Как да заспите по-бързо с помощта на чай от мандаринови кори

· 31.03.2019
Липсата на сън може да провокира хронична умора и нарушения в организма ви. За да може тялото ви да работи и функционира правилно, се препоръчва да спите поне 7 или повече часа.

Заспиването може понякога да бъде изключително трудно за някои хора. Възможно е да се дължи на много причини, включително стрес и нарушения на съня. Днес в тази статия ще поговорим за едно изключително ефикасно средство за сън: чай от мандаринови кори.

Ако сте от хората, които прекарват много време, въртейки се в леглото, чаят от мандаринови кори ще ви помогне да заспите в рамките на пет минути.

Но първо трябва да помислите какво предизвиква безсънието ви. Много е важно първо да определите причините, за да може да премахнете този проблем от корена му и да възстановите спокойния си сън.

Какво представлява безсънието?

Безсъние и чай от мандаринови кори

Безсънието е доста често срещано нарушение на съня. То се случва, когато човек не може да заспи. Това състояние води до липса на достатъчно сън и ви кара да се чувствате сякаш не сте си починали колкото е необходимо през нощта.

Липсата на сън провокира промени в организма, като липса на енергия, умора, затруднена концентрация и раздразнителност. Освен това много от процесите в тялото ви биват засегнати, ако спите само няколко часа на денонощие.

Съществуват някои фармацевтични продукти, които се борят с безсънието. Те обаче могат да предизвикат пристрастяване и нарушения в тялото ви. Когато се приемат твърде често и организмът ви формира зависимост към тях, е възможно безсънието да се появи отново с по-голяма сила, след като спрете да ги приемате.

За да се избегнат странични ефекти и зависимост, няма нищо по-добро от натуралните алтернативи. Ето затова ще ви представим как се приготвя вкусен чай от мандаринови кори, който може да използвате за по-добър сън.

Прочетете и: Храни, които ви помагат да спите по-добре: яжте тези 9 храни, богати на меланин!

Какви са причините за безсънието?

Причините за безсънието могат да бъдат различни. Някои от тях включват:

  • Стрес
  • Депресия
  • Тревожност
  • Семейни проблеми
  • Финансови проблеми
  • Работа през нощта
  • Пътуване на дълги разстояния с постоянни промени в графика
  • Безпокойство
  • Използване на електронни устройства и други дразнители през нощта

Без значение каква е причината, за радост съществуват някои натурални средства, които може да приемате за борба с безсънието.

Ползите от чая от мандаринови кори

Мандариновите кори имат множество полезни свойства. Те лекуват проблеми като нарушеното храносмилане, стреса и стомашните язви. Нещо повече, те понижават холестерола и кръвната захар. Също така спомагат за детоксикацията на черния дроб и укрепват имунната система.

Количеството антиоксиданти, които съдържат, също допринася за лекуване на грипа и настинките. Освен това те са изключително полезни за облекчаване на болка и подуване, благодарение на противовъзпалителните си качества.

Чай от мандаринови кори за по-добър сън

чай от мандаринови кори за по-добър сън

Съставки

  • 1 чаша вода (250 мл)
  • 1 супена лъжица сушена лайка (15 г)
  • 1 супена лъжица сушена лавандула (15 г)
  • 1 супена лъжица сушена валериана (15 г)
  • кората на една мандарина

Начин на приготвяне

  • Първо налейте водата в чайника и загрейте на котлона.
  • Когато заври, добавете по една супена лъжица лайка, лавандула и валериана.
  • Накрая сложете и мандариновата кора и оставете сместа да поври в продължение на няколко минути.
  • Изпийте горещия чай точно преди лягане.
  • Само след 5 минути ще забележите, че това е отлично средство за сън, тъй като кората от мандарината ще подейства директно върху една от причините за безсънието: стреса.

Вижте още: Кажете сбогом на безсънието с тези 5 дихателни техники: Те действат чудесно!

Ако се чувствате спокойни и отпуснати, ще ви е много по-лесно да заспите. Опитайте се да прочистите ума си и да прогоните всички тревожни мисли, които могат да провокират безпокойство и депресия, особено през нощта.

Също така е важно да разберете, че нощта е предназначена единствено за сън. След като сте наясно с това, ще премахнете лошите си навици, които ви причиняват безсъние. Не работете през нощта, оставете електронните устройства настрана и се фокусирайте върху почивката си.

Починете си от мислите си, в противен случай няма да можете да заспите. Ако имате проблем, не мислете твърде много за него през нощта. Най-добре е да възстановите силите си, за да можете да мислите трезво как да решите и да се изправите пред проблемите си на следващия ден.

Ако видите, че заспиването става все по-трудно, не се колебайте да се консултирате със специалист. Той ще ви предложи терапии за релаксация и медитация, както и ще ви помогне да откриете корена на вашия проблем.

Не забравяйте, че винаги можете да потърсите помощ. Не е необходимо да се изправяте пред безсънието си сами.

Haiken, M. (2016, October 03). 5 Surprising Foods That Help You Sleep. Retrieved from https://www.forbes.com/sites/melaniehaiken/2012/06/30/5-surprising-foods-that-help-you-sleep/ WebMD. (2016). Tangerine: Uses, Side Effects, Interactions, Dosage, and Warning. Retrieved from https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-1515/tangerine