кокосова вода.

Тази напитка е богата на минерали и антиоксидантни съединения. Освен че хидратира тялото, кокосовата вода спомага за кръвообращението и за проблемите с кръвното налягане.

Тя действа като натурален диуретик, идеална е да стимулира премахването на течностите, които се задържат в тъканите.

Кокосовата вода съдържа също фибри и малко количество полезни мазнини, които укрепват и предпазват сърдечното здраве.

Контролирането на кръвното налягане чрез здравословна диета е най-добрият начин за предотвратяване на рисковете и последствията от хипертонията.

Започнете да консумирате храните, които ви споменахме, допълвайки ги с пълноценна и балансирана диета.

които искали